alko's hideout

Started by alkofluis, August 12, 2010, 13:37:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alkofluis

Zoals beloofd in een ander topic (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103368.0) zal ik proberen zo volledig mogelijk mijn project weer te geven.

Even kort de huidige stand van zaken:
Na 7 jaar voeling krijgen met ons huis (lees weer wat kapitaal opbouwen) is het tijd geworden om aan enkele verbouwingen te beginnen.
Momenteel staat alle audio en video apparatuur in de woonkamer.  De verzameling LP's en singels in de laatste jaren gestaag blijven groeien en de WAF is omgekeerd evenredig aan het dalen gegaan.  Op zich is er geen probleem met de verzameling maar wel met de plaats die deze inneemt.  (ca 1000 LP's en ca 1200 singels steek je nu eenmaal niet in een schoendoos zeker).  Dus na de verbouwingen dient al dit matriaal een andere plaats te krijgen dan de woonkamer.  Op zich een mooie voorzet om een AV kamer in te richten.

Ook het technisch gedeelte is wat uitgebreider dan 7 jaar terug.
-7jaar:
akai hifi stereo keten
JVC plaatendraaier (toen reeds een oldtimer) beltdrive
ca 150 lp's en 20 singles

nu:
onkyo TS XR 507 AV reciever (een nette oemph)
jamo A 400 5.1 klankkastset (kleine boxjes maar mooi van klank)
philips ambilight 42"
Wurlitzer americana II jukebox
jvc plaatendraaier (ja nog steeds dezelfde :unhappy:: wil maar niet sterven om plaats te maken voor een Technics MK II)
TC750 moving magnet preamp
Philips DVD recorder
Telenet digibox (nog sd  :unhappy:)
PS3
ca 1000 LP's en 1200 singles

ik zal vanavond kijken om eens enkele foto's te nemen van de huidige opstelling

In de woonkamer mag enkel de jukebox en de TV met de digibox blijven staan na de verbouwing.

Nu hebben we boven een logeer/kinderkamer van 5 op 2,9 en een bureau van 3 op 2,9 die mits het plaatsen van een steunbalk een lange kamer van 8 op 2,9 zal worden.  (Sorry kindjes van de schoonzus  :devil:) en die ik zal gebruiken enkel voor cinema en muziek kamer.  Nu moet daat ook nog een stuk of 300 boeken een plaatsje vinden om de W van AF mee te krijgen en moet het logeer zetelbed er ook weer een plaatsje krijgen.  En in de aankleding, kleur, etc (zie ander topic) zal ook grotendeels aan regels onderworpen worden. :-X
Van de W van AF mag de inrichting pas na dat de andere ruimtes weer ok zijn dus na keuken, woonkamer, garage en traphal) :'(

Nu kan ik alle app toch niet in onbruikbare toestand wegstellen voor een tijdje? en logeren kan toch ook niet in een werf? :devil:
Dus na al wat rondgeneusd te hebben op tinternet is het verlanglijstje als volgt om te starten:
Epson TW 3500 TW 3200 projector
Vast projectiescherm ca 105" (eventueel starten met blote muur)
waarschijnlijk 2 IKEA poang zetels met voetenbankjes (op de grond zitten lukt ook nog wel  ;) ) zeteltje gekregen
Technics MKII (staat nu al zo'n 10 jaar op het lijstje :inlove:)

In bijlage een schets van de kamer in wording
links komt een kastwand (WIT !!!!) voor alle app, LPs, Singels, boeken, CD's, DVDs en BDs met het zetelbed.  in het midden de zeteltjes voor de HT en rechts het scherm
De 2 deuropeningen zullen blijven wel zal de draairichting van de deuren aangepast worden.
De vloerbekleding moet (WAF) op het ganse verdiep gelijk zijn en wordt laminaat (hopelijk wat donkerder) de muurkleur waarschijnlijk licht grijs, als vals plaffond is een systeemplaffond in deze kamer onder voorbehoud goedgekeurd als het maar een witte (!!!) is.
De grote ramen zullen gelukkig een rolluik en aan de binnenzijde nog een gordijn in velours krijgen.

Tot zover de (korte) inleiding tot het project ik hou jullie op de hoogte al zullen de echte verbouwingen pas eind dit jaar begin volgend jaar van start gaan.

onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

Xander32

Welkom hier. Mooie plannen.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

alkofluis

#2
Ik heb dus gisteren enkele foto's genomen van de huidige opstellingen.
Je moet niet letten op de rommel (ben dus ook bezig met wat testopstellingen voor projectie vandaar al die losse kabels)
onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

alkofluis

Gisteren 2 nieuwe aankopen gedaan voor de Ht in wording.

Een dubbele cine relax en een buttkicker LFE pack woot wooot.

Kan niet wachten om dit speelgoed uit te testen:
seat goes up, seat goes down, seat goes up,... and shake it baby
onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

hoekie

mooie stoelen! waar vandaan ?

alkofluis

#5
Stoelen komen van audiozaak te antwerpen Moet nu wel nog tot 24ste wachten om ze op te halen :unhappy:
onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

MG76

Quote from: alkofluis on August 18, 2010, 12:25:55
Stoelen komen van audiozaak te antwerpen Moet nu wel nog tot 24ste wachten om ze op te halen :unhappy:

stoelen zijn idd heel gaaf, wat kosten ze als ik vragen mag en welke audiozaak precies?

alkofluis

Waren een kado'tje van de schoonouders dus de prijs weet ik niet maar weet wel dat ze uit een faling van audio BVBA komen.
onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

alkofluis

Gisteren thuisgekomen en de zetel en buttkicker waren thuis geleverd met dank aan schoonpapa dus gisterenavond de layout van de ganse living even aangepast en de buttkicker aangesloten.
Alles geïnstalleerd voor het vrouwtje thuiskwam die de nieuwe layout net wat minder vond :-\
Daarna alles even getest met Die hard 4.0:
Testresultaat zalig!!!! en het mag zelfs zo blijven staan tot de werken aan de definitieve HT kamer beginnen  ;D

onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

alkofluis

#9
Net de "duurste" upgrade ooit achter de rug.
De JVC turntable is eindelijk eens vervangen. nee de mk2 van Technics is het nog niet maar het gaat al wel in de goede richting:
Het is de Sanyo plus Q25 direct drive geworden met een stanton 680EE element en dit voor de volle 7,50 euro.

Eindelijk eens deftig geluid uit de platencollectie.
onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

alkofluis

Weer een upgrade gedaan dit weekend. En ook weer op audio vlak.  Ik zat al een eindje te spelen met het idee om het hifi gedeelte weer uit de ht te trekken en het is er van gekomen met wat vintage materiaal.

Dit weekend dus de volgende zaken gekocht van Technics (jaren 80 materiaal): voor 150€
- SU V4 versterker (krachtig beestje)
- Sl P200 cd speler (na 10 jaar weer een cd speler in huis)
- ST S3 tuner
- SH 8010 equilizer
- M226 casettedeck ( dat wordt speuren naar de oude casettes)
- 2 oude technics luidsprekers
- en als klap op de vuurpijl een sl D2 turntable ( de vader van de sl 1200 MK)

Eveneens bij aan andere 2dehands verkoper om de hoek een ortofon arkiv nog in plastiek voor 20€

Een geluks weekendje dus.
onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

Denon Focal

Wellicht een goede reden om de upgrade te gaan uitvoeren.
Panasonic heeft aangekondigd de Technics MkII uit productie te nemen.
Laatste kans om een goede nieuwe te scoren.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

alkofluis

Nee toch niet

De sl D2 is de vader van de MKII en heeft dezelfde functies (pitch control,....) en circa dezelfde spec.  het grootste verschil is enkel nog dat de mk2 nog wat steviger is gebouwd. 
onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

morca

mooie set en welkom hier


ps gaat de technieks mk2 eruit

wat raar panasonic maakt altijd vd goeie dingen daar hoort die speler toch ook bij

is de mk2 echt zo goed voor het geld ik speel met de gedachte ook weer een pl te kopen
en dacht aan de techniks
is er een alternatief
of beter voor het geld?

of moet ik er gauw nog 1tje kopen

alkofluis

De huidige technics'en ken ik zo goed niet maar de oude mkII (SL 1200) en in zeker mate dus ook de nieuwe zijn de referentie voor DJ's door de goede geluidstechnische eig en daarenboven de goede bouwtechn kwaliteit die tegen een duw kan.

Dit neemt niet weg dat er zeker audifielere TT worden verkocht vandaag maar die kosten dan ook weer veel meer.

Dus prijs qual zeker de top.
2de hands worden ze gem voor 300-350 verkocht een nieuwe voor 550 dacht ik.
Dus als je het geld eraan wil spenderen zeker geen teleurstellingen te verwachten.
Of doe zoals ik en koop de sleeper versie op te pikken voor 50 en minder.



onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

Denon Focal

Quote from: morca on November 24, 2010, 20:13:54


ps gaat de technieks mk2 eruit


Yep de MKII gaat eruit Panasonic geeft aan dat ze stoppen met analoog omdat de wereld digitaal wordt. Helaas :(
Zie whathifi
http://www.whathifi.com/News/Technics-ends-production-of-legendary-SL-1200-turntables/
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

morca

Quote from: Denon Focal on November 24, 2010, 23:12:18
Yep de MKII gaat eruit Panasonic geeft aan dat ze stoppen met analoog omdat de wereld digitaal wordt. Helaas :(
Zie whathifi
http://www.whathifi.com/News/Technics-ends-production-of-legendary-SL-1200-turntables/
ja Panasonic is echt digitaal merk
alle receivers zijn ook digitaal (classe D)
maar die zijn niet mis kan ik je vertellen ;D

jammer van de platenspelers ik ben sinds kort platenrips aan het spelen op mijn MB200 96kz 24bit
klinkt erg lekker dus zit te overwegen weer een platenspeler te kopen
maar heb dan eerst nog een goeie preamp nodig
en en cartridge
er staat namelijk nog een mk2 op zolder van me oom en 2 denon pa 6600 250watt rms

hij is al geen 16 jaar komen kijken binnenkort sla ik het op mijn kamer op ;D ;D ;D

Denon Focal

#17
Heeft je oom de POA6600 eindbakken?
Dat is echt mijn jongensdroom, ik heb de PMA920 uit dezelfde tijd en die speelt nog steeds erg goed.
Die 6600 stonden in de clip van Billy idol. Althans dat dacht ik altijd nu ik weer kijk twijfwl ik, blijft wel een leuke clip
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

morca

Quote from: Denon Focal on November 24, 2010, 23:24:45
Heeft je oom de POA6600 eindbakken?
Dat is echt mijn jongensdroom, ik heb de PMA920 uit dezelfde tijd en die speelt nog steeds erg goed.
Die 6600 stonden in de clip van Billy idol. Althans dat dacht ik altijd nu ik weer kijk twijfwl ik, blijft wel een leuke clip


poa6600 was het ja
ik zag ze vd week nog staan het dak lekte gelukkig aan de goeie kant niet erop of boven mijn kamer

mijn Panasonic heeft geen preouts anders stonden de poa,s al op mijn kamer
moet eens iemand vinden hier die handig genoeg is om eenste kijken of ik geen preouts kan maken erop
dan gaan ze meteen naar beneden

de pl van techniks ga ik wel binnenkort pakken mooie grado erin
dan nog een mooie phonoamp

dat word genieten ;D

ja jij bent helemaal denongek is wel te zien aan je avatar ;)
wat heb je er voor over 2xeen 6600
hahahah nee kan ik niet maken
ps drogen de condensatoren niet uit na 15 jaar opslag op zolder

Denon Focal

15 jaarniet spelen is een revisie wel aan de orde.
Voor circa EUR 500,- spelen ze weer als nieuw.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

morca

pff das nog veel geld ze kosten samen iets van 2000 euro nieuw toen geloof ik
maar ik zal me wel vergissen dat is wel heel weinig

misschien als ik nog eens martinlogans koop dat ik het overweg
maar dan is ie ze wel kwijt opgeknapt krijg ie ze niet meer terug ;D

Denon Focal


Gaan 2de hands voor wel EUR 600 weg.
Nieuw prijs was uieraard relaief laag, NLG 4.000,- zou kunnen maar je kan een 1989 gulden niet vergelijken met een 2010 EUro uiteraard.

Hier kun je de gebruiksaanwijzing downloaden van de POA 6600: http://www.eserviceinfo.com/downloadsm/35201/DENON_POA-6600.html
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

alkofluis

Blijkbaar zijn we alweer 2 weken verder en ik zal even mijn bevindingen plaatsen:
In de laatste 2 weken enkele testen gedaan met verschillende cellen om het verschil eens goed te beluisteren.  (wel telkens een heel karwei dat celletjes wisselen tegen dat alles weer optimaal is ingesteld)
Dus wie wat deed mee in de test:
- een basic technics 270 C cart met 270 elept naald  (was destijds de standaard cart op de meeste technicsen maar dus een upgrade van sferisch naar eleptische naald)
- een stanton 680 EE cart met 680 E (elept) naald  (cart ook al zo'n 20 jaar oud en naald waarschijnlijk bijna aan het eind van zijn tijd)
- de nieuwe ortofon concorde arkiv (ook elep) (scheelt toch wat in instalatie gemak)

En nu de conclusies:
-de naald van de stanton is echt aan vervanging toe (lol) maar nog zeker een zeer respectabel open geluid.  De basic 270 met zijn nieuw steeltje had moeite om de stanton bij te houden maar stond echt wel zijn mannetje (echt een eerlijk en goed klinkende cell die ze leverden in die tijd).
De concorde stak er toch wel met kop en schouders boven uit.  dit is de enige cell waar ik mijn equiliser gewoon kan uit laten (de stanton kon een boost in het mid gebruiken en de de technics zowel voor de mid als het laag)  De ortofon had dit echt niet nodig.  Ook het "beeld" was veeld beter.  net alsof je luidsprekers 20m uit elkaar staan en je elk instrument pricies kan gaan plaatsen tussen die afstand.

- De ortofon blijft er gewoon op en het idee om een nieuw naaldje voor de stanton te kopen steek ik maar mee in de lade.  De technics heeft een nieuw naaldje (was maar 10€) en kan wel even inspringen mocht er iets misgaan met de ortofon.

- begin toch stilaan wat beschaamd te raken dat ik zolang naar die JVC heb kunnen luisteren.  Die is toch echt wel bagger als ik erop terug kijk.  Maar we gaan dat maar afdekken met de woorden "ik wist van niet beter meneer"

onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

alkofluis

Ok het vorig berichtje alle audio nieuws gemeld (me so happy camper)
Hier al het HT nieuws:

Woensdag afspraak gehad met de 2de architect voor onze verbouwingen (de eerste kende het verschil niet tss een 1 en 3 en dat wordt dan wat moeilijker om een budget af te spreken of toch om een ontwerp te hebben die binnen een bepaald budget valt.  Nu ik erover schrijf bedenk ik me dat hij het verschil tussen nieuwbouw en verbouwing eigenlijk ook niet zo goed begrepen heeft. :blink:)
De 2de architect dus: plezante mann om mee samen te werken en dus is het voorontwerp er (eindelijk).  Nog een paar kleine aanpassingen en hopelijk voor het kerst verlof de aanvraag klaar voor de vergunning.

Aangezien de plannen eigenlijk niet zo ingrijpend zijn zit de HT kamer er weer volledig aan te komen.  De start is voorzien in april. dat het dus maar snel voorjaar is.

onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

alkofluis

Ok, blijkbaar zijn we alweer 2 maand verder dus dringend tijd voor een update. 
De bouwaanvraag nog net voor kerst de deur uit dus nog een maandje en de vergunnin,g zou binnen moeten zijn.  Ondertussen druk bezig met aannemers te zoeken.  Dat zoeken valt best mee maar de offertes krijgen vraagt blijkbaar wat meer tijd dan verwacht.

De weekendjes worden nu gevuld door alles in dozen te stoppen wat we niet meer denken nodig te hebben tot na de verbouwingen.  In 10 jaar verzamelt een mens nogal wat.
Hopelijk tegen de zomer de ruwbouw achter de rug en in het najaar de gelijkvloers afgewerkt.  Dan kunnen we deze winter lekker klussen aan de homecinema
onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox