Slechte acteurs/actrices die te vaak op het witte doek zijn.

Started by Oud lid, August 5, 2010, 12:36:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Kwabbernoot

Tja, dan zal ik er wel anders tegen aan kijken maar in al die films van Cruise die hierboven genoemd worden, speelt hij imho ronduit slecht. Ik zal wel geen fan zijn.  :laugh:

Groeten...

Staaled

Quote from: Erwin B on August  5, 2010, 14:51:31
Rutger Hauer vind ik ook slecht. Het spijt me, ik kan niet anders zeggen.


Blade runner, genre definierend meesterwerk en Hauer weergaloos. :worship:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Oud lid

Quote from: Hipster on August  5, 2010, 19:00:38
Blade runner, genre definierend meesterwerk en Hauer weergaloos. :worship:

Dat is dan 1 film, maar dat is het dan ook. Bovendien ook niet mijn ding. Maar goed, goed acteerwerk kan ik nog wel los zien van een genre waar ik niet zo van hou.

esre

Quote from: Hipster on August  5, 2010, 19:00:38
Blade runner, genre definierend meesterwerk en Hauer weergaloos. :worship:

Sin city
Flesh & Blood
The Hitcher
Wanted: Dead or Alive

Voor de rest heeft die heel veel DVD klaar pulp gemaakt.
Maarje ziet hen ineens in Batman Begins en dat vind ik niet zomaar wat.


Xstream

Denzel vond ik fenomenaal in Man on Fire. Ook the pelican brief vond ik altijd een sterke film, en training day vond ik ook wel top. Denzel heeft zat goeie rollen neergezet. Vooral toen hij van "de zielige neger", naar meer badass rollen ging.

Cruise heeft in zat goeie films gezeten, en ik stoor me ook niet snel aan hem, altijd wel prima. Alleen als hij een rol gaat doen die echt wat meer karakter vraagt dan zakt hij wel eens door de mand.
A few good men vond ik hem ook sterk in overigens.

Liam Neeson vind ik toch wel een hele goede acteur hoor. Tijdje terug Taken gekeken, als je die nog niet gezien hebt, zeker een aanrader. Past in het rijtje Bourne. http://www.imdb.com/title/tt0936501/
En wat te denken van Schindler's list?
Michael Collins vind ik ook een hele sterke film.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Peerless Monster

Zo'n C-horror met Meatlove (iets met dode bevers)...
In de film geilt hij nogal op een prostitue, die hem niet toelaat.
Ten lange leste gebeurt dat wel.
Ligt hij erop, doet 1 duw, en het is afgelopen met de pret...
Jeetje wat is die man een slecht acteur...
Zelfs sex is niet aan hem besteedt...

Maar als zanger, vind ik hem nog slechter... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

This Game

Daarentegen was ie brilliant in Fight Club.

Liam Neeson verpeste de nieuwe Star Wars (net als Jar-Jar en George Lucas) en zag em onlangs als levende dode in "Chloe"
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

Peerless Monster

Quote from: This Game on August  6, 2010, 11:42:17
Daarentegen was ie brilliant in Fight Club.

Hmmm daar heb je dan ook weer gelijk in...
Hmmmz, maar het blijft wel een slechte zanger ;) ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Tube-freak

Ja wie mogen er van mij weg:

- Tom Cruise
- Christofer Lambert
- Steven Seagal
- Jan Kloot van Damme
- Sandra Bullock (a.k.a. Sandra Bullshit)
- Julia Roberts (Die heeft volgens mij aleen maar 1 goede film gedaan en dat was Flatliners).
- Erik Roberts (Ik geloof dat Erik steeds beter wordt en Julia steeds slechter maar ze zuigen allebei in elk geval).
- Carice van Houten (Ik snap echt niet wat daar dan goed aan is, ze speelt in elke film gewoon zichzelf ipv dat ze een rol neerzet, zal ze wel van Tom Cruise hebben afgekeken, die doet al namelijk ook al 20 jaar).
- Nicole kidman.  (Alleen in "Dead calm" was ze wel oke maar daarna is het aleen maar down the drain gegaan).

Dat waren dan nog een paar bekenden die ik zo even snel kon bedenken.  Ik zou over het algemeen wel willen zeggen dat ik nederlandse acteurs/actrices gewoon slecht vind.  Maar dat ligt misschien ook aan de opleiding ofzo.



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

svmnb

Quote from: Tube-freak on August  6, 2010, 12:38:02
Ik zou over het algemeen wel willen zeggen dat ik nederlandse acteurs/actrices gewoon slecht vind.  Maar dat ligt misschien ook aan de opleiding ofzo.

Ik krijg spontaan jeuk van acterende Nederlanders. Talent is geen enkele voorwaarde en verder dan soapniveau komt 99% niet.
Vroeger had je "acteurs' als Coen Flink en Jules Croiset. Hun 'talent' beperkte zich tot gebral op 90 dB, zonder enige nuance.
Tegenwoordig zijn het van die nikszeggende poppetjes, ongehinderd door enig talent.

Beide groepen hebben twee dingen gemeen: compleet gebrek aan timing en gevoel voor natuurlijke dialoog.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

EJ

Quote from: svmnb on August  6, 2010, 12:54:40
Ik krijg spontaan jeuk van acterende Nederlanders. Talent is geen enkele voorwaarde en verder dan soapniveau komt 99% niet.
Vroeger had je "acteurs' als Coen Flink en Jules Croiset. Hun 'talent' beperkte zich tot gebral op 90 dB, zonder enige nuance.
Tegenwoordig zijn het van die nikszeggende poppetjes, ongehinderd door enig talent.

Beide groepen hebben twee dingen gemeen: compleet gebrek aan timing en gevoel voor natuurlijke dialoog.

En niet te vergeten: ze denken eigenlijk allemaal in een theater te staan. ;)  :withstupid:

This Game

En de nazingronisatie inspreken kunnen ze ook niet. Waarom kan bij films uit NL niet direct het geluid worden opgenomen?
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

esre

Carries wat een zeikwijf is dat........ze was zo goed bij er komt een vrouw bij de dokter...... wat ook een waardeloze film was,waarvan sommige mensen pretenderen dat het een meesterwerk is.
Ja het was reuze realistisch allemaal. :-X
Carries had last van kleding eczeem maar dat schijnt wel vaker voor te komen in Nederlandse films maar dat scoort altijd. :D




eriksk

Steve Carell, na Bruce Almighty (sinds Evan Almighty) kan ik een film met hem erin niet uitstaan.
Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

Oud lid

Quote from: svmnb on August  6, 2010, 12:54:40
Ik krijg spontaan jeuk van acterende Nederlanders. Talent is geen enkele voorwaarde en verder dan soapniveau komt 99% niet.
Vroeger had je "acteurs' als Coen Flink en Jules Croiset. Hun 'talent' beperkte zich tot gebral op 90 dB, zonder enige nuance.
Tegenwoordig zijn het van die nikszeggende poppetjes, ongehinderd door enig talent.

Beide groepen hebben twee dingen gemeen: compleet gebrek aan timing en gevoel voor natuurlijke dialoog.


Heb ik ook. Wat een ellende! Zogenaamde Nederlandse acteurs. Jeroen Krabbé voorop. Wat een L de Behanger!

Tube-freak

Jeroen Krabbe is nog een van de minst slechte acteurs.  Famke Janssen vind ik ook wel oke.
Of Rutger Hauer en dan niet te vergeten Carel Struyk.  Maar dat waren ze dan wel zo ongeveer.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

botsen

Vaak op tv en in film: Jennifer Aniston

Leuk plaatje, maar ik vind haar vreselijk zaaaai

Xstream

Ik zag laatste een stukje van de NL remake van de serie "In Treatment", waarin ze precies hetzelfde doen als "In Treatment" (verhaal, vergelijkbare setting, karakters etc) en toen ben ik eens goed gaan kijken waarom het in NL compleet ruk is, en In Treatment zo verschrikkelijk sterk.

