elco - radial or axial

Started by audiolover, July 28, 2010, 19:58:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiolover

Als ik het goed begrijp is het enige verschil tussen bovengenoemde typen elco's de bouw, de 1 is "staand" en de ander "liggend"?
Zijn er ook kwaliteitsverschillen tussen de twee?
Als het om een voedingsafvlakking gaat, zijn er dan merken (bijvoorbeeld Panasonic) aan te bevelen, ik heb 1000µF/16V nodig?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

scrutinizer

#1
Quote from: audiolover on July 28, 2010, 19:58:11
Als ik het goed begrijp is het enige verschil tussen bovengenoemde typen elco's de bouw, de 1 is "staand" en de ander "liggend"?
Zijn er ook kwaliteitsverschillen tussen de twee?
Als het om een voedingsafvlakking gaat, zijn er dan merken (bijvoorbeeld Panasonic) aan te bevelen, ik heb 1000µF/16V nodig?

Er zijn buiten de toepassingen voor liggend of staand gebruik geen electrische verschillen.
Wat ik kan bedenken is het 'lekken' na verloop van tijd bij radiaal maar dan praat je over jaren van dienst.

Verder is bijv. de Panasonic FC uitermate geschikt.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

jrjhoe

Als je gaat voor de panasonic FC of FM series heb je idd een mooie/goede condensator die vele jaren meekan.
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart