Shoot out op bij W&W Audio met de oppo tuc versies

Started by martin_2703, August 3, 2010, 13:47:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwabbernoot

Het komt op mij over als: op een gegeven moment heeft de electronica het helemaal gehad met die CD van André Hazes en geef hem eens ongelijk.  :laugh:

Als je zo'n apparaat koopt en je wilt een ceedeetje luisteren op een avond, moet de cd speler hem eerst 10 keer hebben afgespeeld voordat hij alle finesses eruit weet te puren. Dat geeft dan gelijk aan waarom de echte audiofiel maar een stuk of 20 ceedees heeft. Hij heeft toch niet de tijd om er meer dan één te luisteren in de week.  :laugh:

Dan kan die man nog zo'n toptechneut zijn, dit gaat er bij mij niet in. Ik weet niet wat voor kikkers hij heeft gelikt maar dit is toch erg briljant bedacht.  :laugh:

Groeten...

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Kwabbernoot on September 21, 2010, 21:16:39
Het komt op mij over als: op een gegeven moment heeft de electronica het helemaal gehad met die CD van André Hazes en geef hem eens ongelijk.  :laugh:

Als je zo'n apparaat koopt en je wilt een ceedeetje luisteren op een avond, moet de cd speler hem eerst 10 keer hebben afgespeeld voordat hij alle finesses eruit weet te puren. Dat geeft dan gelijk aan waarom de echte audiofiel maar een stuk of 20 ceedees heeft. Hij heeft toch niet de tijd om er meer dan één te luisteren in de week.  :laugh:

Dan kan die man nog zo'n toptechneut zijn, dit gaat er bij mij niet in. Ik weet niet wat voor kikkers hij heeft gelikt maar dit is toch erg briljant bedacht.  :laugh:

Groeten...

Kermit de kikker

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hifi Addict

Ik kan me best voorstellen dat zo'n speler weer een stuk enthousiaster wordt met eens wat nieuws afspelen en dan ook een tandje extra bijzet wat dan het inbrand proces logischerwijs weer versnelt! Gewoon common sense, geen voodoo  8)

chansig

Volgens mij zit er iets in die Oppo wat maakt dat dit soort teksten geschreven worden.. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hifi Addict

Quote from: chansig on September 21, 2010, 21:24:13
Volgens mij zit er iets in die Oppo wat maakt dat dit soort teksten geschreven worden.. :D

Gr Hans

Wist je dat niet? De kikker wordt bijgeleverd!


chansig

Rare jongens daar bij Oppo...Maar ik snap het wel.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Snowmaster

Quote from: chansig on September 21, 2010, 21:03:57
Je gaat me toch niet vertellen dat je dit (over dat wisselen) serieus neemt ?????
Gr Hans

Als David dit zegt dan geloof ik dat wel.   Maar mij is dit een stap te ver en ik zou gewoon 23/7 doordraaien met meerdere cd's, DVD's tot hij ingespeeld is. Tussendoor even afkoelen en even van de stroom. That's my way.
Maar ik heb niet zo'n ding,  want ik wil 's nachts niet opstaan  ;D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

In welke zin gaat dit dan te ver voor jou ? Ik hoop niet dat David binnenkort met het advies komt dat de Oppo alleen goed klinkt met Nederlanstalige muziek...of misschien wel...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hifi Addict

Hij bedoelt alleen maar dat het inspelen dan sneller gaat, dus boeien, maakt niet uit wat je draait de speler gaat echt niet anders klinken van 24/7 hazes of wat dan ook ;)

ajbeefde

Quote from: Snowmaster on September 21, 2010, 20:48:24
Zouden er kopers zijn die 's nachts hun wekker zetten  ? :D




Daarom zag Frank er zo moe uit met de Oppo demo bij W&W.....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Snowmaster

Quote from: ajbeefde on September 22, 2010, 09:00:22
Daarom zag Frank er zo moe uit met de Oppo demo bij W&W.....  ;D

Ja, klopt !   Je kon precies zien wie er een Oppo hadden gekocht bij Karel  :D.

Jij hebt er dus stiekem ook eentje  :P.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

ajbeefde

Quote from: Snowmaster on September 22, 2010, 21:30:17
Ja, klopt !   Je kon precies zien wie er een Oppo hadden gekocht bij Karel  :D.

Jij hebt er dus stiekem ook eentje  :P.
;D

Nog niet
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

frank2

even een bericht van mijn topic voor alle Oppo+Tuc bezitters:
even iets voor alle Oppo+TUC bezitters.

Vanavond heb ik ff lekker geluisterd naar Alison Krauss - simple love. Nu weet ik ondertussen wel dat zij een behoorlijk felle stem kan hebben vooral bij de uithalen van haar. En zo kun je natuurlijk meer muziekstukken vinden.
Nu heb ik al langer het idee dat bij dit soort uithalen of drukkere muziek met flinke dynamiek het soms lijkt alsof de muziek tegen vervorming aan zit te spelen, het is net geen vervorming maar zo lijkt het soms.

Toen dacht ik opeens aan Martin die mij ooit verteld had dat de Oppo+TUC een digitale volumeknop heeft (- en + tekens) en dat deze op maximaal moest staan, zoals hij bij mij ook staat op 100.

Deze heb ik nu eens iets teruggezet naar 90, dus 2 stapjes terug. Het lijkt of misschien is het wel zodat er daardoor meer rust komt en dat idee van vervorming is weg. (het geluidsverschil heb ik bij verschillende cd's gecompenseerd door de VV wat/stuk harder te zetten.

Ik heb dit net ook nog even telefonisch doorgegeven aan ArjanR1, die heeft ook een Oppo+TUC, die zou er morgen naar luisteren. Kijken of hij dit "verschijnsel" ook merkt.

Zogauw ik meer zekerheid hier over heb zal ik dit hier zeker en in mijn eigen topic meedelen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Quote from: frank2 on November  3, 2010, 18:57:01
even een bericht van mijn topic voor alle Oppo+Tuc bezitters:
even iets voor alle Oppo+TUC bezitters.

Vanavond heb ik ff lekker geluisterd naar Alison Krauss - simple love. Nu weet ik ondertussen wel dat zij een behoorlijk felle stem kan hebben vooral bij de uithalen van haar. En zo kun je natuurlijk meer muziekstukken vinden.
Nu heb ik al langer het idee dat bij dit soort uithalen of drukkere muziek met flinke dynamiek het soms lijkt alsof de muziek tegen vervorming aan zit te spelen, het is net geen vervorming maar zo lijkt het soms.

Toen dacht ik opeens aan Martin die mij ooit verteld had dat de Oppo+TUC een digitale volumeknop heeft (- en + tekens) en dat deze op maximaal moest staan, zoals hij bij mij ook staat op 100.

Deze heb ik nu eens iets teruggezet naar 90, dus 2 stapjes terug. Het lijkt of misschien is het wel zodat er daardoor meer rust komt en dat idee van vervorming is weg. (het geluidsverschil heb ik bij verschillende cd's gecompenseerd door de VV wat/stuk harder te zetten.

Ik heb dit net ook nog even telefonisch doorgegeven aan ArjanR1, die heeft ook een Oppo+TUC, die zou er morgen naar luisteren. Kijken of hij dit "verschijnsel" ook merkt.

Zogauw ik meer zekerheid hier over heb zal ik dit hier zeker en in mijn eigen topic meedelen.

Hoi Frank,

Ik heb de volume knop op maximaal staan. Ook bij mijn vorige Oppo stond deze op max.. Nooit last gehad van wat je hier verteld.

Heb jij toevallig dit nummer als losse track dat je die ff door kan sturen? anders down ik hem wel even als FLAC bestand. Dan probeer ik het morgen even.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

nee ik heb geen flac bestand. Maar zoals ik schreef dit is bij meerdere muziek zo, en ik zou het niet opgeschreven hebben als ik niet dacht dat dit een kleine verbetering was. Kan ook zijn dat mijn VV moeite heeft met de max. uitgangsspanning van de Oppo.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Quote from: frank2 on November  3, 2010, 19:08:20
nee ik heb geen flac bestand. Maar zoals ik schreef dit is bij meerdere muziek zo, en ik zou het niet opgeschreven hebben als ik niet dacht dat dit een kleine verbetering was. Kan ook zijn dat mijn VV moeite heeft met de max. uitgangsspanning van de Oppo.


Ik ga toch ff dat nummer zoeken als WAV of FLAC bestand en ga het ff testen en hou je op de hoogte.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Snowmaster

Quote from: frank2 on November  3, 2010, 18:57:01
Nu heb ik al langer het idee dat bij dit soort uithalen of drukkere muziek met flinke dynamiek het soms lijkt alsof de muziek tegen vervorming aan zit te spelen, het is net geen vervorming maar zo lijkt het soms.

Dit herken ik natuurlijk  ;).
Het is niets anders dan de zwakke schakel in je set die naar voren komt. In jouw situatie zou ik mij hier nog niet te druk om maken.  De oorzaak komt vanzelf naar voren.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Quote from: frank2 on November  3, 2010, 18:57:01
even een bericht van mijn topic voor alle Oppo+Tuc bezitters:
even iets voor alle Oppo+TUC bezitters.

Vanavond heb ik ff lekker geluisterd naar Alison Krauss - simple love. Nu weet ik ondertussen wel dat zij een behoorlijk felle stem kan hebben vooral bij de uithalen van haar. En zo kun je natuurlijk meer muziekstukken vinden.
Nu heb ik al langer het idee dat bij dit soort uithalen of drukkere muziek met flinke dynamiek het soms lijkt alsof de muziek tegen vervorming aan zit te spelen, het is net geen vervorming maar zo lijkt het soms.

Toen dacht ik opeens aan Martin die mij ooit verteld had dat de Oppo+TUC een digitale volumeknop heeft (- en + tekens) en dat deze op maximaal moest staan, zoals hij bij mij ook staat op 100.

Deze heb ik nu eens iets teruggezet naar 90, dus 2 stapjes terug. Het lijkt of misschien is het wel zodat er daardoor meer rust komt en dat idee van vervorming is weg. (het geluidsverschil heb ik bij verschillende cd's gecompenseerd door de VV wat/stuk harder te zetten.

Ik heb dit net ook nog even telefonisch doorgegeven aan ArjanR1, die heeft ook een Oppo+TUC, die zou er morgen naar luisteren. Kijken of hij dit "verschijnsel" ook merkt.

Zogauw ik meer zekerheid hier over heb zal ik dit hier zeker en in mijn eigen topic meedelen.


probleem heb ik ondertussen opgelost, lag niet aan de Oppo maar elders in mijn set waar ik tijdelijk iets veranderd had.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Quote from: frank2 on November  4, 2010, 18:20:43

probleem heb ik ondertussen opgelost, lag niet aan de Oppo maar elders in mijn set waar ik tijdelijk iets veranderd had.

Mooi zo.  :)

Wat was het probleem als ik vragen mag Frank?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ajbeefde

Quote from: vik on November  4, 2010, 22:46:02
Mooi zo.  :)

Wat was het probleem als ik vragen mag Frank?

Zegt hij niet, ook niet in zijn eigen topic....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

vik

Quote from: ajbeefde on November  5, 2010, 08:07:06
Zegt hij niet, ook niet in zijn eigen topic....  ;)

Volgens mij heb ik iets gemist?  :notify:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ajbeefde

Welnee, hij had alleen een verkeerd houtje onder de oppo liggen.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren