BluRay: George Lucas officially announces Star Wars on Blu-ray in 2011

Started by MaxxMark, August 15, 2010, 11:42:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nooff

Quote from: MaxxMark on January 10, 2011, 15:51:50
Ik vond de jitter sidetrack helemaal niet erg, maar dit is in mijn ogen gewoon flamebait. Als iemand zich druk wil maken over jitter dan moet ie dat zelf weten. Dit topic lijkt mij in de verste verte niet de plaats om daar die discussie over te voeren.
Fair enough, maar dan moeten we het hier überhaupt niet eens noemen. BOT dan maar  ;)


clicquot

Ja eindelijk beschikbaar! Via amazon toch wat goedkoper en blijkbaar zitten er NL subs op dus...

vik

Kan iemand al vertellen hoe de kwaliteit is van de Star Wars Saga blu ray?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

squeek

Quote from: vik on September 17, 2011, 14:40:30
Kan iemand al vertellen hoe de kwaliteit is van de Star Wars Saga blu ray?

Kwaliteit is erg goed hoor. Hele verbetering tov de dvd's. Vooral the phantom menace is qua beeld erg veel beter als de dvd. Maar je ziet nog duidelijk het verschil met attack of the clones die dan digitaal gedraaid is. Al bij al gewoon goede releases.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |


vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

evilniek

Quote from: squeek on September 17, 2011, 15:30:48
Kwaliteit is erg goed hoor. Hele verbetering tov de dvd's. Vooral the phantom menace is qua beeld erg veel beter als de dvd. Maar je ziet nog duidelijk het verschil met attack of the clones die dan digitaal gedraaid is. Al bij al gewoon goede releases.

Ik ben niet echt onder de indruk van deze prestatie, ze hebben doodleuk een 1K remaster uit de kast getrokken. Neem nou bijvoorbeeld Ben-Hur, deze hebben ze in-gescand op 8K, 1K masters zijn echt onder de maat voor een formaat als Blu-ray, imho.

(edit: Ik ben overigens wel over gestapt naar de 'dark side' heb m besteld)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

squeek

Quote from: evilniek on September 20, 2011, 19:16:38
Ik ben niet echt onder de indruk van deze prestatie, ze hebben doodleuk een 1K remaster uit de kast getrokken. Neem nou bijvoorbeeld Ben-Hur, deze hebben ze in-gescand op 8K, 1K masters zijn echt onder de maat voor een formaat als Blu-ray, imho.

ah ok, bron?

ik ben toch erg tevreden met de kwaliteit hoor. De dvd's waren heel wat minder goed.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

MaxxMark

ik ben vooral benieuwd naar het geluid. Op br.com waren ze erg lovend er over. De audio op de 1080p WookieGroomer releases was nogal dramatisch namelijk.

En eigenlijk ben ik wel benieuwd naar de extra's. Extra's kunnen me normaal nooit wat schelen, maar vroegah was ik altijd op zoek naar The Making Of van starwars en nooit kunnen vinden, dus er zit iets in me dat het nog steeds wil zien :P Nostalgie ofzo
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

roland p

QuoteTo make matters worse, those scans were done at near HD resolution - not the 4K, 6K, or even 8K of current negative scans for film restoration and BD release purposes, but essentially 2K (something like1828x1556 for a scope film image), which was eventually exported to 480p for DVD (and later 1080p for Blu-ray).

Daar staat dan toch 2K?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

evilniek

Quote from: roland p on September 20, 2011, 19:46:57
Daar staat dan toch 2K?

Klopt, mijn fout! beter gezegd, een ouwe 2K transfer. Ze hebben gewoon niet alles uit de kast getrokken, jammer.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Gaeje

Man man das zo typisch internet people, ze lezen ergens iets en denken het weer beter te weten. Denk jij echt dat je bij jou thuis het verschil zou zien tussen een 2k en een 4k scan? Als je dan beseft dat episode 2 en 3 op een dikke "1,5k" gedraaid zijn, wat is jouw conclusie dan?

Die betweterij altijd...

Tomek

Ik ga ook via Amazon.co.uk

Schitterende service (snel) en gratis verzending normaal gezien

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Nooff

Quote from: MaxxMark on September 20, 2011, 19:22:37
De audio op de 1080p WookieGroomer releases was nogal dramatisch namelijk.
Was een simpele conversie van de DD 5.1EX track van de DVD. Zo dramatisch was dat niet, aangezien we dat allemaal ooit goed/geweldig vonden  ;)

MaxxMark

Quote from: Nooff on September 21, 2011, 13:58:14
Was een simpele conversie van de DD 5.1EX track van de DVD. Zo dramatisch was dat niet, aangezien we dat allemaal ooit goed/geweldig vonden  ;)

Nou dan denk ik dat je nooit goed geluisterd hebt :P Het was soms erg dramatisch! Volume verschillen en duidelijk verschil in opnames (ruis vs geen ruis, klinken alsof het ver weg is en dan weer heel dicht bij).


Vandaag trouwens de BR binnen gekregen, meteen even EP4 er in gegooid. Hoewel het geluid erg goed gemixed is, hoor je toch op veel momenten dat het gaat om opkalefateren van oude opnames. En zoals we hier allemaal weten: Garbage in is garbage out. Ofwel,  je kunt er nog zo veel mee doen, maar als de bron gewoonweg slecht is kan je er nooit zoiets geniaals van maken als wat ze tegenwoordig kunnen.

Volgens mij hebben ze de volledige score gewoon opnieuw opgenomen en zijn scene voor scene de dialogen afgegaan en gekeken wat ze aan de ruis konden doen. Je hoort op diverse momenten duidelijk dat na een stuk dialoog er nog even ruis is waarna het afgekapt wordt.

Niet dat het slecht is, absoluut niet! Ze hebben het zelfs voor elkaar gekregen om de positionering van de instrumenten binnen het orkest te bewaren. Iets wat je vooral bij de openingsscenes heel goed hoort. Je kunt heel goed de trompetten, de violen, etc. plaatsen. Ook het rauwe geluid zoals het toen was zit er nog steeds in en is waar nodig aangezet met wat extra laag. Het StarWars gevoel blijft!

Maar om te zeggen dat ze het samenspel tussen muziek en geluid (zoals heel goed hoorbaar is in de openingsscene's van James Bond Quantum of Sollace, of het  surround gebruik en muziekale genot bij Tron) excelent hebben aangepakt, nee. Ze hebben het heel mooi gemaakt, maar het kan (helaas) niet toppen aan de huidige standaard.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Robert

Quote from: Gaeje on September 21, 2011, 10:31:13
Man man das zo typisch internet people, ze lezen ergens iets en denken het weer beter te weten. Denk jij echt dat je bij jou thuis het verschil zou zien tussen een 2k en een 4k scan? Als je dan beseft dat episode 2 en 3 op een dikke "1,5k" gedraaid zijn, wat is jouw conclusie dan?

Die betweterij altijd...

Als het daadwerkelijk op film is geschoten dan is het verschil tussen een 2K of 4K scan duidelijk te zien (zie Aliens).
Maar Episode II en III zijn digitaal geschoten in 1080p24 en kunnen beter 1:1 overgezet worden voor Blu-ray.

celerontje

Quote from: Gaeje on September 21, 2011, 10:31:13
Man man das zo typisch internet people, ze lezen ergens iets en denken het weer beter te weten. Denk jij echt dat je bij jou thuis het verschil zou zien tussen een 2k en een 4k scan? Als je dan beseft dat episode 2 en 3 op een dikke "1,5k" gedraaid zijn, wat is jouw conclusie dan?

Die betweterij altijd...
't Is wel zo dat een hedendaagse 2K scan (wat AFAIK een 4K scan is die door de scanner zelf wordt geresized en vervolgens als DPX log wordt opgeslagen) beter is dan eentje van 10 jaar geleden. Maar je hebt gelijk dat heden te dage je op Blu-ray niet ziet of een film nou een 2K of 4K DI heeft, aangezien min of meer het enige verschil resizen voor óf na de color grading is)

Trouwens, over ''1,5K'' gesproken: Dat geldt eigenlijk alleen wanneer de film op HDCAM opgenomen is. Als je bv. zo'n oude Sony HDW-750 aan een harddisk recorder of HDCAM SR recorder hangt, (die er net waren ten tijde van Episode 3) heb je keurig native 1920x1080.

Het meeste waarover geklaagd wordt bij Star Wars komt door de post productie, beste mensen! :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Quote from: Robert on September 22, 2011, 00:52:18
Als het daadwerkelijk op film is geschoten dan is het verschil tussen een 2K of 4K scan duidelijk te zien (zie Aliens).
Maar Episode II en III zijn digitaal geschoten in 1080p24 en kunnen beter 1:1 overgezet worden voor Blu-ray.
Die oude versie van Aliens was denk ik een oude HD telecine, wat iets anders is dan een echte datascan.  (om het simpel te houden)
Trouwens, ik moet meegaan met Gaetan in dat velen hier (en elders) nogal simplistisch over deze materie denken, zelfs die beste man van The Digital Bits maakt zich hier een beetje schuldig aan)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Gaeje

Quote from: Robert on September 22, 2011, 00:52:18
Als het daadwerkelijk op film is geschoten dan is het verschil tussen een 2K of 4K scan duidelijk te zien (zie Aliens).
Maar Episode II en III zijn digitaal geschoten in 1080p24 en kunnen beter 1:1 overgezet worden voor Blu-ray.

zucht... omgeven door experts


Robert

Quote from: Gaeje on September 22, 2011, 02:11:29
zucht... omgeven door experts



Waarom zucht? Ik geef alleen een voorbeeld en de feiten, meer niet.

En waarop moet er nu op zo'n manier gereageerd worden?
Dit is één van de redenen waarom ik nauwelijks nog ergens op reageer, omdat mensen blijkbaar alleen nog maar bot kunnen doen...

Robert

Quote from: celerontje on September 22, 2011, 01:34:30
Die oude versie van Aliens was denk ik een oude HD telecine, wat iets anders is dan een echte datascan.  (om het simpel te houden)
Trouwens, ik moet meegaan met Gaetan in dat velen hier (en elders) nogal simplistisch over deze materie denken, zelfs die beste man van The Digital Bits maakt zich hier een beetje schuldig aan)

Je hebt gelijk dat het een oude scan is (uit 2003 volgens mij).
Een moderne 2K scan zou natuurlijk een veel beter resultaat geven.
Maar de enigste vergelijking die voor ons te maken is blijft de US en Japanse WOWOW HDTV broadcasts vs. Blu-ray.

Oude 2K master van Aliens (1986)
http://img547.imageshack.us/img547/8261/aliens8tv.png

Nieuwe 4K master van Aliens (1986)
http://img594.imageshack.us/img594/7025/aliens8bd.png

Quote from: celerontje on September 22, 2011, 01:34:30Trouwens, ik moet meegaan met Gaetan in dat velen hier (en elders) nogal simplistisch over deze materie denken, zelfs die beste man van The Digital Bits maakt zich hier een beetje schuldig aan)

Kun je uitleggen wat er precies te simplistisch is en hoe het dan wel in elkaar steekt?

blue-eyes

De afgelopen 3 dagen de eerste 3 delen bekekeken. Ik ben geen diehard fan, maar dit was wel een van de boxen die ik moest hebben.
Ik zat gisterenavond, bij deel 3, regelmatig achter mijn oren te krabben..........

Of ik kan me van de DVD versie niets meer herrinneren, of deel 3 is enorm veel anders geworden..... Ik ben serieus, in het begin, opgestaan of ik wel de goede BR in de speler had gedaan :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey