Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Started by Etiennevh, August 10, 2010, 09:52:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Etiennevh

Korte samenvatting van de hobby:

Met veel enthousiasme eigenlijk in Januari 2010 "echt" begonnen, en inmiddels lekker bezig met upgraden :)

Waar mijn set momenteel uit bestaat is het volgende:
Panasonic TXP46G20 Televisie
Marantz SR9600 Receiver
Oppo BDP95EU
Sonus Faber Toy Tower Fronts
Sonus Faber Toys
Sonus Faber Toy Centerspeaker
Velodyne DD15 subwoofer
Nordost Bassline SW subwooferkabel
Nordost Blue Heaven "Shotgunned" speakerkabel
Nordost Wyrewizard Dreamcaster centerkabel
RUconnected Analoge interlinks
Inakustik Excellenz 90 graden HDMI bekabeling
Apple TV 3
Philips Pronto TSU 9600



Wat er op het moment op het aan te schaffen lijstje staat, is het volgende:

Update 16-04-2014

Sonus Faber Toy Towers als vervanging van de Driade Fronts
Sonus Faber Toy Center als vervanging van de Energy Encore center
Soundcare Superspikes - vervalt als de Toy Towers er zijn denk ik..
Radioshack dB meter
Betere HDMI bekabeling
Locking Bananen voor de speakerkabel + wat krimp- en sierkous
Afwerking: Kabelgoot voor kabels naar TV
2 paar Interlinks van RUconnected voor het aansluiten van analoog audio 5.1
Vervangende subwoofer, Velodyne DD15 ter vervanging van de SVS
Nieuwe stroomkabels
Streammogelijkheid (HTPC, NAS, Netflix, ik ben er nog niet uit)
Universele afstandsbediening dmv i-Devices o.i.d. Het liefst met bidirectionele communicatie.
Nieuw Rack voor apparatuur
Vloerkleed
Andere bekabeling ten behoeve van de Sonus Faber Toy Towers (single wire ipv biwire)



De huidige situatie:





Oud:


Situatie met de Driade's


De Driade's zonder front


Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sk

Ha oud klasgenootje!

Leuk dat je een eigen topic geopend hebt :) Ik ben ontzettend benieuwd naar je plannen voor een dedicated HT ruimte in de toekomst.

Vergeet ook niet om een keer bij ons langs te komen, dan kun je mijn stereo setje eens beluisteren.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Etiennevh

Quote from: Sk on August 10, 2010, 11:35:23
Ha oud klasgenootje!

Leuk dat je een eigen topic geopend hebt :) Ik ben ontzettend benieuwd naar je plannen voor een dedicated HT ruimte in de toekomst.

Vergeet ook niet om een keer bij ons langs te komen, dan kun je mijn stereo setje eens beluisteren.
Haha, ik ben er zelf ook benieuwd naar, hoe het uiteindelijk word.

Ja dat ga ik zeker nog eens doen. We maken binnenkort een afspraak!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

krijg de foto even niet geupload. word morgen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Roger Black

Mooie plannen!

Kies je bewust voor surround? En heb je wel eens een goede stereo set beluisterd?

Etiennevh

Quote from: Roger Black on August 11, 2010, 08:41:17
Mooie plannen!

Kies je bewust voor surround? En heb je wel eens een goede stereo set beluisterd?
Ja ik kies bewust voor surround omdat onze rate ongeveer op 80% film, 20% muziek ligt. Dat betekent niet dat ik dag en nacht film kijk, maar gewoon dat ik minder muziek luister ;)

Nee ik heb nooit een "echt goede" stereoset beluisterd, behalve dan het aansluiten van mijn twee fronts op de verschillende versterkers bij die winkel. Toen had ik wel het idee dat ook stereo de luidsprekers goed hun mannetje staan. Overigens denk ik dat er binnenkort een bezoekje bij SK in zit, en dan ga ik denk ik wel een "echt goede" stereoset beluisteren.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Roger Black

Ik ben in de tijd omgegaan naar stereo, maar bij mij lagen die percentages precies andersom. Als je het maar een bewuste keuze is, want voor het budget van een 6004 heb je ook een dijk van een stereo versterker.  ;)

Etiennevh

Quote from: Roger Black on August 11, 2010, 10:40:25
Ik ben in de tijd omgegaan naar stereo, maar bij mij lagen die percentages precies andersom. Als je het maar een bewuste keuze is, want voor het budget van een 6004 heb je ook een dijk van een stereo versterker.  ;)
Dat ben ik me wel bewust inderdaad. Ja dat weet ik. Ik hoop dat het budget er na onze dedicated HT nog wel komt, zodat we in de woonkamer ook nog cd's kunnen luisteren met een mooie stereoset. ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sk

Ook ik heb heel lang getwijfeld over een stereo set of surround. Uiteindelijk toch voor stereo gekozen omdat ik toch meer muziek luister dan films kijk. En om heel eerlijk te zijn heb ik er totaal geen spijt van.

Vergis je niet dat films kijken op een goede stereo set ook voor een geweldige belevenis kan zorgen. Wil je deze stereo kwaliteiten ook met surround hebben dan ben je al snel tienduizenden euro's kwijt.

Ik ben super tevreden met mijn set en sta nog steeds voor de volle 100% achter deze keuze.. Muziek in stereo is gewoon een genot en films op deze set is prima te vertoeven! Misschien later ooit in de toekomst een dedicated HT ruimte.. is natuurlijk ontzettend gaaf en maakt meer indruk als een stereo set in de woonkamer :)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Etiennevh

Quote from: Sk on August 11, 2010, 12:31:05
Ook ik heb heel lang getwijfeld over een stereo set of surround. Uiteindelijk toch voor stereo gekozen omdat ik toch meer muziek luister dan films kijk. En om heel eerlijk te zijn heb ik er totaal geen spijt van.

Vergis je niet dat films kijken op een goede stereo set ook voor een geweldige belevenis kan zorgen. Wil je deze stereo kwaliteiten ook met surround hebben dan ben je al snel tienduizenden euro's kwijt.

Ik ben super tevreden met mijn set en sta nog steeds voor de volle 100% achter deze keuze.. Muziek in stereo is gewoon een genot en films op deze set is prima te vertoeven! Misschien later ooit in de toekomst een dedicated HT ruimte.. is natuurlijk ontzettend gaaf en maakt meer indruk als een stereo set in de woonkamer :)
Haha, tsja.. Ik geloof ook wel dat stereo een mooier en natuurlijker geluid geeft. Maar toch vind ik de surrounds en de subwoofer heel belangrijk als ik een film kijk. Dat merk ik vooral de laatste tijd heel erg. Het trekt je meer in de film. Haha ja het maakt meer indruk, maar uiteindelijk doe je het niet voor de indruk maar voor je eigen belevenis en plezier.


Ik kom het graag eens beluisteren SK!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

#10
Zojuist post 500 gepost! Dat gaat snel..zo ben je new member, en zo ben je senior. Beetje lekker belangrijke post eigenlijk, maarja :P :pompom:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Quote from: Etiennevh on August 12, 2010, 10:15:37
Zojuist post 500 gepost! Dat gaat snel..zo ben je new member, en zo ben je senior. Beetje lekker belangrijke post eigenlijk, maarja :P :pompom:
Daar ben je inmiddels al weer lang voorbij :D

Heb je hele topic gemist :blush: Waar komen de receiver en de sub te staan? Als ik je opstelling zie, dan zou ik de SVS in de hoek plaatsen en je speakers een stuk de ruimte in. Gaan je Driade speakers denk ik ook beter van klinken en als je dan toch bezig bent, de speakers op spikes plaatsen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Quote from: HTip on October 20, 2010, 21:38:31
Daar ben je inmiddels al weer lang voorbij :D

Heb je hele topic gemist :blush: Waar komen de receiver en de sub te staan? Als ik je opstelling zie, dan zou ik de SVS in de hoek plaatsen en je speakers een stuk de ruimte in. Gaan je Driade speakers denk ik ook beter van klinken en als je dan toch bezig bent, de speakers op spikes plaatsen.
Haha ja.

Geen probleem, jij was basstraps aan het bouwen destijds volgens mij. De receiver komt in het midden van het tv meubel. De breedte van het tv meubel is echter 42 cm, de receiver 44. De zijkanten ga ik er dus netjes uitzagen, evenals de achterkant. Ik wil nog kijken of het zin heeft om bijvoorbeeld de achterkant dmv magneetjes vast te kunnen klikken of gewoon helemaal open laten, maar weet niet wat de warmteopbouw in deze kast doet. Het is de bedoeling dat de receiver dan zeg maar net achter de spijlen "verdwijnt". De spijlen zijn 1,5 cm dik, en daarachter wil ik dan de zijschotten weghalen zeg maar.

De sub komt aan de linkerkant te staan, tussen de speaker en de daarachter bevindende muur is ongeveer 70 cm ruimte. Ruimte die we momenteel niet gebruiken, en de enige ruimte waar mijn vrouw mee akkoord is om hem neer te zetten, omdat hij als hij niet gebruikt wordt mooi achter de gordijnen staat. Tevens anti diefstal, want achter het gordijn is hij niet zichtbaar ;) Maar dat is muggenziften.

Ik heb een nieuwe foto geplaatst voor de duidelijkheid. Die oude TV is inmiddels vervangen zoals je weet. Tevens is het de bedoeling dat de tv aan een muurbeugel gaat hangen en dat de center dan netjes in het midden onder de tv staat. Allemaal plannen ;)

In ieder geval is de huidige tv met mooie lampjes ernaast voor ons al een hele verbetering.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Quote from: HTip on October 20, 2010, 21:38:31
Daar ben je inmiddels al weer lang voorbij :D

Heb je hele topic gemist :blush: Waar komen de receiver en de sub te staan? Als ik je opstelling zie, dan zou ik de SVS in de hoek plaatsen en je speakers een stuk de ruimte in. Gaan je Driade speakers denk ik ook beter van klinken en als je dan toch bezig bent, de speakers op spikes plaatsen.
De speakers, misschien niet heel duidelijk op de foto, staan inmiddels gelijk aan de voorkant van de tv kast. Zo'n 45 cm van de muur af. Dat is een groot verschil in geluid! Inderdaad, de spikes. Zou dat veel helpen in deze ruimte?? Misschien een beetje moeilijk beoordeelbaar zo, maar ja. Ik weet niet of ik M6 of M8 bouten moet hebben. Dat moet ik nog even testen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Nieuwe situatie is inderdaad een hele verbetering. Mooi geworden. De SVS kan prima achter het gordijn staan. Alleen niet schrikken als je gordijnen uit zichzelf beginnen te bewegen :D

En als de TV hangt en de center in het midden (en licht naar achteren gekanteld) ligt, dan is de opstelling helemaal goed...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Quote from: HTip on October 20, 2010, 22:50:13
Nieuwe situatie is inderdaad een hele verbetering. Mooi geworden. De SVS kan prima achter het gordijn staan. Alleen niet schrikken als je gordijnen uit zichzelf beginnen te bewegen :D

En als de TV hangt en de center in het midden (en licht naar achteren gekanteld) ligt, dan is de opstelling helemaal goed...
Thanks.

Ja dat vind de vrouw des huizes wel gaaf, een soort wapperend gordijn.. Die schrikt zich lam, haha. :laugh:

Ja ik denk dat ik dan aardig op weg ben ;) En ooit komt achter deze hele muur de dedicated HT ;) :D maar tot 2013 zowieso keep on dreaming... ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Quote from: Etiennevh on October 20, 2010, 22:53:38
Ja dat vind de vrouw des huizes wel gaaf, een soort wapperend gordijn.. Die schrikt zich lam, haha. :laugh:
:laugh:

Quote
Ja ik denk dat ik dan aardig op weg ben ;) En ooit komt achter deze hele muur de dedicated HT ;) :D maar tot 2013 zowieso keep on dreaming... ;)
Leuk! Een 2e Chamber of Dreams :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Quote from: HTip on October 20, 2010, 23:09:51
:laugh:
Leuk! Een 2e Chamber of Dreams :clapping:
Hehe.. voorlopig nog wel, op een gegeven moment chamber of enjoy!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Mooie set heb je staan en zeker met de toevoegingen die je gaat doen.
Heb je eigenlijk al een idee naar wat voor speakers je wilt gaan kijken als alle andere upgrades zij gedaan?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Valkyrie

Leuke set en ik ben benieuwd naar je plannen voor de dedicated HT!  :coffee:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Etiennevh

Quote from: Zefanja on October 23, 2010, 14:11:54
Mooie set heb je staan en zeker met de toevoegingen die je gaat doen.
Heb je eigenlijk al een idee naar wat voor speakers je wilt gaan kijken als alle andere upgrades zij gedaan?
Dankjewel! Ben er erg gelukkig mee. Ja de toevoegingen gaan het wel compleet maken. Ik kijk er al naar uit! :D

Ik heb echt nog geen idee. Ik ben wel iemand van als ik het doe, dan moet het ook goed gebeuren. Dus meestal gaat dat gepaard met veel geld ;) Maar voor nu ben ik er echt nog niet mee bezig..
Quote from: Valkyrie on October 23, 2010, 14:20:14
Leuke set en ik ben benieuwd naar je plannen voor de dedicated HT!  :coffee:
Thanks! Ja ik ben zelf ook nog benieuwd naar mijn eigen plannen, ze zijn nog niet uitgewerkt namelijk ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Wat mij zelf zo opvalt op de foto: het is een 46 inch tv, maar lijkt zo wel een 37 inch :P Die muur vreet hem echt op!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sk

Quote from: Etiennevh on October 23, 2010, 17:03:18
Wat mij zelf zo opvalt op de foto: het is een 46 inch tv, maar lijkt zo wel een 37 inch :P Die muur vreet hem echt op!

Op hoeveel meter afstand zit je trouwens?

Heb je er ook al eens aan gedacht om je speakers wat meer naar voren te halen? Dit zal het geluid ook ten goede komen
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Etiennevh

Quote from: Sk on October 23, 2010, 17:07:01
Op hoeveel meter afstand zit je trouwens?

Heb je er ook al eens aan gedacht om je speakers wat meer naar voren te halen? Dit zal het geluid ook ten goede komen
Ik zit op 4, 79 meter afstand.

Ja de speakers staan al zo'n 40 a 50 centimeter naar voren, beetje slecht te zien op de foto's.. Meer naar voren zit er voorlopig nog niet in, dat krijg ik er nog niet door bij de vrouw ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sk

#24
Quote from: Etiennevh on October 23, 2010, 17:11:53
Ik zit op 4, 79 meter afstand.

Ja de speakers staan al zo'n 40 a 50 centimeter naar voren, beetje slecht te zien op de foto's.. Meer naar voren zit er voorlopig nog niet in, dat krijg ik er nog niet door bij de vrouw ;)

Mooi dan is dat binnenkort ook in orde zo te lezen  ;D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9