Toen viel me ook direct al op dat het vooral timing is. Ze ratelen alles op alsof ze een script oplezen. Ze geven 0 ruimte voor een dialoog zonder woorden, mimiek en non-verbale emoties. Hetzelfde geld voor de regie eigenlijk. Die doen ook niks om de omgevingen mee te nemen voor de sfeer, een mooier shot te verzinnen in bepaalde situaties etc. Allemaal heel droog en zonder enige creativiteit. En de film kwaliteit op zich (camera, belichting etc) is dan ook nog eens matig.
Daarbij komt nog dat de taal gewoon kneuterig klinkt, maar daar verander je niet veel aan. Maar de acteurs doen ook weinig/niet hun best om het iets charmanter te maken. Dat heeft ook weer met timing en nadruk van woorden te maken.

Ik denk toch dat daar de opleiding en kennis voor ontbreekt in Nederland. Blijkbaar krijgen ze daar geen training in. Alleen maar dat ze moeten schreeuwen omdat het publiek ze anders niet hoort, en dat ze af en toe een seks scene moeten doen of veel ordinaire woorden moeten blaffen.

Zoals gezegd, allemaal toneelspelers, geen acteurs (gevoel voor camera, belichting, mimiek bij bepaalde shots / momenten etc)
De acteurs die er dan bovenuit schieten (waar ik Hauer, Krabbe en Jansen wel onder schaar) die hebben dat meer van nature.

Ik denk dat Rutger Hauer meer apart is dan een slechte acteur. Hij doet het erg op zijn manier, dan is het snel love it or hate it. Blind Fury vond ik vroeger ook een leuke film met hem, en Blade Runner natuurlijk. Soldaat van Oranje om niet te vergeten wat ik beschouw als de beste NL film.

Krabbe heb ik ook niet zoveel mee. Maar met name in Left Luggage en Soldaat van Oranje vond ik hem toch wel erg sterk.
Het is gewoon een goede acteur die in de USA echter alleen maar een zooitje B-films deed, dan zou zelfs de Niro (ook regelmatig gebeurt) ineens een matige acteur lijken.

Het is vaak toch ook een kwestie van productie. Zijn er capabele mensen die je begeleiden / instrueren, of moet je het lekker zelf uitzoeken.
Dat onderscheid ook vaak een goede regisseur van een slechte, of je de acteurs de emoties / rol kan laten overbrengen die je voor ogen hebt - en begrijpen ze 't ook.
Als regisseur moet je gewoon oog voor elk detail hebben, inclusief de acteurs. Als dat goed is, en de acteurs zijn capabel dan krijg je mooie stukjes film.

Christian Slater in "True Romance" is een wereld van verschil dan als je hem ziet in "Alone in the Dark" om maar 's een voorbeeld te noemen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

botsen

Bij het lezen van bovenstaande moest ik denken aan interview. De US versie heb ik niet gezien, maar ik vond de NL met Katja Schuurman en Pierre Boma toch wel erg sterk en geloofwaardig gespeeld

celerontje

Quote from: This Game on August  6, 2010, 13:06:31
En de nazingronisatie inspreken kunnen ze ook niet. Waarom kan bij films uit NL niet direct het geluid worden opgenomen?
Wie zegt dat dat niet gebeurd? Bovendien is tegenwoordig de geluidsopname digitaal, dus zelfs als je dubt (dat is gewoon nodig in sommige situaties) kan je alles exact timen etc.
Vroeger was het inderdaad huilen met de pet op in NL omdat je met een beperkt budget en wat bandrecorders het maar voor elkaar moest zien te krijgen, terwijl je tegenwoordig lekker met Pro Tools kunt rommelen, net zoals in Hollywood. ;)

Misschien kan Job of Gabor hier wat over zeggen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Quote from: Xstream on August  6, 2010, 16:49:43
Ik zag laatste een stukje van de NL remake van de serie "In Treatment", waarin ze precies hetzelfde doen als "In Treatment" (verhaal, vergelijkbare setting, karakters etc) en toen ben ik eens goed gaan kijken waarom het in NL compleet ruk is, en In Treatment zo verschrikkelijk sterk.

Toen viel me ook direct al op dat het vooral timing is. Ze ratelen alles op alsof ze een script oplezen. Ze geven 0 ruimte voor een dialoog zonder woorden, mimiek en non-verbale emoties. Hetzelfde geld voor de regie eigenlijk. Die doen ook niks om de omgevingen mee te nemen voor de sfeer, een mooier shot te verzinnen in bepaalde situaties etc. Allemaal heel droog en zonder enige creativiteit. En de film kwaliteit op zich (camera, belichting etc) is dan ook nog eens matig.
Daarbij komt nog dat de taal gewoon kneuterig klinkt, maar daar verander je niet veel aan. Maar de acteurs doen ook weinig/niet hun best om het iets charmanter te maken. Dat heeft ook weer met timing en nadruk van woorden te maken.
WAT ZEG JE? GAAN WE TONEELSPELEN? ;D
Even serieus: Ik moet je gewoon gelijk geven, zelfs mijn vader zei dat het ''toneel'' was.
Een NL productie waarin goed geacteerd wordt is Oorlogswinter, ook het non-verbale. (was wel apart om te zien, van het schreeuwerige naar het subtiele)

Leuk voorbeeldje uit een Nederlandse film waar ik erg om moet lachen:
Als Rachel op het eind in Zwartboek achtervolgd wordt en uiteindelijk niet verder kan op de trap, een man op een hele toneelachtige geniepige manier zegt: NOU HEB IK JE, KRENG!
Whahahaha, ik kan daar zo om lachen! :clapping:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

botsen

Ik was totaal niet onder de indruk van oorlogswinter. Een voor mij opvallend punt was dat nergens in de film bij de jongen enige twijfel of onzekerheid over zijn handelen naar voren komt, en ook van niemand emotionele steun nodig heeft. En dat terwijl hij bezig is met een gevaarlijke klus en om hem heen doden vallen.

celerontje

Dat kan je raar vinden, maar als je 5 jaar in de oorlog zit ga je dingen op één of andere manier ''normaal'' vinden, hoe gek dat ook moge klinken.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Tube-freak

Ik denk toch ook wel dat de acteer prestaties ook wel te maken hebben met de regiseurs en andere mensen die de film begeleiden en moeten sturen.
Normaal is Ben Afleck compleet ruk maar in Good Will Hunting klopte gewoon alles aan de casting en hoe iedereen speelde (Inclusief Ben Aflik).

Zelfde geld eigenlijk voor Daan Schuurmans bijvoorbeeld. Die gast is dus gewoon compleet ruk met alles wat hij doet.  Maar in Berrnhardt schavuit van Oranje speelde hij toch best wel redelijk goed.  Hij vergat alleen de helft van de tijd het duitse accent dus dat was dan wel weer ruk.  Maar al veel minder ruk dan al zijn andere films bij elkaar. (Heb niet de hele serie gevolgt maar stukje gezien).

Maar een goed acteur die heeft natuurlijk nauwelijks een regisseur nodig die hem vertelt wat hij moet doen.  Die leeft zich in in zijn rol en het verhaal.
Neem bijvoorbeeld Robert De Niro in Awakenings.  Of Leonardo Di Caprio in Whats eating Gilbert Grape.

ALs je overigens een ruk film wil zien met Nederlandse acteurs die echt helemaal compleet fout zitten met alle accenten, maar dan ook echt de hele film lang klopt er nergens ene zak van.  Moet je de Film "Amsterdam" kijken.  Op zich is het een redelijk verhaal maar de compleet ongeloofwaardige accenten die hebben me doen besluiten om na 30 a 40 minuten gewoon te stoppen, ik kon het niet langer aanzien/horen. (gelukkig was het maar een download).



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai