(HT-) set van Drees62

Started by drees62, July 27, 2010, 20:37:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

drees62

Surf hier al geruime tijd rond en na de nodige posts ook maar eens mijn setje er op gegooid  ;)

Hier mijn huidige setup:

HT:
Marantz SR8001/Marantz DV7001/Panasonic DMP-BD60/Sanyo Z700 HD beamer
Stereo:
Marantz PM15 S2/Marantz SA11 S1/Technics SL D303
Speakers:
Usher BE-718/Focal CC70S/Focal SIB/REL Storm III

Plaatje van 25 juli 2010 (inmiddels staat de sub links in de hoek met dank aan Stadium III  ;)):





Hieronder nog een plaatje van de oude setup met Focal Profile 5B's als front

Xander32

Welcome Andre.

Zondag jl. van deze prachtige set mogen genieten tijdens een M&G:
* in stereo konden de 718 BE`s laten horen waartoe zij in staat zijn (die BE-tweeters zijn echt mooi)
* een mooie soundbubble in meerkanaals         en
* een prachtige visuele ervaring dankzij de HD-beamer.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Altijd weer leuk om een nieuwe topic te zien. Zo te zien op de bovenste foto heb je het erg leuk en goed voor elkaar.

Maro

Bekende set zeg... :D Welkom ook hier Andre. Mooie set heb je maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel!!  :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Stadium III

Jo Andre goed bezig !
En wel nieuwe foto's plaatsen up to date blijven ! ;D
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Dirc

Welkom!! Ik zie dat Rob je weer goed geholpen heeft!

Hey Rob, moest jij niet nog eens een keer naar de Ushers komen luisteren?

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

drees62

Quote from: Dirc I on July 28, 2010, 19:20:31
Welkom!! Ik zie dat Rob je weer goed geholpen heeft!

Hey Rob, moest jij niet nog eens een keer naar de Ushers komen luisteren?

Hij heeft afgelopen zondag net een uurtje of 5 naar Usher's geluisterd!  ;D ;)

Maro

Ik denk dat Dirc zijn Ushers bedoeld. ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

drees62


drees62

Even mijn topic weer actueel maken. Afgelopen maanden heeft mijn set de nodige veranderingen ondergaan.

Allereerst zijn de Audio Analogue Donizetti monoblokken verkocht en is er een geïntegreerde stereoversterker voor in de plaats gekomen. Dit is geworden een Marantz PM15-S2. Ik heb nu de beschikking over een beter voorversterkergedeelte voor stereo en kan deze beauty naadloos integreren in mijn HT-set door de "power amp direct" schakelaar. Tevens is stereo en HT nu volledig gescheiden.

Verder ben ik 2e hands tegen een Marantz SA11-S1 aangelopen. Daarom hebben de CD 5001 OSE en Musical Fidelity V-DAC het veld moeten ruimen.

Huidige setup is nu:

HT:
Marantz SR8001/Marantz DV7001/Panasonic DMP-BD60/Sanyo Z700 HD beamer
Stereo:
Marantz PM15 S2/Marantz SA11 S1/Technics SL D303
Speakers:
Usher BE-718/Focal CC70S/Focal SIB/REL Storm III

Xander32

Hey Andre,

Begin komende jaar maar weer eens naar Enschede om al dat moois te aanschouwen en te beluisteren.
Geniet ervan!

Enne, kan je aangeven welke veranderingen de nieuwe componenten hebben gebracht?


Greetz,

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Quote from: Xander32 on December 14, 2010, 18:50:52
Hey Andre,

Begin komende jaar maar weer eens naar Enschede om al dat moois te aanschouwen en te beluisteren.
Geniet ervan!

Enne, kan je aangeven welke veranderingen de nieuwe componenten hebben gebracht?


Greetz,

Sander.


We moeten idd maar gauw weer wat afspreken in het nieuwe jaar. Veranderingen zijn erg groot in vooral stereo, de algehele weergave is weer op een hoger niveau gekomen. Qua detail, plaatsing, diepte en controle in het laag is er het nodige verbeterd.
Zelf komen luisteren (met eigen muziek) is het beste  ;)

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

mtissink

Ik zag dat je ook in mijn topic gepost had! :) Zodoende ben ik bij jouw set uitgekomen.
Mooie apparatuur staat er inderdaad!

In hoeverre heb jij in jouw ruimte besteed aan akoestiek?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

drees62

#15
Quote from: mtissink on July  6, 2011, 09:43:43
Ik zag dat je ook in mijn topic gepost had! :) Zodoende ben ik bij jouw set uitgekomen.
Mooie apparatuur staat er inderdaad!


Dank je!

Quote from: mtissink on July  6, 2011, 09:43:43


In hoeverre heb jij in jouw ruimte besteed aan akoestiek?

Inmiddels heb ik:
- diffusers op voor (8x) en achterwand (6x)
- rest van voorwand beplakt met Akotherm D20
- op achterwand 2 absorptiepanelen met Akotherm D20
- velours gordijn links om ruimte af te scheiden van rest van de woonkamer
- rechts op 1e reflectiepunt absorptiepaneel met Akotherm D20

Dit resulteert in een nagalmtijd van ongeveer 0,4 seconde (behalve in het laagste laag, daar mag het nog iets minder lang). Grappig was wel dat mijn audiovrienden het eerst ervaarden als minder levendig, doods etc.
Nadat eenmaal het stadium van gewenning was bereikt vond men het toch wel errug lekker klinken. Heb nu een set staan waar ik moeiteloos een hele avond naar kan luisteren en die zijn mannetje staat met films.

Hierbij nog een fotootje van de recente shootout van de Ushers (BE versus DMD)

drees62

Nieuwste aanwinst in mijn set:

Een Rega draaitafel, de P3-24 in high-gloss black. Deze draaitafel heeft geen aan-uitknop maar kan met de bijgeleverde losse voeding (TTPSU van Rega) worden bediend. Ook de schakeling tussen 33 en 45 toeren gaat nu met één druk op de knop i.p.v. een snaar op de poelie te verwisselen. Daarnaast is deze voeding nog een behoorlijke upgrade omdat deze exact de gekozen snelheid aanhoudt.

Waarom heb ik gekozen voor deze platenspeler, optisch is het nl. de minst mooie van de 3 die ik op de shortlist had staan:
- Rega P3/24
- Goldenote Valore
- Clearaudio Emotion (basis voor de marantz TT15-S1)

Met name de jaren staat van dienst van Rega en het feit dat deze platenspeler al bijna 30 jaar op de markt is en steeds weer verbeterd wordt in de verschillende versies, waren voor mij belangrijke overwegingen. Ook omdat nu net de opvolger (RP3) uit is was de prijs erg aantrekkelijk. Daar komt bij dat in de reviews de Rega een stukje beter scoort dan de Clearaudio. (Laat die Marantz TT-15 dus helemaal maar zitten  )
De Goldenote is weinig over te vinden op het www-net en werd mij door de verkoper (die 'm overigens gewoon had staan) afgeraden i.v.m. problemen met de motor.

Daarnaast wilde de verkoper hem helemaal voor mij afstellen, ik heb daar geen verstand van 
Ook hadden de 2 andere geen stofkap, voor mij toch wel een must als de speler niet in gebruik is.
Voor wat betreft de witte Clearaudio was ik bang dat ie licht ging geven in mijn HT-ruimte als ik een film zit te kijken 

Het element is een Grado prestige Gold1 geworden, het topmodel uit de instaplijn van Grado. Mooie, vloeiende klank en heel veel ruimtelijkheid en detail.

De verkoper heeft voor ons een hele zaterdag uitgetrokken en gereserveerd, waar vind je zoiets nog in hifi-land?

Xander32

#17
Hey Andre,

Gefeli met deze mooie speler. Ik ga ervan uit dat wij maandag a.s. een uitgebreide demo krijgen :).
Heb er zin in en ben erg benieuwd naar alle wijzigingen sinds voorgaande keer (de acoustische aanpassingen, de SA 11S en nu ook nog deze Clearaudio Emotion :clapping:).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#18
Gisteren bij Andre op visite geweest om bij te kletsen en weer van z`n prachtige hifi en ht-set te genieten.
Het eerste wat weer direct opviel is hoeveel goeds de acoustische aanpassingen doen: de set klinkt veel meer afgewogen, uitgebalanceerd, er heerst rust. En de combi van Marantz - Usher bleek wederom een erg prettige.

Tevens opnieuw kennis gemaakt met het betere analoge geluid: Andre heeft het kunnen van z`n P3-24 gedemonstreerd met Adele - 21.
Betreffende album ken ik vanaf het medium cd: vanaf cd klinkt het gewoonweg afschuwelijk, vlak, plat, geen dynamiek, hard, doods ... hetgeen een zonde is want de muziek en de stem van Adele zijn prachtig. Dan hetzelfde album op vinyl: vloeiend, natuurlijk, warm en volop dynamiek. Weg is het harde, kille en schreeuwerige geluid. Eindelijk genieten van deze prachtige stem en de prachtige composities.

Wat is dat in de huidige tijd toch met het afmixen van cd`s :-[.
Goed voorbeeld van hoe het niet moet was ook het meest recente album van Paul Simon (So beautiful or ...) in vergelijk met een good old one (Graceland). Was die eerste (2011) wederom vlak, doods, zat het oudje (1986) daarentegen vol dynamiek en klonk vloeiend.


Al met al een meer dan gezellige middag gehad; Andre bedankt voor jouw gastvrijheid :thumbs-up:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Adele 21 is niet de beste opname, maar zo'n ramp is het zeker niet.
Hij is goed luisterbaar, al is het ene nummer beter qua klank dan het andere.

Xander32

Quote from: ArjanR1 on November 22, 2011, 10:35:48
Adele 21 is niet de beste opname, maar zo'n ramp is het zeker niet.
Hij is goed luisterbaar, al is het ene nummer beter qua klank dan het andere.
Vreemd; als jij het ook over de cd-versie hebt dan heb ik waarschijnlijk een zeer beroerd exemplaar in mijn bezit, of mijn set geeft het heel anders weer, of mijn gehoor vangt het heel anders op :sarcasm:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Qlivian

hey Drees,stadsgenoot,

Mooie set heb je met goed apparatuur, ben benieuwd hoe dat klinkt.

Ik heb hier ook een ht topic dan kun je mijn situatie ook bekijken.

(we hebben namelijk net ook contact gehad via marantzforum)

binnenkort ga ik ook naar W&W luisteren, heb al met ze contact gehad met de mail.

veel luister en KIJK plezier.

groeten, Benjamin



Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Xander32

#22
.... samen met Maro een super gezellige middag gehad bij Drees. Heel veel (bij-)praten en ook weer veel mooie muziek mogen horen  :music:

En wat zijn die Totem heerlijke speakers i.c.m. Marantz apparatuur.



Drees dank voor de gastvrijheid en samen met Maro voor de gezellige middag. Een volgende x in 't Land van Maas & Waal.


P.s. jouw topic behoeft dringend een stofdoek!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MLCinema

Er staan leuke componenten benoemd in de oudere Posts. Ik ben benieuwd hoe de set er nu bijstaat[emoji4]. Heb je de Rega platenspeler nog? Door dat model werd ik destijds verliefd op de Rega klank.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

drees62

Quote from: Xander32 on May 14, 2017, 08:21:44
.... samen met Maro een super gezellige middag gehad bij Drees. Heel veel (bij-)praten en ook weer veel mooie muziek mogen horen  :music:

En wat zijn die Totem heerlijke speakers i.c.m. Marantz apparatuur.



Drees dank voor de gastvrijheid en samen met Maro voor de gezellige middag. Een volgende x in 't Land van Maas & Waal.


P.s. jouw topic behoeft dringend een stofdoek!

Is idd een tijdje geleden dat ik in mijn topic wat heb gepost. De set is redelijk definitief en aan weinig verandering onderhevig geweest de afgelopen jaren.
Was weer gezellig zaterdag en we hebben lekker bijgepraat en veel muziek geluisterd. En ook wat mij betreft blijven die Totems toversttafjes ;-)
Wim en Robert bedankt!