Dordtheater is gesloten...

Started by frankp, August 4, 2010, 13:52:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frankp

Na een aantal maanden meelezen en ideeën opdoen wordt het dan nu toch echt eens tijd om mezelf voor te stellen.

Mijn naam is Frank, ik ben 29 jaar en ik woon samen met mijn vriendin in Dordrecht.
Ik heb altijd al veel van films gehouden, maar dat beperkte zich altijd tot bioscoopbezoeken en een simpele lcd-tv met all-in-1 ht setje.
Nu is het dan eindelijk zo ver dat ik kan gaan beginnen aan een echte (woonkamer) Home Theater!!!

Gisteren was het dan zo ver, de eerste stap naar mijn HT woonkamer: het ophalen van de Epson TW-2900 bij ITC. Vandaag een projectiescherm besteld van I-Visions, elektrisch en een zichtbreedte van 203cm. Tevens 2 HDMI kabels besteld van König.
Dit weekend het hele zooitje installeren, daarna volgen de eerste foto's.

Ik zal in dit topic de vooruitgangen en aanschaffen bij gaan houden. Tevens zal ik jullie de oren van het hoofd vragen om mijn zeer beperkte kennis over HT's wat op te vijzelen.

Mijn huidige set:

Speakers

Front: Monitor Audio RX1
Rear: Monitor Audio BR1
Center: Monitor Audio RX Centre
Sub: BK XXLS400 FF

Apparatuur

Beamer: Epson TW-2900
Scherm: I-visions 203x114 16:9 elektrisch
TV: Samsung LE26M51B
Bron:Dune Smart D1
Receiver: Marantz SR-6004

Bekabeling

HDMI: Konig Hi-End 1.3c Quad HD
Speaker: Oehlbach 2.5mm
Sub: Monster Subwoofer kabel

Diversen

AB: Logitech Harmony One

--------------------------------------------------------------------------------

Mijn toekomstige upgrade's:

Zoals jullie zien ben ik aardig aan het toevoegen geweest en de lijst van upgrades is weer aardig veranderd.
Ben nog heel erg aan het twijfelen wat het volgende wordt. De keuzes zijn:
•   Surround speakers
•   Antimode
•   Soundcare Superspikes
•   Logitech Harmony 1000
•   Nieuwe mediaplayer
•   Auralex Subdude


--------------------------------------------------------------------------------
Foto's:











Dirc

Dan wachten we op de foto's  ;D

hoekie

Welkom en succes!
Zijn altijd gek op foto's ;)

Martijnst1990

Welkom inderdaad, ook ik ben benieuwd naar de foto's ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Zal ik dan ook maar om foto's vragen?  ;D

We zijn benieuwd  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

frankp

Ik heb al wel door dat ik echt niet moet vergeten om foto's te maken van het weekend  :laugh:

Dirc

Quote from: frankp on August  4, 2010, 15:20:07
Ik heb al wel door dat ik echt niet moet vergeten om foto's te maken van het weekend  :laugh:

Ik ben op vakantie vanaf vrijdag, dus je hebt nog 1 dag  :P

frankp

Quote from: Dirc I on August  4, 2010, 15:23:37
Ik ben op vakantie vanaf vrijdag, dus je hebt nog 1 dag  :P

Dan heb je iets om naar uit te kijken als je terug bent van vakantie, aangezien zaterdag pas alles geïnstalleerd wordt en ik dus ook niet eerder foto's heb.  :P

Roger Black

Oh, ik heb nu al zin in maandag.

J.S.

Hé leuk, een mede-Dordtenaar. Ben ook benieuwd naar de foto's ;)

frankp

Wel een 'import-dordtenaar' hoor!!!

Maar altijd handig om iemand met HT-ervaring in de buurt te hebben, kan ik misschien nog wel eens misgebruik van maken  ;)

J.S.

Quote from: frankp on August  4, 2010, 20:49:13
Wel een 'import-dordtenaar' hoor!!!

Maar altijd handig om iemand met HT-ervaring in de buurt te hebben, kan ik misschien nog wel eens misgebruik van maken  ;)
Op HT-gebied kan ik je helemaal niets vertellen, of je moet onder de indruk zijn van de 10 DVD's die mijn collectie rijk is ;) Mocht je ooit aan de stereo gaan, dan ben je natuurlijk van harte welkom.

frankp

Even een kleine (gefrustreerde) update:

Ik wordt om 9 uur gebeld: "meneer, ik sta voor de deur ik kom uw projectiescherm afleveren". Ik blij  :pompom:
Ik heb besteld: hangend scherm, 203x114cm, 16:9, elektrisch, wit.
Wat krijg ik: staand scherm, 175x...cm, 4:3, staand, zwart.  :nopompom:

*zucht*

hoekie


riesjdabietsj

Dat is geen subtiele vergissing!  :D Wel enorm balen zeg, vooral als je er op zit te wachten en ook thuis moet blijven om zo een pakket in ontvangst te nemen.
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

frankp

En na een weekendje klussen zijn er dan eindelijk de foto's en natuurlijk het begin van mijn HT avontuur  :pompom: :pompom: :pompom:
Op naar de volgende stap...

Martijnst1990

Mooi begin, zal vast een spannend avontuur worden met veel upgrade drang  ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frankp

Quote from: Martijn90 on August 10, 2010, 20:51:58
Mooi begin, zal vast een spannend avontuur worden met veel upgrade drang  ;D

De drang is er nu al, alleen het geld ontbreekt  ;)
Gelukkig mag ik mij volgende week een jaartje ouder gaan rekenen, dus dan staat de eerste upgrade al gepland (kadotip: geld).

millon

Deze buurman(Sliedrecht)volgt het met belangstelling.
Ik heb ook de TW2900 van ITC.
Speakers--Millon cobra lll
Sub--BK-xxls400
BD--Pioneer LX52

Als je eenmaal besmet bent met het virus ;D

frankp

Donderdag was het dan zo ver: Ik heb de Marantz SR6004 gekocht.
Ik vrees alleen dat ik een nieuw tv-meubel moet gaan kopen want zoals het er nu bij staat wordt het niet veel.
Maar ik ben er zeker wel blij mee....een juweeltje voor het oog.

Maar meteen een (hopelijk tijdelijk) probleempje:

Vandaag aan het instellen geweest, maar ik heb natuurlijk nu nog een rare situatie:
Wel een nieuwe receiver, maar geen nieuwe speakers.
Dus ik heb de receiver via de rec/zone B optical out aangesloten op mijn oude surround set.
Voor de HDMI ingang (Asus O!Play) werkt dit prima, beeld via HDMI 1 of 2 en geluid via optical out.
De Wii heb ik aangesloten op de component ingang, nou krijg ik wel beeld, maar geen geluid via de optical out.
Weet iemand of dit (überhaupt) in te stellen is en zo ja, hoe?

millon

component is vaak een verhaal apart.
Ik denk dat je bij de receiver moet aangeven dat je via component kijk.
Dan misschien ook geluid!!
Ik heb alles met hdmi.
En heb bij mijn onkyo aangeven dat ik het hdmi geluid wil gebruiken.
Dus geen probleem.

millon

Heb je al speakers op het oog?
Ik heb de millon cobra lll  :clapping:

frankp

Quote from: bert888 on August 28, 2010, 19:22:05
component is vaak een verhaal apart.
Ik denk dat je bij de receiver moet aangeven dat je via component kijk.
Dan misschien ook geluid!!
Ik heb alles met hdmi.
En heb bij mijn onkyo aangeven dat ik het hdmi geluid wil gebruiken.
Dus geen probleem.

Nee is niet helemaal de juiste insteek voor mijn probleem.
Situatie is als volgt:

Beeld HDMI: O!Play --> receiver --> tv of beamer
Geluid (HDMI): O!Play --> receiver --> via optical naar oude surroundset
Deze situatie werkt.

Beeld (Component): Wii --> receiver --> tv of beamer
Geluid (tulp): Wii --> receiver --> via optical naar oude surround set
In deze situatie alleen maar beeld, geen geluid.

Speakers ben ik nog steeds mee bezig en zal pas ergens in oktober november worden.
Maar ik was erg gecharmeerd van de Monitor Audio RX2, samen met de RX center.

frankp

Zo even een update:

Gisteravond naar Tilburg gereden voor de luisterafspraak bij Iear. Wat een mooie winkel en een zeer prettige ontvangst.
Onder het genot van een kopje koffie in een van de luisterruimtes plaats genomen en onze wensen doorgesproken (de vriendin was ook mee).
Daarna was het luisteren geblazen. De meegenomen muziekcollectie was erg breed van smaak: UB40, Shinedown, Pink, 3 Doors Down en een aantal hardstyle nummers (zal jullie niet vermoeien met de titels  ;)).
De te beluisteren monitoren waren de B&W 686 en 685, Focal 706, Kef Q300, Dynaudio X12, Monitor Audio RX1 en RX2 en nog een paar setjes die eigenlijk al erg snel afvielen.

Wat een verschillen per speaker per nummer. De keuze werd ons niet makkelijk gemaakt. De B&W 685 viel zwaar tegen, evenals de Q300. De B&W 686 was wel aardig maar "zacht". De X12 kwam een beetje over als dof. Het ging eigenlijk tussen de Focals en de Monitor Audio's, waarbij de Monitor Audio's er toch wat beter afkwamen met een wat voller geluid.
En nou het gekke: Onze voorkeur ging toch uit naar de RX1 en niet de RX2. Deze laatste was te overheersend en klonk ons niet prettig in het gehoor.

Uiteindelijk om 21.30uur de winkel verlaten met de eerste aanschaf voor mijn "HT to be" op papier. En het is geworden:

2x Monitor Audio RX1 (black oak)



1x Monitor Audio RX LCR (black oak)



1x set Apollo A2/6 Speakerstands (black)




Daarnaast heb ik nog de optie open staan voor de toevoeging van een REL T5 sub, de opvolger van de Quake. Dit is nog een optie omdat ik deze nog wil beluisteren en ze 'm nog niet hadden staan bij Iear.



En nu nog een klein weekje wachten tot ik alles kan ophalen!!!!
:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Martijnst1990

Mooie upgrade hoor!  8)

Vind de site van Iear ook heel mooi ogen en goed overkomen. Leuk om te horen dat de winkel ook erg goed is.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT