Luidsprekerstands laten maken door timmerman,update met foto's

Started by koosnaampje-audiofiel, August 12, 2010, 19:15:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

koosnaampje-audiofiel

Mijn schoonvader is timmerman.

Wij krijgen op zeer korte termijn een kleintje en gezien de neefjes die ons huis nu al bezoeken en vrolijk met hun driewieler rond rijden.

Zit ik er zwaar aan te denken om mijn schoonvader te vragen, om childproof stands te maken.

Deze moeten zwaar zijn, en toch een beetje elegance uitstralen.

Wat ik mooi vind is als de stand een beetje achterover hangt, heeft iemand ideeen, of afbeeldingen deze moeten wel realistisch zijn en het hout moet gevuld kunnen worden of verzwaard kunnen worden.

Dit alles moet meegenomen worden in het ontwerp.
Klipsch, Denon.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: dre73 on August 12, 2010, 19:18:51
vullen met zand! ;)



erg simpel bv.


Dat gedeelte snap ik wel, maar uiterlijk mijn schoonvader is een vakman, enja als die dan toch bezig is dan wil ik graag iets mooi's.

Hoeveel kilo zand raad je aan?
Klipsch, Denon.

dre73

dan weet je toch wel wat je wil ::)
flink vullen,tot ze bijna door de vloer gaan! :D
nee,redelijk vullen en toch even luisteren tussendoor want het kan wel wat invloed op het laag hebben.......

de firma partington maakt erg fraaie stands ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m

Misschien iets als de stands van de Master Three...



En als je het zwaarder wilt maken kan je kiezen voor loodkorrel (duik shop) of zilverzand/loodkorrel combi.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: dre73 on August 12, 2010, 19:24:02
dan weet je toch wel wat je wil ::)
flink vullen,tot ze bijna door de vloer gaan! :D
nee,redelijk vullen en toch even luisteren tussendoor want het kan wel wat invloed op het laag hebben.......

de firma partington maakt erg fraaie stands ;)
Dreadnought Broadside dat zijn wel hele fraaie stands en ook zeker een uitdaging voor hem om te maken.

Quote from: S@m on August 12, 2010, 19:25:16
Misschien iets als de stands van de Master Three...



En als je het zwaarder wilt maken kan je kiezen voor loodkorrel (duik shop) of zilverzand/loodkorrel combi.

Oke goeie tip... :D
Klipsch, Denon.

dre73

hij heeft besloten zie ik! :D
ik dacht nog:ik zal voorzichtig inzetten ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: dre73 on August 12, 2010, 19:36:55
hij heeft besloten zie ik! :D
ik dacht nog:ik zal voorzichtig inzetten ;)
Haha nee ik heb nog niks besloten, maar als jij met zo'n idee komt begin ik natuurlijk meteen weg te dromen en denk dat de ushers daar zeker mooi op zullen staan.

Maar het is wel een ontwerp, waar je mee begint: Ik durf het bijna niet te vragen.

Wat zou het kosten als je ze professioneel zou laten spuiten?
Klipsch, Denon.

dre73

spuiten....
als snel richting €300

ga eens op marktplaats kijken ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: dre73 on August 12, 2010, 19:44:37
spuiten....
als snel richting €300

ga eens op marktplaats kijken ;)

Dat word tegek...zoveel?

Dan doe ik het zelf wel.
Klipsch, Denon.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: dre73 on August 12, 2010, 19:46:28
http://link.marktplaats.nl/364896832

Ja dez heb ik zien staan, maar 75 euro plus 175 kilometer, maakt al snel serieus geld.

http://www.standanddeliver.eu/acatalog/Partington_Dreadnought_Broadside_Black.html

Op deze site kun je inzomen en je zult zien dat deze ook met de hand gebouwd zijn, en hoe "makelijk" het eigenlijk is, als je de kunst van timmeren bezit.
Klipsch, Denon.

dre73

alleen zijn ze niet van hout :D

verzenden zal ook de kop niet kosten ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

PaulSQ

hoe groter je de "grondplaat" maakt hoe moeilijker het wordt om de steun omver te rijden :)
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

FFF

Ik vind zelf de totem stands heel erg mooi afhankelijk van de speakers:



Je kan nog zo'n goede timmerman zijn, stands van hout is verre van ideaal... Het materiaal is simpelweg niet stijf genoeg.

Ik heb zelf ook ooit stands gemaakt van MDF, maar heb als poten steigerpijpen gebruikt. Dit zijn pijpen van heel dik ijzer die de nodige stijfheid en gewicht in de schaal gooien. Inderdaad vullen met loodkorrels en/of zand. Nadeel is dat het bovenblad en de voet vaak lelijk dik worden als je het van hout maakt, ik vond 18mm destijds niet stevig genoeg, dus kon je al snel op 30-40mm hout dikte.

Een ander nadeel van hout is dat het relatief zacht is, zeker als je (net als elke hobby klusser) gaat werken met bijvoorbeeld MDF. Nou kan je dat perfect afwerken, maar als je er hard tegen stoot heb je er een deuk in zitten, weg strakke effect...

Als je naar de prijs kijkt moet je eens kijken wat een pot goede (!) krasvaste verf kost, en dan praat ik nog niet over het professioneel laten spuiten.


Robbert54

ik heb ze zelf van eiken hout. bijna 7kg per stuk en met een brede voet. ben er met mijn 82kg al een paar keer tegenaan gelopen, maar die vallen echt niet om.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Target stands uit de HR- en MR serie...
Voor resp. €225,- en €295,- per paar kan je zelf niet gaan klooien.




millon

je kan beter door een timmerman een grote kinderbox laten maken ;D

S@m


Guester

Quote from: FFF on August 13, 2010, 23:10:01
Ik vind zelf de totem stands heel erg mooi afhankelijk van de speakers:



Je kan nog zo'n goede timmerman zijn, stands van hout is verre van ideaal... Het materiaal is simpelweg niet stijf genoeg.

Laat Sonus Faber dat maar niet horen dan  ;)
Sonos - Spotify

koosnaampje-audiofiel

Quote from: bert888 on August 14, 2010, 09:07:02
je kan beter door een timmerman een grote kinderbox laten maken ;D
;D

Tja kinderbedje, commode die man heeft al bijna de hele kinderkamer met de hand gemaakt.
Nu ben ik aan de beurt.. :D

Opzoek kan ik wel wat fotos's plaatsen allemaal gemaakt van hardhout.
Klipsch, Denon.

taaiewillem

Je kunt ook bestaande stands vastzetten in/op een extra groot/zwaar platform, bijvoorbeeld een 4 cm dikke tegel van 30x45 cm.
Onkyo709/Pana42g10/PanaBD80/Marantz DV9600/Stax Lambda Pro/XXLS400/AM8033/Amphony100/ Dual1009+Orthofon/XTZ99.26's

dre73

laat de plaatjes maar zien! 8)
vakmanschap is altijd fraai om te zien!.
wel zou ik leker voor 2e-hands stands kijken en vullen met zand!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

etienne v

Op de site van russ andrews staan houten stands  , maar childproof  :nowink: