Plaatsen "rear" aan de zijkant

Started by Arnoud, September 21, 2003, 10:34:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arnoud

Al bouwend aan ons toekomstige HT kwamen we het volgende "probleem" tegen. Om tot de meest ideale plaatsing van onze zijspekers te komen zou deze aan één kant boven een kast geplaatst moeten worden. De kast is (ongeveer) 1m 80 en plafondhoogte is 2m 45. Daar tussenin zouden dan de nieuwe 7-ens van B&W geplaatst moeten gaan worden. Kan dat?


J.A.F._Doorhof

Hi,
En welkom op ons forum.

Zij speakers of rears mogen best wat hoger hangen maar dit zou ik zeker niet doen. De kast zal voor een enorme verandering van je klankbeeld zorgen en het gehele nut van de speakers te niet doen.

Kun je ze niet iets verder naar achteren hangen en iets lager ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Arnoud

Dan zijn we meteen bij het volgende punt aanbeland. Hoe ver achter de zitplaats kun je ze nog plaatsen? We gaan dan misschien wel richting de 1 m 50....... Of we halen doodluek het bovendeel van de kast!

J.A.F._Doorhof

Als je een 5.1 opstelling gebruikt mag 1.50 achter je wel, het is beter dan boven op de kast.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pong38

Bij mij bij staan de rears op 1,30 m. achter mijn luisterpositie.
Deze afstand is in het geheel geen probleem mits je je HT met een decibelmeter goed afregelt.
Bij de door mij gebruikte Yamaha RX-740 komt het neer op een versterking van +2,0 dB op de achterkanalen.

Mvg,

Ron

tan1415

Kan je niet via je receiver aangeven waar je de speakers hebt geplaatst?
Dat heb ik ook bij de mijne gedaan. Hoog en aan het zijkant.(ik heb een Sony Strdb 940QS)