14 Maart X-Day

Started by J.A.F._Doorhof, October 19, 2001, 04:35:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Microsoft introduceert op 14 maart zijn Xbox-spelcomputer in Europa, zo maakte het bedrijf vannacht in Amerika bekend. Het apparaat gaat 479 euro kosten en zal in zestien landen tegelijk in de winkels komen. De Xbox wordt geassembleerd door massaproducent Flextronics in een fabriek in Hongarije. Microsoft verwacht in de eerste drie maanden na de introductie 1,5 miljoen spelcomputers af te zetten.

De Xbox komt op 15 november in de Verenigde Staten uit. Japanse computerspelfanaten kunnen vanaf 22 februari bij hun lokale electronicawinkels terecht voor het Microsoft-product

Ook Nintendo verwacht in de eerste maanden van volgend jaar zijn nieuwe Gamecube-computer beschikbaar te hebben in Europa.

Bron : Automatiseringgids
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Profisound

#1
...

wolsinkpower

#2
waarom heeft u een import versie besteld? zou ik niet doen want: ten eerste hij suckt, ten tweede gamecube is goedkoper+krachtiger (kom niet met : hij heeft snellere processor want dat maakt niets uit want omliggende hardware in gamecube is krachtiger) en je kan voor 1 Xbox een Gamecube +paar goede spellen kopen.

greetz
robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

J.A.F._Doorhof

#3
1.
Microsoft zal de markt gaan domineren.
Ze hebben nu al bepaalde ontwikkelaars bij de PC weggehaald die alleen nog maar voor de X-Box gaan ontwikkelen.
Het is jammer genoeg niet zo dat ALTIJD het beste systeem zal winnen. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat de X-Box wel de beste specs heeft. Helemaal de door ontwikkelings mogelijkheden via de HD, en DVD.

2.
Als je een import versie besteld heb je een MAJOR problem. De X-Box gaat gebruik maken van een soort regiocodering. MAW als je een US model koopt en je wilt Europese games spelen zal dat "officieel" niet mogelijk zijn. Zal we weer een hack voor komen, maar je moet dit wel in de gaten houden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolsinkpower

#4
Dat vind ik juist het sneue dat ze games overkopen enzo echt heeeeeeel sneu.Tja, anders kunnen ze geen kopers trekken he ;D Nu komen sommige games niet op PC en PS2  :'(
En ik blijf er bij: Gamecube is beterz (zelfs als je dvd versie er van koopt is die goedkoper dan Xbox) en niet omdat ik grote Nintendo fan ben hoor (heb playstation  ;D) maar omdat ik vind dat de kwaliteit hoger is en omdat nintendo op eigen benen goede dingen kunnen maken  8)

greetz
robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

J.A.F._Doorhof

#5
Microsoft koopt geen spellen weg, ze zorgen er gewoon voor dat ontwikkelhuizen alleen nog maar voor de Xbox gaan ontwikkelen. En dat is een strategie die gegarandeerd succes zal hebben.

Nintendo, Sony etc. dat zijn allemaal dwergjes vergeleken met de reus uit Redmond (MS), Nu Microsoft zich ook op de games markt gaat richten zal het voor de andere bedrijven zeer moeilijk worden.

Ons bedrijf bv gaat ook de X-box verkopen, dit wordt de eerste gamesmachine die bij de reguliere PC handelaar zal worden verkocht. Daarmee trekt Microsoft meteen een VEEL grotere markt aan als de andere concurrenten OOIT kunnen doen. Gamemachines worden op dit moment voornamelijk bij de speelgoed zaken verkocht. Alles leuk en wel, maar het blijft een speelgoed zaak. De X-Box zal zometeen via de proffesionele markt aangeboden worden (de jongens die er verstand van "horen" te hebben). Dit zal een veel makkelijkere stap zijn voor de oudere aspirant kopers, die toch wat schaamte hebben om in de speelgoed winkel een nieuw spelletje te kopen voor hun nintendo.

De oudere koper zal toch voornamelijk de doelgroep zijn van de X-Box, en hier zit ook het grote geld. Tevens heeft de X-Box een paar HELE grote voordelen tov andere systemen. Waaronder het "kunnen" uitsturen van hoge resoluties tov interlaced signalen. Dit is voornamelijk voor HT-Liefhebbers een must. Een gamecube/PS-2 etc. ziet er gewoon niet uit op een scherm van 3 mtr breed.

Microsoft springt handig in op de nieuwe trends, en heeft de software huizen aan hun kant staan. Dit is moeilijk te verslaan, tevens heeft Microsoft zo ontzettend veel kapitaal en macht, dat als het moet, ze de X-Box met 50% verlies kunnen gaan aanbieden voor de komende 100 jaar  ;D. Normaal heet zo iets "oneerlijke concurrentie" maar dat kan denk ik de consument weinig schelen.
De X-Box gaat nu al als warme broodjes.

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolsinkpower

#6
Ik ben op verscheidene sites geweest en bij vote polls van wat ga je kopen: Hoppa Gamecube boven aan en niet Xbox  ;D
de prijs is voor de jongere onder ons (moi bijv) te veel en denken ook dat zelfs de PS2 beter verkoopt  :P

greetz
robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

J.A.F._Doorhof

#7
Je komt op de verkeerde sites  ;D,

Maar de tijd zal het leren.

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolsinkpower

#8
he! Powerweb o.a is ok!  ;D en daar komen de echte gamers (niet van die prof sitejes met mannetjes met hun marktonderzoeken)

greetz
robert
(maar ach, ik koop in ieder geval een Gamecube en nog iets: koop maar niet teveel Xboxen in kost je veel geld en je weet niet of het gelijk aanslaat hiero in dit gat emmeloord door de dure prijs)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

J.A.F._Doorhof

#9
We hebben op dit moment al genoeg pre-orders om uit te leveren  ;D. Vergeet niet dat de X-Box direct overal uitverkocht zal zijn, dit betekend dat een ieder die zo een apparaat wil hebben dit niet zal gaan halen bij zijn lokale verkoper, maar rustig door geheel Nederland rijdt.

We weten wat we doen  ;D.

MvrGr.
J.A.F. Doorhof

PS.
Die profi-sites zijn nu wel net de markt waar MS zich op richt, nogmaals daar zit het geld. Het is gewoon een hele slimme strategie. Iedereen wil games spelen jong en oud, maar mij zie je niet in de speelgoed winkel een nieuwe game kopen. Als dit bij de PC verkoper kan, dan waarschijnlijk wel. Met de introductie van de X-Box zal games spelen een andere status gaan krijgen, dit is wat MS probeert te doen, en gezien de pre-orders en de hele buzz eromheen is ze dit NU al gelukt. In Amerika stonden de X-Box dozen al hoog opgestapeld en kon je inschrijven op de box en op de games die gewoon in de schappen stonden. Je wilt niet weten wat daar al verkocht was, en dat in één winkeltje.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolsinkpower

#10
hmmz ik vraag het me nog steeds af hoor.... nintendo heeft gewoon grotere markt kwa kopers (mensen die al nintendo,snes, etc hadden enzo) en ok het is slim dat je het bij pc verkopers doen maar wees eerlijk: voor wat je krijgt is die aso duur

greetz
robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

wolsinkpower

#11
Trouwens wat voor mensen hebben al pre-orders bij jullie gemaakt? ik denk geen kinderen van mijn leeftijd. zullen wel mensen met banen geweest zijn enzo (17+)

greetz
robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

J.A.F._Doorhof

#12
De wat oudere kopers inderdaad 25+

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolsinkpower

#13
U begrijpt dus wel dat het voor de jongere markt wel wat kutter is dat die zo duur is  :'(

greetz
robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Profisound

#14
...

wolsinkpower

#15
vooral oudere, geloof me, vooral mensen van mwa 16+ hoor. Ik ken maar een persoon die 14 is (of 15 dunno) die een PS2 andere zijn ouder.

greetz
robert
(ps: ik vond de prijs van de PS2 ook asociaal)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

J.A.F._Doorhof

#16
Tja,

Sommige mensen rijden Volvo andere rijden Volkswagen, beide zijn goed voor HUN marktgroep.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

leftdevil

#17
x-box of play station 2 zit nog al verschil in ,alleen erg jammer dat de x-box van mickeysoft is  ;D ;D
anders had ik toch zeker een X-box gekocht

J.A.F._Doorhof

#18
Ten eerste natuurlijk welkom op ons forum.

Bang dat je X-Box vast slaat ?  ;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

#19

Een dikke 1000 piek voor de xbox?
Beetje veels te duur naar mijn idee.Ik dacht dat ze
met een concurerende prijs op de markt zouden komen.
Playstation 2 kost nu nog 600 piek of zo?

In amerika kost ie 299 dollar.Begint er weer op te lijken
dat er hier weer veels te veel voor betaald moet worden.

jeroen

J.A.F._Doorhof

#20
Maak niet de fout die veel mensen maken met de dollar.

$ 299,00 is rond de F 1000,00 hier.
Er komt 19% BTW, ongeveer 10% import Taxes & shipping bij.

De X-Box is officieel nog niet uit, dus het gaat hier om importmodellen. Als je dan ook nog een marge er op wil maken kom je inderdaad wel rond de F 1100,00 uit.

Gewoon rustig afwachten totdat het apparaat in Nederland gereleased gaat worden, en dan zakt de prijs vanzelf.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"