2 defecte laptops

Started by WilcoL, August 6, 2010, 13:30:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoL

Hey jongens & meisjes,

Ik heb hier 2 defecte laptops staan die wellicht interessant zijn voor de hobbyist: beiden echter wel ZONDER HDD en dus ook zonder besturingssysteem. Ze doen beiden helemaal niets, de Sony is een paar dagen geleden opeens overleden???

Het gaat om deze 2 modellen:

1x Sony Vaio GRT-815M =

Voormalige high-end laptop waar ik toen nog een mind-blowing 2300,- euro voor heb betaald! Zit een ander\nieuw MOBO in. Heeft nog steeds een geweldig scherm, wel in 4:3 formaat...Specs:

Product Description: Sony VAIO PCG-GRT815M - P4 2.8 GHz - 15" TFT
Dimensions (WxDxH): 32.7 cm x 27.2 cm x 4.4 cm
Weight: 3.2 kg
System Type: Notebook
Built-in Devices: Stereo speakers
Processor: Intel Pentium 4 2.8 GHz
Cache Memory: 512 KB - L2 Cache
RAM: 512 MB (installed) / 1 GB (max) - DDR SDRAM - 266 MHz - PC2100
Hard Drive: 80 GB
Optical Storage: DVD±RW - removable plug-in module
Display: 15" TFT 1024 x 768 ( XGA )
Graphics Controller: NVIDIA GeForce FX Go5600
Video Memory: 64 MB
Audio Output: Sound card
Telecom: Fax / modem - 56 Kbps
Networking: Network adapter - Ethernet, Fast Ethernet
Input Device: Keyboard, touchpad
Average Run Time: 1.5 hour(s)
Run Time (Up To): 1.5 hour(s)
Operating System: Microsoft Windows XP Home Edition
Environmental Standards: ENERGY STAR Qualified
Manufacturer Warranty: 1 year warranty

1x Acer Aspire 5315

Budget celeron-laptop. Niet zo oud, problemen zitten met name in de voeding\accu-hoek maar zou ook wel eens een MOBO-kwestie kunnen zijn. Doet het op een andere adapter dan de bijgeleverde wél maarvalt dan ook zomaar onaangekondigd uit. Specs:

Processor: Intel Celeron M processor 530 1.7GHz
Memory: 2GB DDR2 533
Display: 15.4" 1280 x 800
Graphics Card: Mobile Intel Graphics Media Accelerator X3100
Optical Drive: DVD Super-Multi
Networking: GLAN, WiFi
Size (WxDxH): 366 (W) x 274 (D) x 33.6/42.6 (H) mm
Weight: 2.8kg

Wellicht kan iemand er dus nog iets mee: ophalen in Tilburg over tegen vergoeding verzendkosten komt er één of alletwee jouw kant op!

Goeten, Wilco

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Jeroen de Waal

Wil ze wel beide naar mij verstuurd hebben.


Jeroen.

WilcoL

Quote from: Jeroen de Waal on August  6, 2010, 13:39:22
Wil ze wel beide naar mij verstuurd hebben.


Jeroen.

Jeroen,

Sorry maar een ander was je voor:

van: Htforum.nl <htforum@hometheater.nl>
aan: .......@gmail.com

datum: 6 augustus 2010 13:35
onderwerp: New Personal Message: (No subject)

details verbergen 13:35 (8 minuten geleden)


You have just been sent a personal message by ... on Htforum.nl.

IMPORTANT: Remember, this is just a notification. Please do not reply to this email.

The message they sent you was:

Beste Wilco,

Ik heb eventueel wel intresse in de laptops mits ze verzonden kunnen worden.


Topic kan op slot...snel!!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Jeroen de Waal

Oke niets aan te doen, wel zo eerlijk.


Jeroen.

donaldk

Ik zoek nog laptopjes, maar denk dat repareren van deze boven mijn mogelijkheden zou uitstijgen, dus dat ik te laat ben geeft eens een keertje niet;-). Ontvanger laat ons wel weten wat de problemen waren en of ze te verholpen waren.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: donaldk on August  6, 2010, 20:05:59
Ik zoek nog laptopjes, maar denk dat repareren van deze boven mijn mogelijkheden zou uitstijgen, dus dat ik te laat ben geeft eens een keertje niet;-). Ontvanger laat ons wel weten wat de problemen waren en of ze te verholpen waren.

Probleem sony:

Gaat niet aan als ik de adapter aansluit.
accu eruit gehaald, vreemd genoeg zit er een 14.8v accu in terwijl de adapter en sony vaio aangeven 19v nodig te hebben.
accu verwijderd en zonder accu aangesloten, de vaio springt aan, geen hardeschijf dus verder kom ik nu even niet.

Dus eigenlijk opzoek naar sony vaio hardeschijf liefst 2dehands.....dat betreft heb ik de tijd.

Acer gaat gewoon aan, ook geen hardschijf, dus het uitvallen kan ik niet testen, ook daar zal ik een hardeschijf voor moeten halen wil ik meer kunnen vertellen/.

Iemand?

Pm maar.
Klipsch, Denon.

WilcoL

Kijk-kijk! Er is wellicht nog wat van te maken! Sony heeft het altijd gedaan, totdat ie vorige week spontaan uitviel. Acer is een groter zorgenkindje, heeft fratsen. Maar wellicht is redding nabij! Succes ermee!

Oh ja:

In de Vaio gaat gewoon een 2,5" IDE schijfje, de Acer wil graag een 2,5" SATA-diskje!

Dat andere is geen probleem; komt goed! En bedankt voor de heldere communicatie!

Groeten, Wilco

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

koosnaampje-audiofiel

Na heel wat uurtjes loopt de acer aardig op widows 7 ultimate.

Accu is volgenmij kapot, op of er zit ergens een contactje los...voor zover na 5 a 6 uur rommelen aardig aan de praat.

Ik ga het eerst even aankijken of een nieuwe accu loont.
Klipsch, Denon.

WilcoL

Goed bezig! Is de Acer op netstroom nog niet uitgevallen? Ik vermoede daar toch echt een MoBo-probleempje, maar waarschijnlijk heeft de reis hem goed gedaan  ;D ;D
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

koosnaampje-audiofiel

Quote from: WilcoL on August 19, 2010, 18:49:13
Goed bezig! Is de Acer op netstroom nog niet uitgevallen? Ik vermoede daar toch echt een MoBo-probleempje, maar waarschijnlijk heeft de reis hem goed gedaan  ;D ;D
Nee op netstroom niet, maar de adapter is ook niet helemaal goed het is waarschijnlijk een combi van slechte accu en kapotte adapter.
Wat is probleem is, accu is 51 euro nieuw, adapter moet ik ergens zien op te trommelen.
Hardeschijf zit een 2dehands in, maar of dit alles gaat lonen tegen de waarde is de 2de vraag.nee eigenlijk niet.
Dus laat hem voorlopig zo werkt aan het netstroom prima, vrouw blij en ik heb geen tijd door verhuizing en kindje op komst maar mij er verder in te verdiepen.
De sony staat nog niks te doen,zodra ik 2dehands onderdelen tegenkom ga ik daarmee aan de slag.
Ach het is een stukje ontspanning leuk om te doen, maar leverd niet meer op dan een computer die werkt, zolang hij het doet.
Meer nieuws hierover dan post ik dat hier weer
Klipsch, Denon.

JvD.

Als je even rondsnuffelt, zijn er universele voedingen te krijgen voor zo'n 25,-. Dat loont denk ik wel, als je nog ergens een schijfje hebt liggen (of hier in de Gezocht-sectie ééntje te koop vraagt).
Als het regent in mei, is april voorbij...

jantje112

2.5 " oplossingen genoeg, gewoon een CF card in een adapter en gaan met die banaan.

demies

heb hier nog een orginele laptop lader liggen voor een acer laptop.
Mag weg voor 15 euro

koosnaampje-audiofiel

Sorry al 1 gevonden maar bedankt.
Klipsch, Denon.

Jeroen de Waal

Topic verplaatst gezien de defecte laptops al vergeven zijn en daarom niet meer in de markt thuis hoort.


Jeroen.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: Jeroen de Waal on September 17, 2010, 12:57:25
Topic verplaatst gezien de defecte laptops al vergeven zijn en daarom niet meer in de markt thuis hoort.


Jeroen.
Netjes van je bedankt babbelen we hier verder.
Klipsch, Denon.