graag jullie advies voor een nieuwe versterker

Started by worldtourist, August 1, 2010, 20:07:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

worldtourist

Hallo mensen van dit supergoede forum,
Ik heb met veel interesse veel posts gelezen en jullie posts hebben me al goed geholpen met het uitzoeken van een nieuwe beamer.
Op dit moment heb ik een Epson TW 10 beamer en een Sony V555ES versterker(champagnekleur)
Na 8 jaar met veel plezier te hebben genoten van deze apparatuur, heb ik besloten over te gaan naar full HD. ik heb mijn keuze laten vallen op een epson 2900 beamer maar voor mijn nieuwe versterker ben ik er nog niet uit.
ik heb een andere versterker nodig omdat ik met hdmi moet gaan werken mbt de beamer.
Op dit moment heb ik op die sony 555 alleen maar component..nu heb ik eigenlijk het liefste 2 hdmi uitgangen nodig omdat er dan 1 kabel naar mijn tv kan en 1 naar mijn beamer. ( nu heb ik een component splitter ertussen hangen en dat werkt wel goed) graag zou ik willen weten wat jullie me adviseren qua versterker.
hieronder heb ik een lijstje gemaakt van een paar verterkers die mijn interesse hebben met daarachter de mediamarkt prijzen:

pioneer vsx-920k                547,-
Denon AVR 2310      698,-
Denon AVR 3310      997,-
Onkyo sr308      268,-
Denon avr1611      449,-
onkyo tx-sr 508      315,-
onkyo tx-sr608      495,-
onkyo tx-sr 708      833,-
onkyo tx-nr808                  995,-
dit is ook een beetje de prijsklasse waarin ik iets leuk zoek, hebben jullie ervaring met bovenstaande versterkers? en wat zouden jullie me adviseren?
bedankt alvast.
               

Vin_cent

Ik zou eerst gaan luisteren om te bepalen welk merk je het fijnst vind klinken. Ik zou Marantz ook in je lijst meenemen. Met welke speakers ga je spelen?

Wat is je budget, ik zie nu 268 t/m 995. Een receiver van 268 kan je natuurlijk niet vergelijken met een receiver van 995 euro.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

worldtourist

Quote from: Vin_cent on August  1, 2010, 21:33:35
Ik zou eerst gaan luisteren om te bepalen welk merk je het fijnst vind klinken. Ik zou Marantz ook in je lijst meenemen. Met welke speakers ga je spelen?

Wat is je budget, ik zie nu 268 t/m 995. Een receiver van 268 kan je natuurlijk niet vergelijken met een receiver van 995 euro.
Ik heb een Klipsch center speaker, subwoofer, en 2 surround speaksers. En dan heb ik 2 redelijk simpele jamo zuilspeakers( ooit een keer ergens gekregen, en eigenlijk nog nooit vervangen voor wat anders;-)

mijn budget..ach ja...elke keer als ik voor mezelf zeg"en ik wil niet meer uitgeven dan dat...gebeurt het toch ;D" maar ik zou het liefste rond de 500 euro zitten, aangezien mijn toekomstige beamer ook nog een keer 1300 euro gaat kosten...

ik heb de onkyo al wel gehoord en die klinkt best goed moet ik zeggen, maar de pioneer 920 heb ik ook beluisterd en die is ook best mooi..lastig..lastig...lastig...
geluid gaat bij mij thuis zelden keihard aangezien ik anders iedereen bij mij in de flat opblaas en mijn kind wakker maak:-) dus ik zoek eigenlijk iets wat op niet een te hard volume mooi klinkt.

je noemde een Marantz..die ken ik eigenlijk alleen van de buizenversterker van een vriend van mij..maar...dat kan je niet echt vergelijken.. ;D

Vin_cent

Ga naar een goede luisterzaak en neem desnoods je eigen frontspeakers mee of zorg dat ze vergelijkbare speakers hebben en dat je de receiver ook thuis kunt beluisteren. Als je rond de 500 euro wilt uitgeven zou ik bij maranz naar de SR5004 (vanaf 400) en SR6004 (vanaf 600) kijken.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

hifiman

Ter aanvulling, de Marantz SR6004 heeft 2 hdmi uitgangen en is momenteel flink in de aanbieding bij een zaak die ik uit Correctheid niet zal noemen  ;)

Vin_cent

Quote from: Audioloog on August  2, 2010, 10:34:13
Ter aanvulling, de Marantz SR6004 heeft 2 hdmi uitgangen en is momenteel flink in de aanbieding bij een zaak die ik uit Correctheid niet zal noemen  ;)
Heb de advertentie ook gezien in de krant, je mag de zaak wel noemen hoor. Alleen niet linken. Al zal de TS je cryptische beschrijving ook wel snappen  ;)
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

truckerwilco

Neem Yamaha ook eens in overweging. Je hoort er niet veel over maar hoort zeker bij de grote merken.
Philips 46PFL5507,  Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3 en Ps3

Poldo

Quote from: truckerwilco on August  2, 2010, 16:45:24
Neem Yamaha ook eens in overweging. Je hoort er niet veel over maar hoort zeker bij de grote merken.

ik heb wel veel negatieve verhalen gehoord over de Marantz receivers, dat ze vrij snel kapot gaan. Ik vind Yamaha en Onkyo erg goede prijs-kwaliteits verhouding
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

worldtourist

Jongens allemaal bedankt voor jullie reacties..
ik heb vandaag de pioneer 920 aangeschaft, vooral de prijs, netwerk functie, en de functies die ik belangrijk vind gaven de doorslag t.o.v andere versterkers.

heb hem aangesloten thuis en hij valt me niet tegen..hier en daar moet ik hem nog wel een beetje tweaken om het geluid naar mijn smaak te hebben.. maar al met al een fijn ding..

nu maar eens kijken of er nog iemand is die een sony V555ES champagnekleur versterker wil kopen....

Vin_cent

Post nog 47 keer iets zinvols en je mag in de markt posten :)
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

worldtourist

Quote from: Vin_cent on August  2, 2010, 22:35:37
Post nog 47 keer iets zinvols en je mag in de markt posten :)
;D bedankt voor de tip, ik zie dat alleen niet zo snel gebeuren, heb toch niet zo veel verstand van dit soort zaken als de meeste mensen hier..

trouwens net wel de iphone app voor die pioneer geinstalleerd...echt heel erg leuk!!( maar ja ben verslaafd aan mijn harmony one remote)..maar leuke gimmick!