Nieuwe CD speler

Started by WouterVos, July 29, 2010, 12:00:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WouterVos

Na ongeveer 4 jaar gebruikt gemaakt te hebben van een harman kardon hd 970 wil ik eigenlijk een upgrade gaan maken. Alleen nu zie ik door de verschillende spelers het beroemde bos niet meer. Zodoende vraag ik jullie advies om tot een goede aankoop te komen.
Momenteel draai ik met de harman kardon en Arcam avr 300 in combinatie met kef speakers. Wat zou jullie advies zijn voor een budget van ongeveer 4 a 5 honderd euro, tweedehands is op zich geen probleem.

Alvast bedankt!
Musical Fidelity

chansig

Een sony XA50es...Optisch een mooi ding om te zien, solide gebouwd...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

koosnaampje-audiofiel

Ik heb veel goeds gehoord ove de MHZS 88 bij pacific audio demo model 400.- meen ik.
Wegens tijd gebrek heb ik deze nog niet beluisterd, maar dat zal niet lang meer duren.
Klipsch, Denon.

Peerless Monster

Quote from: koosnaampje-audiofiel on July 29, 2010, 12:24:43
Ik heb veel goeds gehoord ove de MHZS 88 bij pacific audio demo model 400.- meen ik.
Wegens tijd gebrek heb ik deze nog niet beluisterd, maar dat zal niet lang meer duren.
Marantz 7001KI had ik hele mooie dingen over vernomen.
Zelf heb ik hem niet gehoord, maar die zou ik zeker een luistermiddagje aan besteden. Vooral omdat deze nu eindelijk te koop is onder de 500 euro (normaal 700+, als het al niet meer is...)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

haythijs

Naast de Arcamreceiver  die ikzelf ook heb en tevens een set Kef speakers, gebruik een een Marantz cd5001 als cd speler. Een prima spelertje, instapmodel destijds en inmiddels al opgevolgd door een andere speler in hun assortiment, maar deze speler staat bekend als veel waar voor je geld. Aangezien je een ruimer budget hebt, zou je ( zoals Peerless ook al aangeeft) kunnen gaan denken aan een speler uit het hogere segment van Marantz.
Overigens staan hier soms ook wel Arcam spelers aangeboden en ook deze worden vrijwel unaniem aangeprezen als topspelers.  En het matcht lekker met je receiver qua looks, mocht je dat belangrijk vinden.
Heb je de mogelijkheid om bij een zaak bij je in de buurt een luistersessie te kunnen houden? Lekker wat uurtjes met je eigen referentie cd's en hun kennis, en volgens mij doe je nooit een miskoop.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

WouterVos

Quote from: Peerless Monster on July 29, 2010, 13:20:29
Marantz 7001KI had ik hele mooie dingen over vernomen.
Zelf heb ik hem niet gehoord, maar die zou ik zeker een luistermiddagje aan besteden. Vooral omdat deze nu eindelijk te koop is onder de 500 euro (normaal 700+, als het al niet meer is...)

Marantz staat ook hoog op m'n lijstje van mogelijke opvolgers, 7001 ki en de cd 17 mk2. Welke van beide  zou beter uit de bus komen?

Quote from: haythijs on July 29, 2010, 13:28:26
Naast de Arcamreceiver  die ikzelf ook heb en tevens een set Kef speakers, gebruik een een Marantz cd5001 als cd speler. Een prima spelertje, instapmodel destijds en inmiddels al opgevolgd door een andere speler in hun assortiment, maar deze speler staat bekend als veel waar voor je geld. Aangezien je een ruimer budget hebt, zou je ( zoals Peerless ook al aangeeft) kunnen gaan denken aan een speler uit het hogere segment van Marantz.
Overigens staan hier soms ook wel Arcam spelers aangeboden en ook deze worden vrijwel unaniem aangeprezen als topspelers.  En het matcht lekker met je receiver qua looks, mocht je dat belangrijk vinden.
Heb je de mogelijkheid om bij een zaak bij je in de buurt een luistersessie te kunnen houden? Lekker wat uurtjes met je eigen referentie cd's en hun kennis, en volgens mij doe je nooit een miskoop.

Woon vlak in de buurt van arnhem dus genoeg mogelijk heden qua luistermogelijkheden (HOBO, Bender en Smits). De looks maakt mij niet heel veel uit, het zou natuurlijk mooi zijn maar het is geen vereiste.
Musical Fidelity

Peerless Monster

Deze van Jeroen is ook een hele mooie optie.
Die heb ik wel gehoord. Niet die van Jeroen persoonlijk, maar wel in de winkel.
En was verrast door de kwaliteit. Het beeld was goed, muziekaal en ik vind het ook een mooie speler om te zien.
Dit is het topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=102757.0

niet om reclame te maken hoor, want ik heb er geen baat bij... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Roger Black

Zelf nog geen ervaringen mee, maar het ding schijnt het uitermate goed te doen: Emotiva ERC-1

Sjaudio

XTZ CD-100 is ook een hele mooie! even googlen en dan vind je de Nederlandse dealer direct.

:



10 kg, zwaar aan de haak, voor maar 400,00 euro. ;D

Roger Black

En daar zit een buisje in!  :-X ;D

Midcall

Quote from: chansig on July 29, 2010, 12:17:05
Een sony XA50es...Optisch een mooi ding om te zien, solide gebouwd...

Gr Hans
Loopwerk is top, maar de DAC hopeloos verouderd. Met een goede DAC erbij red je het niet meer binnen het gestelde budget, dan zijn de meeste nieuwe spelers allemaal beter klinkend.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Midcall

Quote from: Peerless Monster on July 29, 2010, 13:20:29
Marantz 7001KI had ik hele mooie dingen over vernomen.
Zelf heb ik hem niet gehoord, maar die zou ik zeker een luistermiddagje aan besteden. Vooral omdat deze nu eindelijk te koop is onder de 500 euro (normaal 700+, als het al niet meer is...)
De MHZS is (veel) beter, zou ook zeker mijn tip zijn.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Peerless Monster

Quote from: Sjaudio on July 29, 2010, 15:27:04
XTZ CD-100 is ook een hele mooie! even googlen en dan vind je de Nederlandse dealer direct.

:



erg mooi voor dat geld zeg! Gefeliciteerd. Geniet ervan.

10 kg, zwaar aan de haak, voor maar 400,00 euro. ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

koosnaampje-audiofiel

Quote from: Midcall on July 29, 2010, 16:00:07
De MHZS is (veel) beter, zou ook zeker mijn tip zijn.

Na een modificatie blijkt hij subliem te zijn in zijn prijsklasse....ik ben in twijffel, al een poosje...gezien een modificatie 300.- kost.. ;D

Maar dat kan altijd later nog.

Omdat ik een buizenversterker heb, trekt dit mij misschien wel ietsjes meer.
Klipsch, Denon.

Sjaudio

#14
Quote from: Peerless Monster on July 29, 2010, 16:24:40

XTZ CD-100 is ook een hele mooie! even googlen en dan vind je de Nederlandse dealer direct.

:

<Gequote Foto Verwijderd>

erg mooi voor dat geld zeg! Gefeliciteerd. Geniet ervan.

10 kg, zwaar aan de haak, voor maar 400,00 euro. Grin


Ik niet snap?

Nahpets

Quote from: WouterVos on July 29, 2010, 12:00:38
Na ongeveer 4 jaar gebruikt gemaakt te hebben van een harman kardon hd 970 wil ik eigenlijk een upgrade gaan maken.

Hoe heb je de HK en je receiver aan elkaar geknoopt? Analoog of digitaal?

Als je hem op dit ogenblik digitaal heb aangesloten zou ik hem eens analoog proberen.
Als je hem nu analoog hebt aangesloten denk ik dat je tot 500 EUR niet zo veel beter kunt. Anders misschien wel, beter nauwelijks.

De HK 970 is gewoon een hele mooie speler. Centjes in je zak houden, beter wordt het niet (echt).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

WouterVos

Quote from: Nahpets on July 29, 2010, 16:42:58
Hoe heb je de HK en je receiver aan elkaar geknoopt? Analoog of digitaal?

Als je hem op dit ogenblik digitaal heb aangesloten zou ik hem eens analoog proberen.
Als je hem nu analoog hebt aangesloten denk ik dat je tot 500 EUR niet zo veel beter kunt. Anders misschien wel, beter nauwelijks.

De HK 970 is gewoon een hele mooie speler. Centjes in je zak houden, beter wordt het niet (echt).

Momenteel analoog met een W&M AC-01. Moet zeggen dat ook wel goed bevalt alleen had ik de gedachte dat er nog wel iets te winnen viel.

Quote from: Peerless Monster on July 29, 2010, 13:42:11
Deze van Jeroen is ook een hele mooie optie.
Die heb ik wel gehoord. Niet die van Jeroen persoonlijk, maar wel in de winkel.
En was verrast door de kwaliteit. Het beeld was goed, muziekaal en ik vind het ook een mooie speler om te zien.
Dit is het topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=102757.0

niet om reclame te maken hoor, want ik heb er geen baat bij... ;D

Die had ik ook gezien was benieuwd of er een verschil tussen de hk en de marantz aanwezig is.

Musical Fidelity

WouterVos

Quote from: Sjaudio on July 29, 2010, 15:27:04
XTZ CD-100 is ook een hele mooie! even googlen en dan vind je de Nederlandse dealer direct.

:



10 kg, zwaar aan de haak, voor maar 400,00 euro. ;D

Voor mij een onbekend meer heeft iemand al ervaring met deze speler? Zelfde geld voor de MHZS en de emotiva

Musical Fidelity

koosnaampje-audiofiel

Quote from: WouterVos on July 29, 2010, 17:39:12
Voor mij een onbekend meer heeft iemand al ervaring met deze speler? Zelfde geld voor de MHZS en de emotiva



Allemaal relatief nieuwe spelers in het hifi wereldje....voor zover bekend bij mij.

Triple M in Rhenen heeft een gemodificeerde HMZS staan en een orginele....zo kun je ze allebij goed vergelijken.


De kans dat iemand XTZ, Emotiva en HMZS tegelijk heeft staan, acht ik klein.

http://www.pacificaudio.nl/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=49&Itemid=26

Die van 400.- is inmiddels verkocht zie ik net.
Klipsch, Denon.

Audiofoolius

Een tweedehands Naim CD5i zou ik zeker ook overwegen. Een dijk van een CD-speler imo. Ik heb er zelf onlangs eentje op de kop kunnen tikken op ebay. ;D

HermanW.

Waarom niet een mooie Arcam CD speler bij de receiver? Dag ga je er in mijn ogen nog wel op vooruit. De voorbijkomende goedkopere Marantzen spelen in dezelfde klasse als de HK.

Stefan S.

Quote from: HermanW. on July 30, 2010, 10:17:25
Waarom niet een mooie Arcam CD speler bij de receiver? Dag ga je er in mijn ogen nog wel op vooruit. De voorbijkomende goedkopere Marantzen spelen in dezelfde klasse als de HK.

Heb je wel eens de Harman kardon HD 970 gehoord? Een Arcam CD73 legt het echt af tegen de goedkopere HD 970  ;)

Peerless Monster

Quote from: Stefan S. on July 30, 2010, 10:26:01
Heb je wel eens de Harman kardon HD 970 gehoord? Een Arcam CD73 legt het echt af tegen de goedkopere HD 970  ;)

In wat voor zin?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Stefan S.

Quote from: Peerless Monster on July 30, 2010, 10:29:23
In wat voor zin?


Definitie, ruimtelijkheid (meer lucht tussen de instrumenten) en articulatie (klinkers en medeklinkers kun je volgen uit zijn of haar mond). Ik weet het.....duurdere apparaten met "betere" (lees andere) componenten zouden beter moeten klinken dan een el cheapo Harman Kardon, echter in mijn setup liet de HD970 de duurdere Primare CD21 en Arcam CD73 ver achter zich. Diverse reviews laten trouwens weten dat meer mensen gecharmeerd zijn van de HD970, maar dat terzijde...

Stefan S.

Waarom geen stap richting streamen i.p.v. een cd speler?