Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Started by Etiennevh, August 10, 2010, 09:52:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mtissink

Mooi gemaakt, goed idee... had ik zelf kunnen bedenken :)
Eerdaags nog maar eens zo'n rack maken bij mij thuis!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Etiennevh

Succes Marc!

Vraag: iemand die weet of er een functie in de SR9600 is die zorgt dat de Velo niet mee speelt in stereo? Ik heb het idee dat de Velo niet mee speelt als ik Netflix kijk wat over het algemeen 2.0 is.. Opzich wel logisch als er geen .1 signaal is maar toch  :withstupid:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Source of Pure Direct zal de sub niet aanspreken bij een 2.0 signaal. In een aantal gevallen geldt dit ook weer niet, maar dat kan je lezen in de tabel op pag. 53 van de handleiding.

Echter dat heeft ook te maken met de setup van de speakerinstellingen. Zet je de fronts op LARGE krijg je de mogelijkheid om de sub op BOTH of MIX te zetten en dat geeft dan een ander resultaat. Op SMALL maakt dat niet uit.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Quote from: HTip on April 15, 2014, 17:35:50
Source of Pure Direct zal de sub niet aanspreken bij een 2.0 signaal. In een aantal gevallen geldt dit ook weer niet, maar dat kan je lezen in de tabel op pag. 53 van de handleiding.

Echter dat heeft ook te maken met de setup van de speakerinstellingen. Zet je de fronts op LARGE krijg je de mogelijkheid om de sub op BOTH of MIX te zetten en dat geeft dan een ander resultaat. Op SMALL maakt dat niet uit.
Zal ik er eens even bijpakken. In principe bedoel ik vooral geluid van de Apple TV, soms kijken we een serie en mag de sub best meespelen :)

Fronts staan op small. Zal ook eens die ellendige autostandby van de Velo uitzetten, nog steeds niet gedaan..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Deleted member

Als je fronts op small staan, dan zal de sub altijd meespelen. Dat is in ieder geval hoe het standaard geregeld wordt. Ik neem aan dat het bij jouw versterker ook zo geldt.

De sub zou het dus al moeten doen. Ik denk dat je een pure direct of bypass-functie enabled hebt op de input van de apple tv. Dat zorgt ervoor dat je versterker geen enkele vewerking doet op het audio signaal (en dus ook de filtering van 2.0 naar 2.1 niet toepast).
Stereo-fan for life!

HTip

Als je source of pure direct gebruikt bij de SR9600 worden bij een 2.0 signaal de fronts tijdelijk op LARGE gezet en de sub speelt dan niet mee. Wat je ook nog kan doen is de triggerfunctie gebruiken en bij de input voor de Apple TV de sub uitschakelen. Dan weet je zeker dat die niet meespeelt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Quote from: technative on April 15, 2014, 22:56:12
Als je fronts op small staan, dan zal de sub altijd meespelen. Dat is in ieder geval hoe het standaard geregeld wordt. Ik neem aan dat het bij jouw versterker ook zo geldt.

De sub zou het dus al moeten doen. Ik denk dat je een pure direct of bypass-functie enabled hebt op de input van de apple tv. Dat zorgt ervoor dat je versterker geen enkele vewerking doet op het audio signaal (en dus ook de filtering van 2.0 naar 2.1 niet toepast).
Zal dat eens na gaan kijken, bedankt voor de tip.

Quote from: HTip on April 15, 2014, 23:26:59
Als je source of pure direct gebruikt bij de SR9600 worden bij een 2.0 signaal de fronts tijdelijk op LARGE gezet en de sub speelt dan niet mee. Wat je ook nog kan doen is de triggerfunctie gebruiken en bij de input voor de Apple TV de sub uitschakelen. Dan weet je zeker dat die niet meespeelt ;)
Ja dat was ik wel van plan te gaan doen, moet alleen nog een rs232/triggerpoort kabel zien te scoren.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

DVDGuy

Dat rack lijkt een kopie van dat van Jowi, alleen heb jij andere materialen gebruikt.
Ik vind het een geslaagde oplossing  :worship:

Die "plaat" die je over de muurstaanders hebt gemaakt, is dat a.h.w. een holle bak?

Je hebt gekozen voor 3 planken op elkaar, maar niet voor bijvoorbeeld een plank(je) erover, zodat niet zichtbaar is dat het feitelijk om 3 planken gaat; is dat een bewuste keuze geweest?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Etiennevh

Quote from: DVDGuy on April 16, 2014, 08:58:53
Dat rack lijkt een kopie van dat van Jowi, alleen heb jij andere materialen gebruikt.
Ik vind het een geslaagde oplossing  :worship:

Die "plaat" die je over de muurstaanders hebt gemaakt, is dat a.h.w. een holle bak?

Je hebt gekozen voor 3 planken op elkaar, maar niet voor bijvoorbeeld een plank(je) erover, zodat niet zichtbaar is dat het feitelijk om 3 planken gaat; is dat een bewuste keuze geweest?
Dankjewel voor het compliment! In eerste instantie wilde ik ook een stalen constructie maken zoals Jowi dat heeft laten doen door forumlid Raymen, maar toen kwam ik op dit idee door forumlid Mtissink ;)

Het is inderdaad gewoon een "meubelplaat" (dus die is al wit) en is aan de achterkant inderdaad hol. Bij de Oppo heb ik een soort kabelgoot dop gebruikt, bij de versterker heb ik gewoon een sleuf gezaagd met een invalzaag ter grootte van een normale brievenbus. Omdat de versterker er zo dicht op staat kun je dat echter nauwelijks zien.

Inderdaad. Mijn vrouw heeft geschilderd en vind het zo prima, ik wilde eigenlijk dit spul gebruiken dat je er zo overheen strijkt met een strijkijzer en dan zie je niet meer dat het drie platen zijn. Je zorgt dan dat het iets overlapt en vervolgens snij je het netjes af met een Stanleymes o.i.d., heb het al vaker gedaan en zit super netjes.

Die discussie loopt echter nog  :withstupid:

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Inmiddels is er een kleed aangekocht. Wat een wereld van verschil ten goede van de akoestiek  :wow: :blink:   :o

We hebben voorlopig weer wat te doen  :music:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Deleted member

Stereo-fan for life!

Etiennevh

Zo het is een tijdje stil geweest hier maar er is ook helemaal niets gebeurd in de tussentijd, er is veel tijd in andere hobby's gaan zitten en eigenlijk ben ik meer met die hobby's bezig op dit moment (Fietsen, Whisky/Speciaalbier & Korte Reizen maken genieten de boventoon op dit moment)

Ik heb echter wel een vraag, waar de kenners waarschijnlijk een simpel antwoord op hebben. Als ik Blu Rays afspeel met een 7.1 spoor dan gebeurt het behoorlijk vaak dat er een deel van het audiospoor ontbreekt. Laat ik het anders zeggen, het Dolby "All Around You" filmpje met die balletjes, ik hoor alleen All ------ You. Daar ontbreekt het e.e.a. en daar baal ik van.

Volgens mij heeft het iets met PCM etc. te maken aangezien een forumlid dit eerder heeft gehad, maar ik kon het zo snel niet vinden.

Alvast bedankt voor de reacties.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

GPO

Quote from: Etiennevh on March 10, 2015, 19:45:32
Zo het is een tijdje stil geweest hier maar er is ook helemaal niets gebeurd in de tussentijd, er is veel tijd in andere hobby's gaan zitten en eigenlijk ben ik meer met die hobby's bezig op dit moment (Fietsen, Whisky/Speciaalbier & Korte Reizen maken genieten de boventoon op dit moment)

Ik heb echter wel een vraag, waar de kenners waarschijnlijk een simpel antwoord op hebben. Als ik Blu Rays afspeel met een 7.1 spoor dan gebeurt het behoorlijk vaak dat er een deel van het audiospoor ontbreekt. Laat ik het anders zeggen, het Dolby "All Around You" filmpje met die balletjes, ik hoor alleen All ------ You. Daar ontbreekt het e.e.a. en daar baal ik van.

Volgens mij heeft het iets met PCM etc. te maken aangezien een forumlid dit eerder heeft gehad, maar ik kon het zo snel niet vinden.

Alvast bedankt voor de reacties.

ff voor mijn beeldvorming :

--> Met 7.1 : bedoel je dan een DTS-HD of een Dolby TrueHD spoor?
--> Laat je dat decoderen door de bron en als PCM oversturen naar je Marantz?
--> Heb je een 5.1 of 7.1 opstelling?
--> Heb je dit probleem ook met "coax" signalen ("gewoon" DTS over de digitale coax kabel)?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Etiennevh

#1063
Quote from: GPO on March 10, 2015, 19:54:06
ff voor mijn beeldvorming :

--> Met 7.1 : bedoel je dan een DTS-HD of een Dolby TrueHD spoor?
--> Laat je dat decoderen door de bron en als PCM oversturen naar je Marantz?
--> Heb je een 5.1 of 7.1 opstelling?
--> Heb je dit probleem ook met "coax" signalen ("gewoon" DTS over de digitale coax kabel)?

