Slechte acteurs/actrices die te vaak op het witte doek zijn.

Started by Oud lid, August 5, 2010, 12:36:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oud lid

Wat vinden jullie nou slechte/overgewaardeerde acteurs/actrices die veel te vaak op het witte doek zijn?

Ik vind bijvoorbeeld Nicholas Cage zo'n gruwelijk eendimensionale acteur die toch weer steevast door allerlei "regisseurs"/producenten voor rollen gevraagd wordt. Die zou nog door de mand vallen bij het amateurtoneel.

Harrison Ford vind ik ook zo'n ongeloofwaardig burgermannetje. Wie gelooft het nou als hij weer iemand "in elkaar slaat"? ik niet.

bmateijsen

Goh... meneer Cage in Kick-Ass vond ik toch wel weer een hele andere kant laten zien. En mr Ford is wel Indy, dus zolang hij naar zijn leeftijd speelt wat mij betreft prima ;D

Raphie

Cage was goed in kick-ass, z'n emo underdog preset hebben nu i.d.d. wel genoeg gezien
JBL PRX Power!

GroeneLeeuw

Cage is geen slechte acteur alleen de keuzes die hij maakt wat betreft welke films hij wil spelen de laatste jaren is zeer beroerd te noemen. Of misschien last van "type casting", filmproducenten en regisseurs wil 'm alleen hebben voor een specifieke type film. Harrison Ford heeft daar ook last van.
Set:
Musical Fidelity A3
Musical Fidelity A3CD
Sonus Faber Concerto Grand Piano Pro-ject 1.2 met Denon DL110 Sony KDL-40W4500 Sony PS3 UPC PVR VdHull, Nordost & Monster Cable verspreid hier en daar over de set

EJ

Stallone is toch wel de topper. Die wil je helemaal nooit zien. :D

clockwork

Keira Knightley uit Pirates. Echt te slecht voor woorden......  :'(

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Kwabbernoot

Mwoah, die heeft ook wel goede rollen gespeeld. In Pride & prejudice bijvoorbeeld. Verder ken ik niet zoveel van haar. Ohja, nog een klein rolletje in Love Actually.

Cage is inderdaad wel het (één van de) hoogtepunt(en) van prut acteurs die erg hun best doen om goed te lijken. Tom Cruise is er ook zo één en Ryan Reynolds. In de europese cinema heb ik vaak moeite met Nanni Moretti en Roberto Benigni.

En dan hebben we nog de categorie Steven Seagal en makkers. Maar ja, die pretenderen ook nergens goed te acteren.

Bij de dames vind ik het wat lastiger. Sandra Bullock bv. Maar die neemt zichzelf ook niet zo serieus en daarbij is er goed naar te kijken. Dat scheelt natuurlijk ook.

Groeten...

celerontje

Tom Cruise en Cage hebben ook goede rollen op hun naam staan, hoor.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Oud lid

J C van Damme, verschrikkelijk!!! Dat is geen slechte acteur, dat is zelfs GEEN acteur!

svmnb

Jackie Chan als serieus acteur (Shinjuku Incident) is te slecht voor woorden.
Owen Wilson is een nerveus nasaal piepertje die altijd een laid-back surfertype speelt en dan vooral heel slecht.
Jeremy Irons (bad guy uit Die Hard 3) heeft niks in film te zoeken en moet vooral Shakespeare meuk op het toneel blijven doen.
Adam Sandler speelt ALTIJD hetzelfde type neurotische loser.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Hanky Panky

Steven Seagal - toelichting overbodig lijkt me.

Gelukkig acteert 'het' alleen in C-films die rechtstreeks de videomarkt opgaan  :pompom:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

MaxxMark

De gemiddelde acteur in "The Last Airbender" hoef ik niet meer te zien. Wat een broddelwerk was dat :(

Slechte lines die zowaar nog slechter gebracht werden.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Oud lid

Rutger Hauer vind ik ook slecht. Het spijt me, ik kan niet anders zeggen.


Kwabbernoot

Quote from: celerontje on August  5, 2010, 14:28:05
Tom Cruise en Cage hebben ook goede rollen op hun naam staan, hoor.
Tom Cruise? Hij schijnt in Magnolia goed te spelen maar die film heb ik nog niet gezien. Alles wat ik van hem ken (en geloof mij, dat zijn er teveel) is ronduit slecht.

Groeten...

clockwork

Quote from: Erwin B on August  5, 2010, 14:51:31
Rutger Hauer vind ik ook slecht. Het spijt me, ik kan niet anders zeggen.



Dat komt waarschijnlijk ook wel omdat hij nu alleen nog maar in B-films speelt met altijd 'dezelfde' rol.

Maar ik ben het wel met je eens....
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

roland p

Nicolas Cage vond ik wel goed in Leaving Las Vegas en Face/Off

Ik vind Jack Nickelson altijd hetzelfde typetje doen.

Denzel Washington is een ijdeltuit.

Tom Hanks probeert altijd een typetje te doen, mondje een beetje scheef, beetje quasi verbaasd kijken pfff...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

EJ

Quote from: Kwabbernoot on August  5, 2010, 14:52:46
Tom Cruise? Hij schijnt in Magnolia goed te spelen maar die film heb ik nog niet gezien. Alles wat ik van hem ken (en geloof mij, dat zijn er teveel) is ronduit slecht.

Groeten...
Eyes wide shut maakt daarentegen weer veel goed... Daar speelt hij een prima rol in.

Xstream

Ik vind Tom Cruise ook niet bijzonder. Ja, in z'n tijd van Top Gun enzo paste hij bij z'n rollen als stoere hunk, maar verder ...
Harrison Ford heb ik ook altijd een drama gevonden ...

Cage is alleen goed als je hem een ietwat aparte rol geeft. Rollen zoals in Matchstick men, Leaving las vegas, Kick ass, Moonstruck, Adaptation etc ..
Ik denk dat Cage nu een beetje door de mand valt omdat hij in mainstream films terecht is gekomen. Daarnaast wat ouder geworden (zo stoer is hij niet meer), en beland dan vaak in soort van actie films. Geef hem de juiste rol en ik vind het echt een topper.

Maar hoe je het ook went of keert, elke acteur is vrijwel altijd hetzelfde. Dezelfde trekjes en styltjes ... Het is meer, van wie kun je het hebben en van wie niet. Wie is geloofwaardig voor jou? Dat is meer persoonlijke voorkeur.
Echte grote acteurs kunnen echt een ander persoon neerzetten, maar die zijn bijna op 1 of 2 handen te tellen. Zelfs Al Pacino, Robert de Niro en noem al die grootheden maar op. Die hadden/hebben een enorme uitstraling, maar als je objectief kijkt, vrijwel altijd hetzelfde.

Ik had altijd een afkeer met Meryl streep, maar dat is eigenlijk steeds minder geworden naarmate ik meer van haar zag. Toch wel een sterke actrice, alhoewel nog steeds geen favoriet.
Mark Wahlberg vind ik ook maar matig.
En natuurlijk zijn van Damme en z'n rakkers allemaal matige acteurs, maar die zijn er ook in beland omdat ze iets anders heel goed konden: vechten en stunts. En daar heb ik veel plezier van gehad in m'n jongere jaren :D

Ik vind het dan toch interessanter om aan te geven wat WEL goede / grote acteurs zijn.
Heath Ledger vond ik bijvoorbeeld een zeer sterke acteur die veel veriaties in z'n rollen kon leggen, maarja, daar gaan we niks meer van zien helaas.
Downey Jr. Speelt ook altijd hetzelfde, maar toch vermaak ik me altijd met die man.
Philip Seymour Hoffman vind ik een geweldige acteur.
Edward Norton had ik hoog zitten, maar is de laatste jaren wel hard gezakt. Z'n rol in Primal Fear en American History X waren weergaloos.
Marlon Brando kon ook als geen ander zich verplaatsen in z'n rol.

Om zomaar wat te noemen.

Overigens, over Adam Sandler gesproken. Reign over me of Punch Drunk Love gezien van 'm? Dan ga je hem wel heel anders zien als in al die andere ongein films. Daarin vond ik hem toch heel sterk.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

This Game

PDL van PTA vond ik toch echt niks, terwijl ik Boogie Nights, Magnolia en ook wel Hard 8 fantastisch vond. In 50 first dates was AS wel weer te pruimen.

Rutger Hauer was best goed in Blade Runner en Flesh + Blood, staan beide ook in mijn top 10 films.

Kep nooit gesnapt wat men aan Hugh Grant vond, als je het over 1-dimensionale typcasting hebt. Liam Neeson vind ik ook zwaar overgewaardeerd.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

esre

Quote from: clockwork on August  5, 2010, 14:10:45
Keira Knightley uit Pirates. Echt te slecht voor woorden......  :'(



The Duchess
Atonement
Bend It Like Beckham
The Jacket
Domino

Ik heb genoten van haar in deze films.

esre

Quote from: Kwabbernoot on August  5, 2010, 14:52:46
Tom Cruise? Hij schijnt in Magnolia goed te spelen maar die film heb ik nog niet gezien. Alles wat ik van hem ken (en geloof mij, dat zijn er teveel) is ronduit slecht.

Groeten...

Magnolia speelt die weergaloos, ook goed Far and Away,Jerry Maguire maar zijn beste rol Tropic Thunder.

esre

Quote from: Kwabbernoot on August  5, 2010, 14:52:46
Tom Cruise? Hij schijnt in Magnolia goed te spelen maar die film heb ik nog niet gezien. Alles wat ik van hem ken (en geloof mij, dat zijn er teveel) is ronduit slecht.

Groeten...

Eyes wide shut was ik ook vergeten.

esre

Quote from: roland p on August  5, 2010, 15:13:34
Nicolas Cage vond ik wel goed in Leaving Las Vegas en Face/Off

Ik vind Jack Nickelson altijd hetzelfde typetje doen.

Denzel Washington is een ijdeltuit.

Tom Hanks probeert altijd een typetje te doen, mondje een beetje scheef, beetje quasi verbaasd kijken pfff...

Dezel vond ik top in American Gangster

Staaled

Quote from: Kwabbernoot on August  5, 2010, 14:25:46
Mwoah, die heeft ook wel goede rollen gespeeld. In Pride & prejudice bijvoorbeeld. Verder ken ik niet zoveel van haar. Ohja, nog een klein rolletje in Love Actually.


Atonement, hoewel James McAvoy daar wel een ieder overtreft.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: esre on August  5, 2010, 16:57:25
Magnolia speelt die weergaloos, ook goed Far and Away,Jerry Maguire maar zijn beste rol Tropic Thunder.
Eens,en vergeet niet "born on the 4th of july" en "war of the worlds"

Fan of niet van hem , hij heeft wel een zeer indrukwekkend CV.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)