woonkamer HT

Started by fisherman, August 13, 2010, 18:40:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fisherman

Hallo ik ben fisherman.
Ik ben hier een tijd niet geweest, maar gelukkig wist ik na al die jaren mijn wachtwoord nog.
In 2003 kocht ik een NAD T752, deze heeft veel problemen gekend (vooral in het begin, maar dat is nog steeds zo).
De NAD wordt op dit moment gebruikt als voorversterker. Eindversterking wordt verzorgd door een parasound HCA 1206.
Ik wil nog iets anders kopen voor de voorversterking, maar weet nog niet of ik nieuw of 2e hands ga kopen en of dat een receiver met pre outs of een echte voorversterker wordt.

Wellicht dat iemand een advies heeft, ik ben namelijk benieuwd of een 2e hands pre zoals een lexicon mc1 beter zou zijn dan een nieuwe receiver met alle nieuwe formaten en nieuwe processoren.

Nou hier dan een aantal fotootjes:









Ow nog vergeten:
Speakers zijn
Front: Driade d2000
center en rear ook van driade maar type weet ik niet.
Sub is een JBL PB10.

riesjdabietsj

Het verbaast me dat in dit topic nog geen reacties achtergelaten zijn. Mooi speelgoed heb je. Kwam een aantal jaar geleden de toenmalig nieuwe serie speakers tegen van Triangle en was meteen verkocht... helaas kon ik ze niet betalen  :D

Wat een beest van een eindversterker ook, heel mooi! Over wat beter is (losse pre/pro of receiver met alle gangbare formaten) kan ik je niet adviseren, maar kan me voorstellen dat je bij het upgraden van een pre/pro combinatie niet steeds de volle mep betaald omdat je de eindversterkering gewoon kunt aanhouden :)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

becat

Hallo Fisherman,

Dit is al wel een iets ouder topic maar ik was op het forum op zoek naar informatie over driade en zo kwam ik hier terecht.

Da's best een mooie set die je hebt :thumbs-up:
Ik heb zelf een paar driade 71 mkII luidsprekers welke altijd aangesloten waren op een denon (dacht pma610) versterker. Ik heb nu een center gekocht van Mordaunt Short (de 905i) om een beetje in de buurt van de klankkleur van de driade's te komen. Surround speakers zijn melkpakspul van een oude jvc set, rommel dus. De versterker is vervangen door een marantz sr6004

Ik zie dat je surround speakers en een center hebt van driade, is dit nog uit de 'goede' oude tijd van driade? Zou je me kunnen vertellen welke modellen dit zijn? Het lijkt me perfect om m'n set verder mee op te bouwen. zeker ook omdat de 71 op de lijst staan up te graden naar bv een set d91's