GPO

-> Op dit moment alleen getest met Dolby TrueHD spoor
-> Ja
-> 5.1
-> Niet getest, geen Coax aangesloten (alleen HDMI en Analoge audio vanaf de bron(nen)

Foto instellingen Oppo:

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Ik was het die hetzelfde probleem had. Enkel met 7.1 tracks inderdaad i.c.m. de SR9600 op PCM.

Mijn "oplossing" was om de films die een 7.1 track hebben op bitstream af te spelen met de Oppo, dan maakt hij een 5.1 van 7.1, ik heb namelijk geen manier kunnen vinden om 7.1 goed werkend te krijgen met PCM. Philip heeft overigens hetzelfde en die kiest ervoor om een deel van het geluid te missen als ik me niet vergis.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Dank voor je reply Martijn, ik gebruik de afstandsbediening van de Oppo al een tijd niet meer maar weet jij toevallig of er een knop is om tussen die twee te wisselen? (audio output ofzo?)

Of wissel je echt "fysiek" in het menu?

Jammer dat dit een noodzakelijk kwaad is  :(
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Quote from: Etiennevh on March 11, 2015, 19:15:15
Dank voor je reply Martijn, ik gebruik de afstandsbediening van de Oppo al een tijd niet meer maar weet jij toevallig of er een knop is om tussen die twee te wisselen? (audio output ofzo?)

Of wissel je echt "fysiek" in het menu?

Jammer dat dit een noodzakelijk kwaad is  :(
Ik wisselde fysiek in het menu, was ik op een gegeven moment erg snel in geworden :P Heb inmiddels een andere receiver waardoor ik er geen last meer van heb.

Maar inderdaad wel jammer dat dit zo werkt :( Toch een nadeel aan een wat oudere receiver..
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Ok. Nou ja het is niet anders, niet zo'n zin om daar nu in te investeren dus moeten het er maar even mee doen. Bedankt voor de feedback, dat wordt veelvuldig switchen :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LuPo

Waarom zet je bitstream daarna weer uit dan? Is PCM 'beter'?

HTip

Ik heb inderdaad gekozen om een deel van het geluid te missen. Los van het demofilmpje van Dolby weet ik ook eerlijk gezegd niet wat ik mis. De bitstream-optie heb ik nog nooit geprobeerd, omdat het dan geen HD-audio meer is, maar slechts de Core van het signaal (Dolby 448 en DTS 1509). Ik heb liever de hoge resoluties, waardoor ik meer detail in het geluid waarneem. Maar ik kan me goed voorstellen dat het missen van het geluid tussen de rears reden is om te switchen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Quote from: HTip on December 28, 2015, 13:50:43
Ik heb inderdaad gekozen om een deel van het geluid te missen. Los van het demofilmpje van Dolby weet ik ook eerlijk gezegd niet wat ik mis. De bitstream-optie heb ik nog nooit geprobeerd, omdat het dan geen HD-audio meer is, maar slechts de Core van het signaal (Dolby 448 en DTS 1509). Ik heb liever de hoge resoluties, waardoor ik meer detail in het geluid waarneem. Maar ik kan me goed voorstellen dat het missen van het geluid tussen de rears reden is om te switchen.
Ik wissel op dit moment. Voor film zet ik hem op bitstream, omdat ik heb gemerkt dat er zeker in de wat nieuwere films best veel informatie in de surround kanalen zit verwerkt (en ik die informatie niet per definitie in de best mogelijke kwaliteit wil kunnen horen). Bij 5.1 muziek zet ik hem wel op PCM, inderdaad omdat ik daar de kwaliteit prefereer boven de applauzen etc. Die vaak in de surroundkanalen aanwezig zijn.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Quote from: Etiennevh on December 28, 2015, 23:15:35
Ik wissel op dit moment. Voor film zet ik hem op bitstream, omdat ik heb gemerkt dat er zeker in de wat nieuwere films best veel informatie in de surround kanalen zit verwerkt (en ik die informatie niet per definitie in de best mogelijke kwaliteit wil kunnen horen). Bij 5.1 muziek zet ik hem wel op PCM, inderdaad omdat ik daar de kwaliteit prefereer boven de applauzen etc. Die vaak in de surroundkanalen aanwezig zijn.
Ik zal het binnenkort eens proberen met een 7.1 track. Ben wel benieuwd geworden hoe het verschil is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: HTip on December 29, 2015, 07:36:25
Ik zal het binnenkort eens proberen met een 7.1 track. Ben wel benieuwd geworden hoe het verschil is.
Ik kan meteen mijn mening bijstellen. We zijn nu Jurassic Park aan het kijken. De soundtrack is DTS-HDMA 7.1 en bij de helicopterafdaling miste ik iets in het geluid aan de achterkant. Kort verhaal lang maken, geswitched naar Bitstream en de bubble was weer homogeen. Weet nu wat ik mis ;)

Bedankt voor de tip!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

#1073
Als reactie op de vraag/opmerking over hoe e.e.a. bevalt met een draagzak met baby op je rug gedurende een hike in het topic van HTip, hierbij een kort verslagje.

