Marantz PM KI-Pearl LITE aankoop waard?

Started by Ranger, August 13, 2010, 17:57:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ranger

In duitsland is deze nieuwe versterker van Marantz inmidels te koop voor 1200,--. Zalk het echt wat toevoegen aan b.v. een 8003 die nu overal stevig is afgeprijsd?

Pjotr27

Absoluut, er zijn veel betere onderdelen gebruikt, daarnaast houden ki series veel beter hun waarde als de normale line.
Ishawata weet echt wel hoe hij met eenvoudige middelen er veel meer uit kan halen, maar daar betaal je ook wel een aantal honderdjes voor.
Als je het geld hebt liggen zou ik voor een KI-Pearl-Lite gaan...

Is hij al in voorraad daar, ik heb begrepen dat de 1e uitlevering pas begin september zal zijn....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Ranger

Ik zag hem op de site van hifiregler.de. Alleen staat de bijpassende cd speler er nog niet bij. Dan moet je hem op de gok kopen. Weet nog niet hoe dat klinkt. Vreemd dat het vermogen slechts 70 watt is, net als de 8003.

reMC

Quote from: Ranger on August 13, 2010, 22:29:02
Vreemd dat het vermogen slechts 70 watt is, net als de 8003.

Zegt niks. Een goede voeding is veel belangrijker voor een volumineus, krachtig geluid ;) Ter illustratie maar weer eens: ik had vroeger een receiver van 120w en die kon op volume niet eens een goede stereoversterker van 20w bijhouden!

Ranger

Hm; eens over nadenken want voor dit geld tezamen heb je nu ook de 8003 versterker én cd speler!

reMC

En ook de KI-Pearl van tevoren luisteren. Het is zonder meer op belangrijke punten mooier dan de 8003, maar KI-Pearl is ook érg warm, dat moet passen zeg maar.

Ik wil je helpen, echt, maar je zwalkt alle kanten op naar mijn idee waardoor ik bijna geen idee meer heb waarin ik je nu adviseer ;)

Ranger

Nou is toch wel duidelijk hoor. Hou van een vol en wat warmer geluid zonder fel en scherp hoog. Luister veel naar (ouder) rock en pop en zoek dus geen "eerlijk" systeem, want dan is het niet meer om aan te horen. En mijn ervaring is inmiddels hoe duurder het wordt, hoe slechter mijn muziek erop klinkt. Dus ging ik voor een niet te duur systeem, maar wil wel kwaliteit. Zo kwam ik bij de Marantz 8003 terecht, waarvan vooral de cd speler denk ik het beste is. Hoewel nog wel lichte twijfel over de RX6 tot nu toe wel fijnste wat ik heb gehoord.

reMC

Maar wat zoek je? Een versterker? Luidspreker? Beide? Wat heb je uberhaubt nu? En binnen welk budget zoek je?

Quote from: Ranger on August 13, 2010, 23:06:08
Luister veel naar (ouder) rock en pop en zoek dus geen "eerlijk" systeem, want dan is het niet meer om aan te horen.

Ik ben met je eens dat dit in veel de gevallen zo is, typisch een groot gebrek in high-end apparatuur vind ik. Sterker nog: ik vind dat als je 8 vd 10 cd's niet meer kunt draaien dat het dan geen goed systeem betreft!

Ook op een 'eerlijk'/neutraal systeem kun je oude rock draaien, maar je moet heel goed zoeken/combineren en geen MA kopen in dat geval (IMO) ;)

Ranger

Vandaar dus ook "lichte twijfel" Marantz eigenlijk geen twijfel. Hun spelers zijn vergevingsgezind.
Maar blijven niet veel speakers over; zeker niet wat ik op redelijke afstand kan beluisteren. Is al het nodige afgevallen.

En zoek zowel versterker, cd speler als speakers. Oude set, Denon 1500 met B&W 684 speakers, nu alweer paar weken geleden onverwachts snel verkocht.

reMC


Ranger

Beetje variabel. Maar totaal maximaal 4500,-- Maar prijs zegt niet alles over hoe het klinkt met mijn muziek.

reMC

Quote from: Ranger on August 14, 2010, 00:19:45
Beetje variabel. Maar totaal maximaal 4500,-- Maar prijs zegt niet alles over hoe het klinkt met mijn muziek.

Ken je het merk Synthesis? Zijn betaalbare buizenversterkers en klinken uberrelaxt (voor sommigen iets té) en nooit vervelend/irritant, is wel een klasse beter dan Marantz vind ik en zelfs minder warm en opener. Combineren we veel met JM Reynaud en is ideaal als je je geen zorgen wilt maken over of je alle CD's wel kunt draaien ;)

Ranger

Niet echt een fan van buizenversterkers. En zeker niet voor mijn muziek. Heb een tijdje kunnen spelen met een hybride unison unico set maar was het toch niet. Moet er wel bij zeggen dat dit achter KEF XQ40 speakers was.

reMC

Pff, wat een combi ook ;)

Ik zal het voor de ALLERlaatste keer zeggen: je 'moet' veel meer gaan luisteren en ervaring opdoen, wil je een goede keuze voor lange tijd maken...

reMC

Je kunt trouwens niet zo generiek zeggen dat 'buizenversterkers' niets voor jouw zijn. Ze kunnen nogal verschillend klinken ;)

Ranger

Ja; geen goede goede combi! Misschien koop ik ook wel eerst nu goedkope speakers. En zie dan later wel weer.


reMC

Is toch zonde van je geld? Trek alle tijd die je normaal op het forum zit uit voor uitgebreide demo's en je wordt een stuk gelukkiger ;)

Dirk

Quote from: reMC on August 14, 2010, 09:20:48
Trek alle tijd die je normaal op het forum zit uit voor uitgebreide demo's en je wordt een stuk gelukkiger ;)
I agree  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Ranger

Ga voor Marantz. De PM 8003 kost nu 600,--. De Ki lite (of eigenlijk 8004) kost 1200,--. Lijkt me geen moeilijke keuze :sigh:

machinist

Deze Pearl Lite heeft ook mijn aandacht, lijkt me een hele mooie versterker.
Ik heb de originele Pearl gehoord en die klinkt inderdaad wel erg warm, misschien een beetje te warm.

De nieuwe Denon PMA-1510 lijkt me ook een hele mooie versterker maar ik heb eigenlijk geen idee of de Denon een beetje dezelfde klank heeft als een Marantz versterker.

Richi

Ik weet niet waarop jullie baseren dat de KI Pearl versterker warm klinkt, maar ik ken deze toevallig zeer goed en heb deze vergeleken met diverse andere versterkers, maar in combinatie met B&W 805S, de KI Pearl SACD speler en DIY zilverkabel klinkt het voortreffelijk. Niet super analytisch, niet warm, maar vooral muzikaal en natuurgetrouw.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

reMC

Kan er weinig aan doen ;) Ik vind ze mooi(!) maar voor mij te warm en wat traag in het laag.

mathbovy

bij deze wil ik even de aandacht vestigen op mijn set in de verkoop:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=104587.0

misschien toch een betere investering dan de Lite versie?  ;D

ajbeefde

Is wel een mooie set, als je nog steeds zoekende bent.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Mario D

Ik had deze versterker ook al een tijdje op het oog, op de New Music beurs toch maar even gevraagd of deze versterker een aanrader zou zijn voor mijn 804S.
De standhouder van B&W maakte me snel duidelijk dat ik wel wat anders nodig heb dan deze versterker voor de 804S.  >:(
Hij raade me minimum de PM15S2 of de PM11 aan.??
Bedrog of waarheid wie zal het zeggen.  :tongue2: