Dordtheater is gesloten...

Started by frankp, August 4, 2010, 13:52:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


frankp

Quote from: skyfox on May 16, 2012, 15:14:37
Wauw, mooi en sfeervol huis (van buiten dan)! En die tuin is ook erg mooi aangelegd, zo te zien. Alleen wel heel erg open naar de straat toe. Los daarvan, prachtplek!!

Sfeervol is inderdaad de juiste bewoording, dat vonden wij dus ook!
De tuin is onder architectuur aangelegd (schijnt) en als je achterin de zithoek zit, dan kijk je via dat open stuk mooi over het groen en het water (jaja woon aan het water straks, lees: uit de kluiten gewassen sloot).
Maar wij hadden ook al meteen het idee om er toch een mooie schutting o.i.d. in te planten.

Ik ben zaterdag als een spons en neem alles goed in me op  ;). Gelukkig hebben we de foto's in je topic nog, kan ik alles eens rustig bekijken.
Het dak van de garage is aan vervanging toe, dus we laten meteen een geïsoleerd dak aanbrengen, dan hoef ik daar al niet meer naar te kijken bij het ombouwen naar een HT. Het zal alleen wel even duren voordat ik daadwerkelijk met de bouw begin, eerst het woondeel  8) (WAF wil ook wat)

Automaat

WAF wil ook wat?
Ze heeft toch een ander huis!
Reading the HTForum is learning every day!!

frankp

We hebben al een goed compromis gesloten: Zij krijgt een zolderkamer als atelier en ik krijg de garage als HT  :D

henk543

WAUW wat tof dat je zo lekker je gang kan gaan! Ik wens zowel jou als je dame, vanuit het diepst van mijn ht-hart, het beste toe! Geniet van elke seconde, het ziet er super uit!!!!  :headbanging: :clapping:
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

frankp


frankp

Afgelopen weekend flink bezig geweest met het ontruimen van de oude woning. Vanaf heden wonen we dus bij de schoonouders in en gelukkig zijn ze gisteren op vakantie gegaan voor 3 weken.
Dordrecht is dus verleden tijd en we kijken met veel plezier vooruit naar onze nieuwe woning welke op 31 augustus echt van ons wordt.
Als het zo ver is zal ik een nieuw topic openen voor de nieuw te bouwen dedicated HT  :pompom:

morca

Quote from: frankp on June  3, 2012, 20:36:46
Afgelopen weekend flink bezig geweest met het ontruimen van de oude woning. Vanaf heden wonen we dus bij de schoonouders in en gelukkig zijn ze gisteren op vakantie gegaan voor 3 weken.
Dordrecht is dus verleden tijd en we kijken met veel plezier vooruit naar onze nieuwe woning welke op 31 augustus echt van ons wordt.
Als het zo ver is zal ik een nieuw topic openen voor de nieuw te bouwen dedicated HT  :pompom:
Wij kijken uit naar de dag dat jij je topic kan openen,zal een mooie HT worden.

beatbrother

Proficiat Frank en alvast veel succes en plezier met de bouw. Gaat leuk worden.  ;D

frankp

Er wordt al goed rekening mee gehouden. Het dak van de garage moet vernieuwd worden en ik laat het dus meteen isoleren, hebben we dat maar alvast gehad  ;D


HTip

Quote from: frankp on June  4, 2012, 15:40:44
Er wordt al goed rekening mee gehouden. Het dak van de garage moet vernieuwd worden en ik laat het dus meteen isoleren, hebben we dat maar alvast gehad  ;D
Goed begin is het halve werk. En de eerste activiteit aan je nieuwe HT is dan ook meteen een feit ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Nu nog even in discussie met WAF over de grootte van de HT.
Gehele ruimte is 5,50m bij 4,75m. We willen in ieder geval nog een deel als schuurtje gebruiken voor de fiets, een vriezer en wat bergruimte.
Zit zelf te denken aan ongeveer 4,00m bij 4,75m. Heb deze ruimte (ongeveer) bij jou (htip) mogen ervaren en dat is echt groot genoeg.
Zo houden we een voorruimte over van 1,50 bij 4,75, groot zat als bergruimte.

Jammer genoeg nog een hoop geduld opbrengen....overdracht staat gepland op vrijdag 31 augustus.

HTip

Quote from: frankp on June  6, 2012, 22:18:16
Nu nog even in discussie met WAF over de grootte van de HT.
Gehele ruimte is 5,50m bij 4,75m. We willen in ieder geval nog een deel als schuurtje gebruiken voor de fiets, een vriezer en wat bergruimte.
Zit zelf te denken aan ongeveer 4,00m bij 4,75m. Heb deze ruimte (ongeveer) bij jou (htip) mogen ervaren en dat is echt groot genoeg.
Zo houden we een voorruimte over van 1,50 bij 4,75, groot zat als bergruimte.

Jammer genoeg nog een hoop geduld opbrengen....overdracht staat gepland op vrijdag 31 augustus.
De grootte van jouw ruimte komt dicht in de buurt van vierkant en dat is nadelig voor de akoestiek. Met name staande golven heb je dan meer last van. Een rechthoekige kamer is beter, maar ik weet niet of je die kan creëren. Mijn kale ruimte is 5,52m x 4,07m en had slechts last van 2 roommodes en die heb ik overigens nog steeds niet helemaal kunnen oplossen. Maar ik heb er niet echt last van, dus laten we het maar zo ;) De nettoruimte is overigens 5,17m x 3,96m. Echter de projectiewand beperkt niet de akoestische lengte. Snap je het nog? ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Ja ik volg 'm nog!!  ;D
Ik kan in de breedte schuiven met de maat, maar dan zal het dus voornamelijk smaller moeten worden omdat ik anders de bergruimte ga opofferen. Daarnaast zullen er ook nog wanden en isolatie geplaatst worden waar ik de maten ook nog wat mee kan aanpassen.
Weet jij zo een berekening om uit te rekenen welke maten zo min mogelijk staande golven creeren?

morca

Mijn ruimte is
Lengte ruimte:   5m
Breedte ruimte:   4m
Hoogte ruimte:   2.4m
Oppervlakte ruimte:   20m2

Lijkt veel op Phillip zijn maten zie ik opeens.
Ik heb bij  mij helemaal geen last van rare dingen zonder extra maatregelen.
Denk dat die maat ong wenselijk is.

HTip

Quote from: frankp on June  7, 2012, 14:03:05
Ja ik volg 'm nog!!  ;D
Ik kan in de breedte schuiven met de maat, maar dan zal het dus voornamelijk smaller moeten worden omdat ik anders de bergruimte ga opofferen. Daarnaast zullen er ook nog wanden en isolatie geplaatst worden waar ik de maten ook nog wat mee kan aanpassen.
Weet jij zo een berekening om uit te rekenen welke maten zo min mogelijk staande golven creeren?
Je hebt de zgn. gouden ratios, maar die zijn niet heilig en vaak alleen voor grote concertzalen van toepassing. Ik heb even voor je gezocht en ik heb deze calculator gevonden: http://www.realtraps.com/modecalc.htm. Downloaden, uitpakken en klaar. Naast de lengte en breedte is de hoogte ook nog bepalend.

Quote from: morca on June  7, 2012, 16:05:23
Mijn ruimte is
Lengte ruimte:   5m
Breedte ruimte:   4m
Hoogte ruimte:   2.4m
Oppervlakte ruimte:   20m2

Lijkt veel op Phillip zijn maten zie ik opeens.
Ik heb bij  mij helemaal geen last van rare dingen zonder extra maatregelen.
Denk dat die maat ong wenselijk is.
Lijkt wel op mijn ruimte, maar minder dan je denkt. Lengte is kleiner en hoogte is groter en daardoor kan je meer energie kwijt in de ruimte.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on June  7, 2012, 18:21:46
daardoor kan je meer energie kwijt in de ruimte.
Energie zat  :D
Maar dat scheelt dus ook nog,bij jouw is je plafond lager?

Met meer energie bedoel je dat je meer sublaag nodig hebt als bij bv 2,2 meter hoog

frankp

Bedankt Philip, handig progje! ga er eens mee knutselen.

HTip

Quote from: morca on June  7, 2012, 19:36:51
Maar dat scheelt dus ook nog,bij jouw is je plafond lager?
Klopt. Mijn plafond in de kale ruimte 2,19m hoog. Dus ook slechts 7 cm verlaagd, want anders kon ik niet meer lopen ;)

Quote
Met meer energie bedoel je dat je meer sublaag nodig hebt als bij bv 2,2 meter hoog
Net andersom, niet meer energie nodig heeft maar meer energie kan bevatten. Door mijn lage plafond was de werking van het verlaagd plafond ook minder en heb ik dus aanvullende maatregelen moeten nemen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


HTip

Quote from: morca on June  8, 2012, 11:24:56
Ok duidelijk  ;)
Ben je wel een grote kerel Phillip als je net kan lopen nu  :D
:D Ik heb ook nog een verhoging van 20cm voor de 2e rij hé? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


HTip

Ben je al verder met je plannen voor de HT?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Staat op een laag pitje.
We krijgen op 21 augustus de sleutel, dan eerst de boel opknappen en verhuizen.
Als we erin zitten heb ik wat meer zicht op de daadwerkelijke situatie. En dan zal het toch wel een langdurig projectje gaan worden (ik denk 6 tot 10 maanden).
Ben al wel zo ver dat ik in mijn hoofd weet wat ik wil. Nu de uitvoering nog  ;)