Quote from: RalphH on September 28, 2016, 20:02:52
Challenging, dat is sneeuw-wandelen, die slaan wij ff over. Volgend jaar sowieso met de kleine in de rugdrager (als ik het gewicht kan hebben), dus dan wordt het al helemaal niet heel spannend doen ;D
Quote from: HTip on September 28, 2016, 21:49:43
Zolang het geen gletscher is en de sneeuw vers is durven we zoiets wel. Hebben het al vaker gedaan. Duurt alleen langer ;) Maar net even gekeken en die is denk ik net iets te veel van het goede... :unsure:
Je kan Etiennevh vragen hoe het dragen van de kleine is bevallen. Hij is dat nu aan het doen 8)
Ik kan er wel wat over delen. Afgelopen dinsdag een eerste tocht gemaakt. Gestart op +/- 1350 meter hoogte in het Gailtal/Winklertal in Kartitsch.
(zie link: http://www.almenrausch.at/touren/suchergebnisse/tourdetails/tour/pfannspitze-2678-m-durch-das-winkler-tal1889.html )

We wilden een klein tochtje van anderhalf uur doen, maar al met al duurde het 2,5 uur heen, 1 uur en drie kwartier terug. Met de kleine op de rug (onze meid weegt inmiddels ruim 10 kilo) was dit een beste uitdaging. Volgens mijn telefoon over 3,7 kilometer lopen 578 hoogtemeters (en uiteraard ook weer naar beneden).

Een paar foto's:
Bij de start was ik nog fris :P


Beneden waar je de huisjes ziet aan de bosrand zijn we gestart


Het "Obstanser Boden" dal, op 1962 meter.


De berghut


Nu zouden we normaal als we met zijn tweeën waren geweest door zijn gelopen naar de Obstanser Seehütte (2304 m.) en de Obstanser Sattel (2462 m.), waar je bij die laatste op de landsgrens met Italië staat. Als het weer het dan had toegelaten hadden we de Pfannspitze kunnen doen op 2678 m. maar op dat soort hoogtes gaan we de komende jaren niet meer komen met de kleine bij ons ;)

Deze 1962 m. waren voor ons al een behoorlijk zware opgave met de kleine bij ons. Zij heeft het overigens goed volgehouden, iets waar je natuurlijk ook rekening mee moet houden. Ik heb weinig last van mijn rug gehad met de draagzak, behalve op de zeer steile stukken afdaling. Dan voelt elke stap als een schok op je rug.

Al met al een schitterende wandeling, wel erg belangrijk dat je zolen in goede staat zijn om voldoende grip te hebben met 10kg extra bagage op je rug. Je wilt echt niet vallen op de stukken met 25 - 35% stijgingspercentage met los liggende stenen. Alvast veel plezier Ralph!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RalphH

Erg nice! We gaan het proberen volgend jaar. Zoeken wel iets met flink wat liften uit. Zal het Kartisch er ook eens bijpakken dan.
Ze zal dan wel boven de 10kg zitten ben ik bang. De Deuter kan 22kg hebben, maar daar ga ik echt niet mee lopen ;D.

Maar inderdaad een goeie om flink wat tijd extra te reserveren voor een wandelingetje van eigenlijk 1.5 uur. En dan zijn die bijna 600 hoogtemeters al niet flauw.
1300 hoogtemeters en wandelingen van 20km (met 1000m).....die zet ik de komende 15 jaar maar ff uit mijn hoofd ;).

Quote from: Etiennevh on September 29, 2016, 19:55:27
wel erg belangrijk dat je zolen in goede staat zijn om voldoende grip te hebben met 10kg extra bagage op je rug. Je wilt echt niet vallen op de stukken met 25 - 35% stijgingspercentage met los liggende stenen. Alvast veel plezier Ralph!

Thnx, heb er nu al zin in!
Schoentjes waren dit jaar nieuw, dus net ingelopen, gaan dit weekend in het vet voor een winterslaapje. Goede spullen zijn alles inderdaad, ik blijf me dan ook verbazen over de gympies en slippers die je vaak zonder water/extra kleding etc een berg opstormen. Maar ook daarmee kan het blijkbaar (mij niet gezien alleen 8)).

Jullie veel plezier daar nog, mooi gebied zo te zien, toppertje. En vergeet ook de inwendige mens niet ;)

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer