Nieuwe CD speler

Started by WouterVos, July 29, 2010, 12:00:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BuSpu

Ik zou eerst je Harman eens digitaal aansluiten. Wie weet geeft de convertor van de Arcam zoveel extra winst dat je helemaal geen nieuwe speler wil. Ik zou zowiezo elke nieuwe speler vergelijken met de DAC van de Arcam, anders gooi je in mijn ogen toch geld weg.

Midcall

Quote from: BuSpu on July 30, 2010, 10:47:50
Ik zou eerst je Harman eens digitaal aansluiten. Wie weet geeft de convertor van de Arcam zoveel extra winst dat je helemaal geen nieuwe speler wil. Ik zou zowiezo elke nieuwe speler vergelijken met de DAC van de Arcam, anders gooi je in mijn ogen toch geld weg.
Van een AVR300? Natuurlijk zou hij het eens kunnen proberen, maar de uitslag ligt wel voor de hand  ;)
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

R

Kijk eens naar een mooie (2dehands) FMJ arcam speler.. erg mooi!

WouterVos

Quote from: R on July 30, 2010, 12:45:45
Kijk eens naar een mooie (2dehands) FMJ arcam speler.. erg mooi!

Helaas liggen de prijzen vaak hoger dan mijn budget.

Quote from: Stefan S. on July 30, 2010, 10:39:39
Definitie, ruimtelijkheid (meer lucht tussen de instrumenten) en articulatie (klinkers en medeklinkers kun je volgen uit zijn of haar mond). Ik weet het.....duurdere apparaten met "betere" (lees andere) componenten zouden beter moeten klinken dan een el cheapo Harman Kardon, echter in mijn setup liet de HD970 de duurdere Primare CD21 en Arcam CD73 ver achter zich. Diverse reviews laten trouwens weten dat meer mensen gecharmeerd zijn van de HD970, maar dat terzijde...

Ik weet wel dat de hd970 onder gewaardeerd is, uit menig test kwam hij als winnaar naar boven. Ga binnen kort maar eens luisteren bij bekende hifizaken in de buurt. Ik hou jullie op de hoogte. 
Musical Fidelity

Stefan S.

Quote from: R on July 30, 2010, 12:45:45
Kijk eens naar een mooie (2dehands) FMJ arcam speler.. erg mooi!

Precies, dan maak je echt een goede stap vooruit!

S@m

Quote from: R on July 30, 2010, 12:45:45
Kijk eens naar een mooie (2dehands) FMJ arcam speler.. erg mooi!

Mooie spelers, maar voor het budget van TS gaat dat niet lukken. Een FMJ CD23 weliswaar wel, maar gezien de leeftijd lijkt me dit geen aanrader.

aMUSEd

Er staat een Naim cd5i op hifi.nl voor 550.. fijne en vooral muzikale speler.

EdwinB

Quote from: Stefan S. on July 30, 2010, 10:44:39
Waarom geen stap richting streamen i.p.v. een cd speler?

Weet jij dan een streamer van rond de 500 euro welke dezelfde geluidskwaliteit levert als een cd-speler in die prijsklasse?

Mvg,


Edwin

S@m

Bij diverse winkels (ook sponsoren) en af en toe een particulier ( ::)!) worden nieuwe (of vrijwel nieuwe) Astin trew AT3000 cd spelers aangeboden tegen bodemprijzen. Speelt veel beter dan de gangbare merken tot 1000 euro, is mooi opgebouwd en degelijk uitgevoerd. Met een wat kleiner budget zou ik het wel weten.

Stefan S.

Quote from: EdwinB on August  2, 2010, 18:45:08
Weet jij dan een streamer van rond de 500 euro welke dezelfde geluidskwaliteit levert als een cd-speler in die prijsklasse?

Mvg,


Edwin


Hoi Edwin,

Ik speel momenteel met volle tevredenheid met een Squeezebox Touch. Deze is rechtstreeks (zonder externe dac en analoog) aangesloten op mijn Marantz versterker en het verbaast mij elke keer weer wat deze SBT presteert. In diverse reviews staat dat de dac van de SBT net zo goed is als de Musical Fidelity dac en dat kan ik eigenlijk wel bevestigen. Misschien het overwegen waard  :smile:

S@m

Quote from: Stefan S. on August  2, 2010, 19:32:33
In diverse reviews staat dat de dac van de SBT net zo goed is als de Musical Fidelity dac en dat kan ik eigenlijk wel bevestigen.

Heb je A met B 1 op 1 vergeleken..?

Stefan S.

Quote from: S@m on August  2, 2010, 19:43:17
Heb je A met B 1 op 1 vergeleken..?

Pfff......trek je nu daadwerkelijk alles in twijfel? Vertrouw je überhaupt je eigen woorden wel? :yawnee:

S@m

#37
Quote from: Stefan S. on August  2, 2010, 19:49:07
Pfff......trek je nu daadwerkelijk alles in twijfel? Vertrouw je überhaupt je eigen woorden wel? :yawnee:

Hoezo, heb ik iets geschreven wat niet te vertrouwen is?

Je hebt een mening en ik vraag of je die mening door een ervaring kunt staven. Wat is daar mis mee?

Heb je nu wel of niet beide producten 1 op 1 met elkaar vergeleken of ga je alleen af op de reviews?

Sjaudio

#38
Quote from: S@m on August  2, 2010, 20:13:06
Hoezo, heb ik iets geschreven wat niet te vertrouwen is?

Je hebt een mening en ik vraag of je die mening door een ervaring kunt staven. Wat is daar mis mee?

Heb je nu wel of niet beide producten 1 op 1 met elkaar vergeleken of ga je alleen af op de reviews?

Hij zegt toch nergens dat ze hetzelfde klinken? Hij zegt alleen dat er eenzelfde DAC in schuilt en erg tevreden is met de sound van een SBT.

Jezus, waar maak je je druk om?
Moet alles dan met elkaar vergeleken en onderbouwd worden? Als hij toch tevreden is met de SBT, laat mensen eens in hun waarde..

Stefan S.

#39
Quote from: Sjaudio on August  2, 2010, 21:19:14
Hij zegt toch nergens dat ze hetzelfde klinken? Hij zegt alleen dat er eenzelfde DAC in schuilt en erg tevreden is met de sound van een SBT.

Jezus, waar maak je je druk om?
Moet alles dan met elkaar vergeleken en onderbouwd worden? Als hij toch tevreden is met de SBT, laat mensen eens in hun waarde..

Inderdaad, ik had het niet beter kunnen verwoorden. ;)

Laten we maar weer ontopic gaan, hier heeft de TS niet veel aan  :smile:

Roger Black

Ik speel met de Apple Airport Express, klinkt goed en acceptaber maar ik vind de CD speler nog altijd beter klinken.

S@m

Quote from: Sjaudio on August  2, 2010, 21:19:14
Hij zegt toch nergens dat ze hetzelfde klinken? Hij zegt alleen dat er eenzelfde DAC in schuilt en erg tevreden is met de sound van een SBT.

Jezus, waar maak je je druk om?
Moet alles dan met elkaar vergeleken en onderbouwd worden? Als hij toch tevreden is met de SBT, laat mensen eens in hun waarde..

Ach, 't is goed hoor pikkies...

Roger Black


Perfectionist

Quote from: S@m on August  3, 2010, 09:13:33
Ach, 't is goed hoor pikkies...

Lijkt me echt onnodig dit soort woorden te gebruiken om je argumenten kracht bij te zetten. Svp niet meer zo op de man spelen.
Een beter forum begint bij jezelf.

chansig

Misschien komt s@m wel uit A'dam en dan is het niet zo vervelend als dat het eruit ziet.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

S@m

Zeg ik ook vaak tegen m'n zoon(tje) dus is liefkozend bedoeld... ;)

Sjaudio

Quote from: S@m on August  3, 2010, 12:47:39
Zeg ik ook vaak tegen m'n zoon(tje) dus is liefkozend bedoeld... ;)

Pikkie kan ik wel hebben, wordt hier ook zo vaak gebruikt in positieve zin :)

No big deal.

Perfectionist

Intenties uitgesproken en aanvaard. Gaan we nu weer OT verder!
Een beter forum begint bij jezelf.

EdwinB

Ik heb zelf kort geleden de Denon DCD-1510 gekocht waar ik zeer te vreden over ben. Deze is buiten het genoemde budget maar wellicht is de DCD-1500 een goed alternatief, deze voorloper van de 1510 moet je nu voor een gunstige prijs kunnen oppikken.

Mvg,


Edwin