Geen verbinding via LAN, wel draadloos

Started by DVDGuy, August 1, 2010, 09:40:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DVDGuy

Ik heb een nieuwe snelle internetverbinding en wilde eens testen hoe snel dit dan wel was.

Laptop (Acer, OS: Vista) aangesloten met kabel rechtstreeks op de modem (Ubee), maar geen verbinding met internet, uitsluitend lokaal.
Bij verder testen met laptop (HP, OS: XP) en netbook (Packard Bell, OS: Windows 7), het zelfde resultaat.

Als ik ipconfig/all draai, geeft hij het volgende:

Windows IP-configuratie

  Hostnaam  . . . . . . . . . . . . : Acer7520G
  Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
  Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
  IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
  WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding 5:

  Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
  Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
  Beschrijving. . . . . . . . . . . : Bluetooth PAN Network Adapter
  Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-03-0D-00-00-01
  DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
  Autom. configuratie ingeschakeld  : ja

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

  Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
  Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: sitecomwl351
  Beschrijving. . . . . . . . . . . : Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter

  Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1E-4C-68-4B-91
  DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
  Autom. configuratie ingeschakeld  : ja

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

  Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
  Beschrijving. . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller
  Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1B-38-74-EC-9E
  DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
  Autom. configuratie ingeschakeld  : ja
  Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::4576:bc41:62d7:46be%20(voorkeur)
  Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.70.190(voorkeur)
  Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Standaardgateway. . . . . . . . . :
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 151001912
  DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-0F-26-96-E7-00-1B-38-74-EC-9E

  DNS-servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                      fec0:0:0:ffff::2%1
                                      fec0:0:0:ffff::3%1
  NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 2:

  Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
  Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
  Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.MSHOME
  Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
  Autom. configuratie ingeschakeld  : ja

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 3:

  Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
  Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
  Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.{55579F32-8BCF-4359-AAD0-7C9B40040
705}
  Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
  Autom. configuratie ingeschakeld  : ja

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 6:

  Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
  Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
  Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
  Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
  Autom. configuratie ingeschakeld  : ja
Ik weet dat het IP-adres niet met 169 moet beginnen, maar wat er nu aan de hand is  :baaa: :withstupid:

Wie van jullie wizzkids kan mij verder helpen

Pls geen opmerkingen als Vista sucks, Acer is waardeloos ed., dat is ook mij bekend, maar staat los van dit probleem  ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Ejorne

In principe zou de router een ipadres hebben moeten uitgedeeld.
Weet je zeker dat de kabel goed is? Gaat er een groen lampje branden? Geen crosslink per ongeluk?

DVDGuy

Quote from: Ejorne on August  1, 2010, 09:42:53
In principe zou de router een ipadres hebben moeten uitgedeeld.
Weet je zeker dat de kabel goed is? Gaat er een groen lampje branden? Geen crosslink per ongeluk?

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik had er natuurlijk even bij moeten vertellen dat ik inmiddels 6 UTP kabels CAT 5 gebruikt heb om uit te sluiten dat het aan de kabel zou liggen.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Ejorne

Quote from: DVDGuy on August  1, 2010, 09:47:39
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik had er natuurlijk even bij moeten vertellen dat ik inmiddels 6 UTP kabels CAT 5 gebruikt heb om uit te sluiten dat het aan de kebel zou liggen.


Wellicht deelt je router geen ipadressen uit.

Wanneer je met de draadlose verbinding contact hebt, welk netwerkadres / DNS heb je dan?
Vermoedelijk iets van 192.168.0.x maar dat kan ook  anders zijn natuurlijk.

Wanneer je vervolgens handmatig het ipadres invult (en dan het laatste getal van het ipadres een ander nummertje geven). Heb je dan wel verbinding?

Ejorne

En gaan er wel groene lampjes branden bij al de geteste kabels? Misschien is de aansluiting aan de kant van de computer of de router defect?

DVDGuy

Quote from: Ejorne on August  1, 2010, 09:56:36
En gaan er wel groene lampjes branden bij al de geteste kabels? Misschien is de aansluiting aan de kant van de computer of de router defect?

Aan de computerkant knippert groen en geel; aan de modemkant knippert het lampje van het. Signaal aan de voorkant, aan de achterkant ze je bij de aansluiting niks
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

EJ

Zelf kabels gemaakt? Of compleet gekocht?

DVDGuy

Quote from: EJ on August  1, 2010, 11:04:32
Zelf kabels gemaakt? Of compleet gekocht?

Kant en klaar, maar ik denk veel meer aan het ip-adres wat niet verkregen wordt  :-\
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

EJ

Quote from: DVDGuy on August  1, 2010, 12:00:27
Kant en klaar, maar ik denk veel meer aan het ip-adres wat niet verkregen wordt  :-\
IP adres  niet verkrijgen, terwijl de dhcp server wel aan staat (Dat heb je gecontroleerd toch :D) is meestal het gevolg van slecht aangesloten apparatuur.

DVDGuy

 :baaa:
Quote from: EJ on August  1, 2010, 12:17:57
IP adres  niet verkrijgen, terwijl de dhcp server wel aan staat (Dat heb je gecontroleerd toch :D) is meestal het gevolg van slecht aangesloten apparatuur.

Dat kun je zien in het verslag van ipconfig dat ik gepost heb  8)

Wat geeft die 169........ In het automatisch geconfigureerde ip-adres nu eigenlijk aan?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

SpeedyAndré

Quote from: DVDGuy on August  1, 2010, 12:45:10
:baaa:

Wat geeft die 169........ In het automatisch geconfigureerde ip-adres nu eigenlijk aan?

Dat gebeurt als het IP uitdelen door de router niet gelukt is, dan kent de pc er zelf een toe.
Een ding dat opvalt is dat er niets is ingevuld bij standaard gateway, bij een router is dat meestal 192.168.1.1.
Ook is subnetmask blijkbaar niet goed, dat is bij mij 255.255.255.0.
De router instellen is het eerste wat je doet, vaak kan je hem met http://192.168.1.1 (via kabel!) vinden, je krijgt dan een inlog venster.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Jeroen de Waal

Mogelijk heb je ook een nieuw modem (of ik heb eroverheen gelezen)...
In de router kan je het mac-adres clonen....kijk of dat helpt en daarna reboot van de router.


Jeroen.

DVDGuy

Quote from: Jeroen de Waal on August  1, 2010, 13:02:15
Mogelijk heb je ook een nieuw modem (of ik heb eroverheen gelezen)...
In de router kan je het mac-adres clonen....kijk of dat helpt en daarna reboot van de router.


Jeroen.

Voor deze test, sluit ik een kabel aan rechtstreeks op de Ubee modem waar het signaal binnenkomt aan op mijn netwerkingang van de PC; ik heb de router dan dus helemaal niet in gebruik  :confused:  :withstupid:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Ejorne

Heb je voor een direct verbinding met het modem niet een crosslink kabel nodig?

Wat als je wel de router er tussen stopt. Als het goed is krijg je dan wel een ipadres. Vervolgens kun je in de router komen en kijken of hij verbinding kan maken met het modem...

Jeroen de Waal

Quote from: DVDGuy on August  1, 2010, 13:26:55
Voor deze test, sluit ik een kabel aan rechtstreeks op de Ubee modem waar het signaal binnenkomt aan op mijn netwerkingang van de PC; ik heb de router dan dus helemaal niet in gebruik  :confused:  :withstupid:


Hahaha, had ik toch ergens overheen gelezen.  ??? :P


Jeroen.

DVDGuy

Quote from: SpeedyAndré on August  1, 2010, 12:55:55
Dat gebeurt als het IP uitdelen door de router niet gelukt is, dan kent de pc er zelf een toe.
Een ding dat opvalt is dat er niets is ingevuld bij standaard gateway, bij een router is dat meestal 192.168.1.1.
Ook is subnetmask blijkbaar niet goed, dat is bij mij 255.255.255.0.
De router instellen is het eerste wat je doet, vaak kan je hem met http://192.168.1.1 (via kabel!) vinden, je krijgt dan een inlog venster.

André  8)


Ik heb achter mijn Ubee modem een switch en vandaaruit gaat er een kabel naar de router, die boven staat.

Ik heb o.b.v. wat jij aangaf, toch maar weer de laptops mee naar boven gezeuld en inderdaad heb ik nu wel verbinding via Lan; lijkt er dan toch op, dat ondanks de knipperende lichtjes, er een kabeltje tussen zit dat niet goed functioneert  :clapping: :headbanging: :pompom:

Ik zal de router beneden zetten, dicht bij het binnenkomende signaal en vandaaruit dan maar de switsch bekabelen (die kebale is bewezen goed, anders had ik sowieso nooit draadloos kunnen internetten  ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

SpeedyAndré

De router direct aan het modem lijkt mij het beste, immers een switch heeft die functionaliteit niet.
Een switch op een router aansluiten is geen probleem, dat heb k ook gedaan.
Waarschijnlijk had je bij de vorige provider een modem/router ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

EJ

Quote from: DVDGuy on August  1, 2010, 12:45:10
:baaa:
Dat kun je zien in het verslag van ipconfig dat ik gepost heb  8)

Wat geeft die 169........ In het automatisch geconfigureerde ip-adres nu eigenlijk aan?
Daaruit blijkt inderdaad dat je het NIET hebt gecontroleerd. :D Je computer geeft een APIPA adres, m.a.w. een adres dat hij zichzelf toekent omdat hij niets krijgt. Als je hem rechtstreeks op een UPC lijn (klopt dat?) zet, dan krijgt hij geen adres omdat het mac adres gewijzigd is ten opzichte van de router/computer die je eerst had aangesloten. Half uurtje wachten, dan doet hij het wel, maar dan doet je andere computer/router het niet meer.

Met andere woorden: sluit hem via de router aan.

DVDGuy

Bedankt allemaal voor het meedenken; ik heb weer een hoop geleerd. Router staat inmiddels beneden, rechtstreeks gekoppeld aan het modem. De switch heb ik verplaatst naar de eerste verdieping
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com