MC Element met SUT upgrade

Started by Arno P, August 1, 2010, 19:36:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

#100

Erik van Voorst (in memoriam)

Je bent al zo heerlijk perfectionistisch bezig dan zou ik zeker voor een aantal keuzes gaan....alleen maak het niet TE gek :P.... :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on October  6, 2010, 18:33:41
Je bent al zo heerlijk perfectionistisch bezig dan zou ik zeker voor een aantal keuzes gaan....alleen maak het niet TE gek :P.... :devil:

Balance...balance... :D ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

I know...het gaat bij jou echt wel goed komen...maar het lijkt af en toe alsof ik het tegen mezelf heb... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on October  6, 2010, 20:02:25
I know...het gaat bij jou echt wel goed komen...maar het lijkt af en toe alsof ik het tegen mezelf heb... ;D

Griezelig he?

Net nog even een plaatje gedraaid en alvast de messing plaatjes/balkjes klaar gelegd en wat maten opgenomen. Morgen verse metaaldecoupeerzaagjes halen en de boel op maat maken en dan kan het lange passen, meten, boren, tappen en schroeven beginnen.
Hierna gaten erin en PCB's erin.....en dan.....naar de speciale houthandel waar ik de vorige keer (zwaar geinspireerd door iemand hier op het forum) een aantal mooie plankjes ebben heb gehaald..  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arieson

Deze heeft 'het' ook. ;D RIAA, Columbia en Decca.

http://www.arcdb.ws/REFPHONO2/REFPHONO2.html


Quote from: Erik van Voorst on October  6, 2010, 14:59:31
nope ...ik bedoel de supercoole switch van Van Zanden met 3 mogelijkheden



Erik van Voorst (in memoriam)

Tja Arno dat moet er toch komen hoor.....kost wat tijd maar het wordt wel "custom built"  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on October  8, 2010, 11:37:22
Tja Arno dat moet er toch komen hoor.....kost wat tijd maar het wordt wel "custom built"  ;D

Maar ik heb en wil helemaal geen platen van Columbia en Decca  :lookaround:

Erik van Voorst (in memoriam)

.....ook Miles niet  :inlove:
Enfin dan is het dus reeds "custom built"  ;D :yin-yang:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on October  8, 2010, 13:13:30
.....ook Miles niet  :inlove:
Enfin dan is het dus reeds "custom built"  ;D :yin-yang:

Bummer, gisteren nog gedraaid blauwe vinyl....you got me there...

Arno P

#111
Ondanks de drukte toch heel wat messing kunnen verwerken....totdat ik uit het materiaal liep (schroefjes in het praxisrek waren ineens op  ;D) ....en zo nog een tweede behuizing maken


advr

#112
Quote from: Arno P on October 10, 2010, 18:41:10
Ondanks de drukte toch heel wat messing kunnen verwerken....totdat ik uit het materiaal liep (schroefjes in het praxisrek waren ineens op  ;D) ....en zo nog een tweede behuizing maken



mooie broodtrommel  :P
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Arno P on October 10, 2010, 18:41:10
........ (schroefjes in het praxisrek waren ineens op  ;D) ...


...Wasn't me... :-[ :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on October 10, 2010, 20:11:56
...Wasn't me... :-[ :)

Een van ons dan....we moeten zelfs rouleren van praxis vestiging omdat ze ons anders beginnen te herkennen...."daar is die weer die het pas gevulde rekje helemaal leeg haalt"  :devil:

Arno P

Na de laatste LP gedraaid te hebben, veel uren gestopt in het messing bewerken en polijsten

Even de boel erop gezet voor de eerste impressie...

Ik wil onderaan de buisvoet/elco nog een kraagje maken maar ik ben er nog niet uit of het een houten of rubber ring wordt (misschien zwart ipv de rode)...

De kappen van de trafo's worden nog opnieuw gespoten en de bouten in de trafo's worden allemaal vervangen door messing/bolkop

De voor- en zijkanten zijn matig gepoetst aangezien hier straks hout tegenaan komt. De achterkant en onderplaat zijn het eerste gepolijst en daarna geschuurd  en voorzien van blanke lak.

De bovenplaat had ik na het polijsten ook van een laklaag voorzien maar ik vond het maar niets zo.....dus weer alles er vanaf gepolijst en vervolgens een laagje was aangebracht...veel mooier zo..


Arno P

Alle trafo's mooi op rubberen tules tegen vibraties


Erik van Voorst (in memoriam)

#117
PRACHTIG  O0

maar als ik mag zeiken, ik zou zelf GEEN rubberen thule bij de buizen nemen maar die mooie houten ringen, wel een maatje dikker tegen het scheuren, komt mogelijk als bonus ook het geluid ten goede...geen demping
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on October 17, 2010, 20:43:42
PRACHTIG  O0

maar als ik mag zeiken, ik zou zelf GEEN rubberen thule bij de buizen nemen maar die mooie houten ringen, wel een maatje dikker tegen het scheuren, komt mogelijk als bonus ook het geluid ten goede...geen demping

Het rubber wordt het ook niet, hoogstens als demper. De houten ringen was wel een hele truuc bij het boren zeg....ik ga daar eens met verder aangezien ik de buizen en elco anders weer zo kaal op het messing vind staan...


Erik van Voorst (in memoriam)

#119
Quote from: Arno P on October 17, 2010, 20:49:05
De houten ringen was wel een hele truuc bij het boren zeg....ik ga daar eens met verder aangezien ik de buizen en elco anders weer zo kaal op het messing vind staan...


JAHA....eindelijk eens iemand anders die de handschoen oppakt...hahahahaha......maar No Pain No Gain....als je ermee doorgaat (the hard way) wordt het echt een pronkstuk  O0


BTW
Hoe doe je het...eerst het grote gat maken en dan in dezelfde center met een kleinere gatenzaag en het werkstuk klemmen op het randje   ?
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on October 17, 2010, 20:52:38
JAHA....eindelijk eens iemand anders die de handschoen oppakt...hahahahaha......maar No Pain No Gain....als je ermee doorgaat (the hard way) wordt het echt een pronkstuk  O0


BTW
Hoe doe je het...eerst het grote gat maken en dan in dezelfde center met een kleinere gatenzaag en het werkstuk klemmen op het randje   ?
:D Gemeenschappelijke keuken van houtuitdagingen...

Eerst de buitenmaat met een klokboor (gatenzaag) inderdaad, maar niet helemaal door zodat ik de centrering in hetzelfde hout hou. Een mm of 3 laten staan dus. Dan in hetzelfde centreergat zo'n goedkopere verstelbare gatenboor (met 1 zwaaiarmpje zeg maar)....beetje mikken want het in een andere maat centerboor. Rustig doorduwen en het verspanende hout "lezen", vooral het laatste stuk als die door gaat (in het onderliggende MDF) rustig aan..
Dan wee de groete klokboor erop en langzaam door boren. En de rest mag bekend zijn....veel schuren en lak/beits. Het is hetzelfde teakhout dat ik voor de ESL's en de knoppen van de passieve preamp heb gebruik, met ordinair hout had ik dit nooit aangedurft, restje ebben had ik ook nog, maar ik wilde hier wat meer "hout" zien.

Erik van Voorst (in memoriam)

Probeer er eens eentje op mijn manier, (eerst het grote gat eruit daarna de kleinere, zeker als je de ring iets breder wilt uitvoeren voor de sier gaat dit "gecontroleerd".
Mijn gatenzagen hebben bij een bepaalde oplopende hoeveelheid maten dezelfde maat centerboor dus zit je altijd exact in het midden...
Zeg dat je de ring bv 2 cm breed wilt hebben dan heb je een beetje "vlees" om je lijmtang aan te draaien/vast te zetten....

Die ringen met gatenzagen maken blijft tricky...ik heb ook af en toe scheuren...het zijn nogal krachten en warmte welke op (zeker wat dikker) het hout worden uitgevoerd... :-X

Enfin kijk maar even wat je eraan hebt... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on October 18, 2010, 10:01:40
Probeer er eens eentje op mijn manier, (eerst het grote gat eruit daarna de kleinere, zeker als je de ring iets breder wilt uitvoeren voor de sier gaat dit "gecontroleerd".
Mijn gatenzagen hebben bij een bepaalde oplopende hoeveelheid maten dezelfde maat centerboor dus zit je altijd exact in het midden...
Zeg dat je de ring bv 2 cm breed wilt hebben dan heb je een beetje "vlees" om je lijmtang aan te draaien/vast te zetten....

Die ringen met gatenzagen maken blijft tricky...ik heb ook af en toe scheuren...het zijn nogal krachten en warmte welke op (zeker wat dikker) het hout worden uitgevoerd... :-X

Enfin kijk maar even wat je eraan hebt... ;)
Als de ring breder moet zijn is die methode inderdaad geschikt en kun je opeenvolgende gatenboormaten gebruiken, echter in dit geval had ik tot doel om een smal ringetje te maken en viel de binnenmaat niet in de range van de gatenzagen. Er zullen nog veel ringen gemaakt worden totdat ik die heb die HET moeten zijn.  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Duidelijk...nu snap ik ook je eerdere uitleg beter..... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

#124
Zo...heerlijk zo'n eerste herfstvakantiedag....

De Trafo's ontmanteld, messing draadeindjes en bolkoppen gepolijst en gelakt, gespoten in vuurvast matzwart als mooie tegenhanger van al dat blinkspul

En ook een messing clamp gemaakt om de twee uitgaande worsten van kabels in bedwang te houden aan de binnenkant van de behuizing