Kritiek op de audiofiel

Started by Icarus314, August 3, 2010, 12:10:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Verbeter de wereld begin bij jezelf..Amen.. :angel: :angel:

Ga lekker een (virtueel) biertje drinken dan zijn jullie ervan af..of een bakkie.. :coffee:

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ejorne

Quote from: chansig on August  6, 2010, 13:37:19
Verbeter de wereld begin bij jezelf..Amen.. :angel: :angel:

Ja, dat probeer ik ook telkens. Maar een naar mij gekaatste bal móet terug. Ik heb namelijk niet zoveel met ballen...  :P

Roger Black

Quote from: Ejorne on August  6, 2010, 13:38:51
Ja, dat probeer ik ook telkens. Maar een naar mij gekaatste bal móet terug. Ik heb namelijk niet zoveel met ballen...  :P

Is je eigen keuze. Je kan er ook voor kiezen de verstandigste te zijn.

Ejorne

Quote from: Roger Black on August  6, 2010, 13:40:46
Is je eigen keuze. Je kan er ook voor kiezen de verstandigste te zijn.

Ja, je hebt gelijk. Maar ik vind het stiekem ook wel erg leuk zoals Raphie kan happen op de door mij teruggekaatste ballen...  ;D

Kjelt

#254
Dan zijn jullie met zijn tweeen een spel aan het spelen , veel plezier maar doe dat dan via PM  :threadclosed:

Ejorne

Quote from: Kjelt on August  6, 2010, 14:34:41
Dan zijn jullie met zijn tweeen een spel aan het spelen , veel plezier maar doe dat dan via PM  :threadclosed:

Ach, is (vrijwel) alles niet 1 groot spel?

Kjelt

Game over man! Game over  :devil:   (Aliens)

tiptop

kritiek op de audiofiel is iig snel verstomd hier. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

vtuinen

ach een betonnen muur is vaak voor meer rede vatbaar  :angel:
Equipment check my avatar

tiptop

Quote from: vtuinen on August  6, 2010, 16:23:31
ach een betonnen muur is vaak voor meer rede vatbaar  :angel:
ROTFLOL ;D
Dat zijn wederzijdse gevoelens tussen beide groepen, schat ik.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raphie

Ik heb vanavond besloten het erbij te laten, het is i.d.d. een betonnen muur en heeft niks meer met inhoud te maken, maar met ver pissen en afzeiken.
Was voor even leuk, maar ik ga me maar weer eens 100% focussen op iPad slachtoffers  :devil:

Ik ben een sceptisch audiofiel en geniet van m'n setup. In m'n topic kan je lezen waar ik m'n centjes aan besteed heb.
Peace!  :yin-yang:
JBL PRX Power!

scrutinizer

Quote from: Raphie on August  6, 2010, 20:08:52

Ik ben een sceptisch audiofiel en geniet van m'n setup. In m'n topic kan je lezen waar ik m'n centjes aan besteed heb.
Peace!  :yin-yang:

Mijn respect heb je ....... ondanks we het niet altijd op punten eens zijn.

;)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

tiptop

Quote from: Raphie on August  6, 2010, 20:08:52

Ik ben een sceptisch audiofiel en geniet van m'n setup.

Dat is precies hoe ik me voel 8) :P (en de meeste hier denk ik) :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Koen K


negotiata

Ik pak me een lekker Bacootje en ga muziek luisteren en genieten..... Muziek is emotie , en zolang het me hartje sneller laat kloppen en me gelukkig maakt houd..... To be or not to be.... Thats the question
- To be or not to be, thats the question -

Big-L

Het is alweer even geleden dat hier een reactie geplaatst is, maar dan toch nog maar even een (p)zolderwijsheid.
Volgens mij is een audiofiel iemand die geniet van geluid, al dan niet verpakt in een muzikale vorm, en een muziekofiel (bestaan die? :wacko:) iemand die geniet van muziek al dan niet verpakt in een CD doosje o.i.d.
Het is natuurlijk goed mogelijk dat je beide bent, maar als ik naar mezelf kijk (of luister) dan kan ik maar slecht genieten van muziek die niet goed klinkt (geluidskwaliteit).
Het meer dan gemiddeld investeren in middelen om de "ideale" reproductie in de huiskamer te creeren mag als een hobby worden beschouwd, als het geen doel op zich wordt (ik ken mensen die echt 6x per jaar een andere versterker kopen). Wordt het een doel om te kopen of te "upgraden" zoals het in goed Nederlands heet, dan gaat het niet meer om het geluid of de muziek, maar om de middelen en kan het (vaak) een ziekelijk vorm aannemen.
Upgraden op zich is prima, maar neem wel de tijd om nieuwe spullen te leren kennen, ga luisteren, en bepaal dan na een aantal jaren dat je uitgeluisterd bent.
Upgraden is dan ook vaak meer van klankkleur veranderen, net als het kopen van een nieuw meubelstuk, niet omdat de oude versleten is, maar vanwege de verandering.


Get

Ik heb de eerste post van dit topic gelezen en jezus hoe kun je elke plank misslaan in 1 post ???. Knap.
JMR Offrande Supreme - Ecosse MS2.3 - Euphya Alliance 280 -  Furutech G-320Ag - C.E.C. TL51XR - L.A.T. IC-200 Mark II  - Dual CS731Q - Audio Technica AT33ML - Luxman T-115 - vdHul Integration Hybrid

tiptop

Quote from: Big-L on November 29, 2010, 13:56:33
Het is alweer even geleden dat hier een reactie geplaatst is, maar dan toch nog maar even een (p)zolderwijsheid.
Volgens mij is een audiofiel iemand die geniet van geluid, al dan niet verpakt in een muzikale vorm, en een muziekofiel (bestaan die? :wacko:) iemand die geniet van muziek al dan niet verpakt in een CD doosje o.i.d.
Het is natuurlijk goed mogelijk dat je beide bent, maar als ik naar mezelf kijk (of luister) dan kan ik maar slecht genieten van muziek die niet goed klinkt (geluidskwaliteit).
Het meer dan gemiddeld investeren in middelen om de "ideale" reproductie in de huiskamer te creeren mag als een hobby worden beschouwd, als het geen doel op zich wordt (ik ken mensen die echt 6x per jaar een andere versterker kopen). Wordt het een doel om te kopen of te "upgraden" zoals het in goed Nederlands heet, dan gaat het niet meer om het geluid of de muziek, maar om de middelen en kan het (vaak) een ziekelijk vorm aannemen.
Upgraden op zich is prima, maar neem wel de tijd om nieuwe spullen te leren kennen, ga luisteren, en bepaal dan na een aantal jaren dat je uitgeluisterd bent.
Upgraden is dan ook vaak meer van klankkleur veranderen, net als het kopen van een nieuw meubelstuk, niet omdat de oude versleten is, maar vanwege de verandering.


Dat is wel zo. Muziek die niet goed/mooi wordt weergegeven, wordt niet weergegeven zoals het bedoeld was. Dat kan het verschil maken tussen vervoering of irritatie. Daarbij ligt het ook aan het soort muziek moet ik toegeven. Sommige muziek kan ook op een draagbaar radiootje nog mooi klinken. Andere muziek vervalt snel in een vreselijke vorm van geluid wat alleen maar ergenis oproept.
Eigenlijk hetzelfde vergelijk als een mooi lied gezongen door iemand die geen maat kan houden en gewoon vals zingt. Zoals bij popstars oid altijd goed te merken is. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: Get on December 19, 2010, 21:55:59
Ik heb de eerste post van dit topic gelezen en jezus hoe kun je elke plank misslaan in 1 post ???. Knap.
Dat gebeurd wel vaker in bepaalde categorieën. ;D ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Koen K

Het is makkelijker om mensen die het niet met je eens zijn van een labeltje te voorzien dan met ze in discussie te gaan... De simpele weg wordt maar al te vaak gekozen. Ik vraag me een beetje af waarom men het de moeite vindt.

tiptop

Quote from: Koen K on December 20, 2010, 22:24:00
Het is makkelijker om mensen die het niet met je eens zijn van een labeltje te voorzien dan met ze in discussie te gaan... De simpele weg wordt maar al te vaak gekozen. Ik vraag me een beetje af waarom men het de moeite vindt.
Iedereen voor zie je toch van een label?! Ook mensen waar je het mee eens bent. Dat werkt zo in je hersens. Iedereen wordt in een bepaalde groep ingedeeld om het makkelijker te maken voor je hersenpan. Zo ontstaat duidelijkheid.

In discussie zijn er al extreem velen geweest met altijd hetzelfde resultaat. De vraag is of het dan niet dom of star is om gewoon er mee door te gaan. Dat leidt alleen maar tot meer negatieve energie bij iedereen. En vooral in deze tijd gaat het toch om vrede op aard en zo. :xmas: :yin-yang: ;D
live and let live. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chansig

Quote from: tiptop on December 21, 2010, 09:45:14
Iedereen voor zie je toch van een label?! Ook mensen waar je het mee eens bent. Dat werkt zo in je hersens. Iedereen wordt in een bepaalde groep ingedeeld om het makkelijker te maken voor je hersenpan. Zo ontstaat duidelijkheid.


Wat heb jij aan mijn duidelijkheid ?  :tongue2:

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

tiptop

Quote from: chansig on December 21, 2010, 11:48:29
Wat heb jij aan mijn duidelijkheid ?  :tongue2:

Gr Hans
Dan weet ik tenminste waar je staat. kan ik je beter indelen. :tongue2:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chansig

Als we beide dezelfde duidelijkheid zouden hebben dan zouden we er inderdaad wat mee opschieten.. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.