Q-accoustics Center?

Started by worldtourist, August 11, 2010, 21:03:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

worldtourist

Was niet zo gelukkig met mijn jamo studio 160 geluid sinds aanschaf van mijn Pioneer 920-k..dus...vandaag naar Ruad in Almere gegaan en daar 2 Q-accoustics 1030i gekocht..Wauw..wat een mooi geluid komt er uit deze speakers...errug blij mee...Zit er nu aan te denken om misschien mijn Klipsch RC3 II center speaker te vervangen voor een Q accoustics center speaker...ik heb alleen nog geen ervaring met de centers van Q-accoustics. iemand van jullie daar ervaring mee? of hebben jullie andere tips met betrekking tot center speakers?

Mijn huidige setup is:
1 x Pioneer 920-K
2 x Q acoustic front speakers
1 x Klipsch RC3 II
1 x Klipsch KSW 10 Subwoofer
2 x Klipsch SS5 Surround Speakers( aangesloten als Side Surround)
en aangezien ik ze nu toch over heb, heb ik:
2 x Jamo 160 studio als extra achter surround speaker aangesloten;-)
1 x PS3
1 x xbox 360
1 x Epson TW 10

MarkD

In ieder geval verstandig om een center van hetzelfde merk en uit dezelfde serie als de frontspeakers te gaan gebruiken. Een ander merk moet maar net matchen, maar doet waarschijnlijk afbreuk aan de surroundbeleving. Je hoort dan gewoon dat het geluid uit je center afwijkt. Komt de homogeniteit niet ten goede, waardoor het zelfs beter kan zijn om dan maar helemaal zonder centerspeaker te draaien... Voor je achter-/zijspeakers geldt dit ook, maar de center vind ik zelf dan nog het meest kritisch. Vind je het zelf niet storend dan? Moet je voor de gein maar eens testen met meerkanaals muziek, dan valt het je waarschijnlijk sneller op.

Zijn overigens leuke speakers die Q Acoustics. Heb zelf een setje 1020's op de computerkamer. :)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Nelis6

Altijd voor eenzelfde lijn centerspeaker gaan!

Ik heb de 2000 center gehad icm de 2020 fronts. Hoewel alle speakers echt geweldig waren voor het geld, sprong de center er nog eens extra uit vanwege zijn kwaliteiten.

Tippie van mij, bestel hem gewoon in the UK, dan heb je hem al voor 100 euro in huis.
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

curl

Ik heb dit setje van Nelis6 overgenomen en de center heeft mijn Mission center vervangen
de Q-Accoustics klinkt veel gedetailleerder en helderder dan mijn Mission center