Blackball's Theater Version 2.0

Started by blackball147, July 26, 2010, 18:29:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackball147

hallo iedereen,

al sinds december 2002 ben ik actief op dit forum, en heb nagenoeg al mijn kennis hier vergaard met behulp van de vele, meer ervaren leden onder ons.

Half 2005 is mijn eerste HT dan tot stand gekomen, en heb ik hier prompt een topic gestart om trots mijn HT'tje voor te stellen: zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=27983.0

op een paar uitzonderingen na is het nadien vrij stil geworden door grote verbouwingswerken en plannen, ook naar het HT toe.
helaas hebben familiale omstandigheden ( lees: scheiding ) roet in het eten gegooid, en sinds 1 juli woon ik alleen op een appartement en
.......ben ik opnieuw begonnen met het opbouwen van een HT. Toeval wil dat hier op het forum verschillende zaken zijn aangeboden die ik gretig
heb aangenomen. en zo ben ik nu eigenlijk op tijd van een maand tot een set gekomen waar ik best trots op kan zijn ;-)

morgen is voorzien om de projector en scherm te installeren zodat in principe nagenoeg alles is geinstalleerd. qua geluid is alles gereed, enkel op het subvlak kom ik naar mijn gevoel nog wat te kort.
natuurlijk is het zo dat de ruimte volledig anders is dan hetgeen ik hiervoor heb gehad ( volledig afgesloten HT van 3*4 <> leefruimte van 4.5*8 ). nu, enig zoekwerk en nog verdere afstelling zal vermoedelijk nog wel enig soelaas brengen. wordt zeker nog vervolgd.
zodra alles morgen is geinstalleerd zullen de eerste foto's gepost worden ;-)

hier alvast al een voorproefje met het opsommen van de apparatuur:

projectie: epson TW5000 met DIY scherm met Thommydoek van 180*101 zichtmaat
voorversterker: Rotel RSP-1570
eindversterker: Marantz MM8003
Blurayspeler: Samsung BDP-1400
Cdspeler: Denon DCD-700AE
luidspreker front: B&W CDM 9NT
luidspreker rear: B&W CDM 1NT op atacama nexus 6 stands
center:B&W CDM CNT
sub: B&W ASW CDM
luidsprekerbekabeling: QED Silver anniversary allen afgewerkt met WBT spades en bananaplugs
sublink: QED
interlinks: W&M audio LC-01 ( 5 stuks )
Supra HDMI 6 meter als verbinding tss VV en Projector
verbinding tss VV en Cdspeler: signal cable analoge 2
solidsteelrack 6.3
stroomvoorziening: Monster powercenter HT800
philips pronto RU940 om de wirwar van AB's wat in de perken te houden


Guester

Sonos - Spotify

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Joris1971

Waarom open je een nieuw topic?
Je kunt toch verder gaan in je 'oude' topic en daar de gang van zaken voortzetten...

blackball147

Quote from: Joris1971 on July 26, 2010, 19:17:54
Waarom open je een nieuw topic?
Je kunt toch verder gaan in je 'oude' topic en daar de gang van zaken voortzetten...

ik heb een compleet nieuwe start genomen op alle vlakken, en dit hoort er ook bij. enige connectie met het verleden wil ik vermijden, vandaar de compleet nieuwe topic ( welke trouwens met de eerste amper nog iets te maken heeft. ).

Xander32

Mooie set zo op schrift - nu nog de plaatjes 8).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blackball147

Zoals beloofd hier een aantal fotos van het geheel.
Gisteren is Werner van Home@themovies de projector komen installeren en na een uurtje of drie noeste arbeid mag het resultaat gezien worden. De foto's zijn wel een beetje brak omdat ze genomen zijn met de gsm, maar goed, het is een begin ;-)

Nog een paar punten waar aan moet gewerkt worden:
-   Aangezien het een leefruimte is, is het moeilijk om alles te verduisteren. Toch is het de bedoeling om in de nabije toekomst voorzieningen te treffen zodat ook overdag alles goed kan verduisterd worden om de HT experience tot zijn recht te laten komen. Vermoedelijk zal ik de gordijnen die er nu hangen laten behandelen met nog een extra verduisterend doek, of van de eerste keer nieuwe gordijnen, een beetje afhankelijk van het prijskaartje.
-   De laagweergave is nog niet direct naar mijn zin. In mijn vorig HT voldeed de rocket UFW10 meer als voldoende en zorgde voor de nodige schokgolven. Nu is de kamer een pak groter, en mede door problemen met de sub heb ik nu voor de moment een B&W AS6 staan die zijn best doet, maar toch ook niet voor de nodige punch kan zorgen. Ik mis duidelijk enige vorm van dynamiek in het geheel. Qua detail en zuiverheid, ook in stereo, zit alles wel snor. In stereo spelen de fronts in large, zonder sub, en daar zit alles heel strak in elkaar. Voor HT staat alles op small.
In ieder geval ben ik een tevreden man, naar de toekomst toe zal er hier en daar nog wat finetuning gebeuren, maar als eerste indruk kan dit zeker tellen!


Het lege rack

By blackball147 at 2010-07-26

Het gevulde rack

By blackball147 at 2010-07-26
Kabelzooitje iemand?

By blackball147 at 2010-07-27
Frontstage

By blackball147 at 2010-07-27
Projector


By blackball147 at 2010-07-27

Denon cdspeler, Samsung BR speler

By blackball147 at 2010-07-26

De rotel RSP-1570


By blackball147 at 2010-07-26

De marantz MM8003

By blackball147 at 2010-07-26

Zijzichtje

By blackball147 at 2010-07-27

Zijzichtje 2

By blackball147 at 2010-07-27

Nog 1ntje

By blackball147 at 2010-07-27


hoekie

Mooi hoor!
Mooie speakerset heb je!

bulldogsken

en ik moet dat hier allemaal lezen,.........snik snik snik!!

Grapje,.... veel plezier, .... en euh...... een demootje??????
B&W DM603 S3, B&W DM601 S3, B&W LCR60 S3, B&W ASW-650 S3,
Onkyo TX-SR606, Panasonic DMP-BD60,
Kingpin VFS-210 16:9
Epson EMP-TW1000, Monster Cable, Supra HDMI Philips RC9800i  http://www.htforum.nl/~showcase/usersetdetail.php?id=284  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=73746.0

blackball147

Quote from: bulldogsken on July 28, 2010, 11:36:06
en ik moet dat hier allemaal lezen,.........snik snik snik!!

Grapje,.... veel plezier, .... en euh...... een demootje??????

demo'tje moet zeker kunnen, alleen moet ik nog een manier vinden om zoveel mogelijk te verduisteren.

ik zie je wel op het werk om nog verder af te spreken.

Xander32

#10
Ziet er goed uit! Veel plezier met de beamer; blijft waanzinnig vet om in een thuissituatie van zo`n beeld te kunnen genieten.
Je kan deze ruimte goed verduisteren neem ik aan?

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blackball147

Quote from: Xander32 on July 29, 2010, 11:17:30
Ziet er goed uit! Veel plezier met de beamer; blijft waanzinnig vet om in een thuissituatie van zo`n beeld te kunnen genieten.
Je kan deze ruimte goed verduisteren neem ik aan?

Sander.

jammer genoeg nog niet, daar wordt aan gewerkt ;-)

heb nog maar een paar keer gekeken naar het beeld overdag, en dat is ook nog te doen, maar toch is het 's avonds, als het echt donker is, wel meer HT gevoel.

de mogelijkheden worden bekeken om te verduisteren, wordt nog vervolgd.

blackball147

UPDATE:

zoals reeds gezegd in mijn eerste post, had ik nog een paar pijnpunten die dienden behandeld te worden.

- verduisteren van de ruimte: ik heb op mijn ramen voorlopig een ALU folie bevestigd waardoor het al vrij duister wordt, niet pikke donker, maar zeker donker genoeg om acceptabel te zijn. klein nadeel is dan weer dat het nu continue donker is in de leefruimte. naarmate de tijd vordert, zal ik wel iets moeten zoeken dat makkelijk monteerbaar is, maar voor de moment ben ik gered  ;D

- ik heb het waanzinnige geluk om hier op het forum de bijpassende sub te kunnen overkopen van Hoekie, nl B&W ASW CDM Black ash sub, zelfs van het zelfde bouwjaar als mijn speakers. dit maakt dat ik nu een LS set heb, compleet in dezelfde reeks en kleur. moet alleen nog even wachten tot half september vooraleer ik hem heb, maar daar kan ik mee leven. zo een buitenkans krijg ik niet meer.

me happy  ;D ;D ;D

stoffels

ziet er echt al goed uit; mooie kitlist  :)

blackball147

na een welverdiende vakantie terug in het land, en wederom een aantal aanpassingen.

dmv een HDMI switch kan ik nu ook TV kijken via de VV-Projector. ik heb een telenet digicorder, met hierop ook een aantal HD kanalen, en het resultaat is meer dan bevredigend. ook de gewone tvzenders komen er goed uit. nu is het niet de bedoeling om continue tv te kijken via groot scherm, ik heb ook nog een sony 37 '' fullHD LCD staan die instaat voor huis, tuin en keuken gebruik ( kwestie van de lamp uren niet teveel te doen oplopen ;-) ), maar moet toegeven dat tv kijken op groot scherm ook wel zijn charmes heeft  ;D

wat me wel opvalt, zeker bij het afspelen van BR, is dat het soms wel even duurt vooraleer er defintief beeld is dat uit de projector komt. ik vermoed dat er de combinatie samsung-rotelVV-epson soms wa rekenwerk meegeeft waardoor er een vertraging kan zijn. meestal heb ik al geluid en komt het beeld een paar seconden later, af en toe is het dan ook eens andersom.


opzich niet echt storend, het valt gewoon op. ook het inladen van sommige BR kan lang duren.

gisteren naar 2012 gekeken, en ik denk dat het bijna 5-6 min duurde vooraleer alles volledig ingeladen was, en het hoofdmenu te voorschijn is gekomen.

ik vermoed dat ook de speler op zich hier wel een rol inspeelt, en dat andere spelers er minder lang overdoen, maar goed, voor de moment kan ik ermee leven.

daxie

Quote from: blackball147 on August 31, 2010, 10:50:13
wat me wel opvalt, zeker bij het afspelen van BR, is dat het soms wel even duurt vooraleer er defintief beeld is dat uit de projector komt. ik vermoed dat er de combinatie samsung-rotelVV-epson soms wa rekenwerk meegeeft waardoor er een vertraging kan zijn. meestal heb ik al geluid en komt het beeld een paar seconden later, af en toe is het dan ook eens andersom.

Heeft te maken met hdmi. De apparaten moeten communiceren met elkaar en beetje "sychroniseren". Vaak zie je het beeld dan wat flikkeren en eens een lijntje of zo...

hoekie

Bijna september... ;)
Sub komt ergens 2e week september.
gr. Hoekie

blackball147

Quote from: hoekie on August 31, 2010, 12:07:36
Bijna september... ;)
Sub komt ergens 2e week september.
gr. Hoekie

ik ben in blijde verwachting........................ O0

hoekie

Hoi,

Afspraak voor de installatie van mijn DD-15 is gemaakt.
Je kan de b&w asw komen ophalen.... ;)

gr. Hoekie

hoekie

Ik had je een PM gestuurd maar nog niets vernomen van je....
Graag een afspraak maken voor ophalen Sub.

Thx!

gr. hoekie


blackball147

gisteren heb ik de sub opgehaald bij hoekie.

na een mooie demo  ( overig een prachtig HT!! ) ruim overtuigd over de mogelijkheden met de CDM ASW.

sinds een paar uur staat hij nu op gesteld in de HT, alles afgeregeld met DBmeter.

de eerste testen zijn bevredigend  ::)

jammer genoeg bots ik nu op de beperkingen van de ruimte. je voelt gewoon hoe de constructie het laag wat tegenwerkt. nu, tov van de vorige sub ben ik nu al met rasse schreden vooruit gegaan, maar toch haal ik nog niet het niveau op laaggebied dan, wat ik ooit heb gehad in mijn aparte HT. jammer genoeg heb ik hier niet heel veel speling wat betreft verplaatsen van de sub. ik kan proberen in beperkte mate, maar vrees dat het niet veel zal veranderen.

begrijp me niet verkeerd, dit is een hele mooie aanvulling op mijn set met meer als mogelijkheden zat, maar ik kan niet anders dan in deze ruimte spelen, en daar zit dan nu de beperking.

door de sub ietsje hoger af te stellen, kan ik het acoustische verlies wel wat compenseren.

nu, ik moet nog uitgebreid verder uittesten, en vermoedelijk kom ik wel tot een aanvaardbaar compromis ( ik moet ook een beetje rekening houden met de buren  ;D )

nu, in ieder geval heb ik nu een homogeen set waar ik nog alle kanten mee uitkan, ik ben in ieder geval blij om te komen waar ik nu ben!

blackball147

MAJOR UPDATE:

sinds 1 juli ben ik opnieuw verhuisd om samen te wonen met de vriendin, dit naar een vrijstaand huis  :smile: .

HT wordt nu opnieuw geintegreerd in de huiskamer, en dit gepaard gaande met een paar upgrades:

samsung BR speler is vervangen door een Denon BR 3800, verder heb ik ook een Wadia 170i aangeschaft.

projector moet nog geinstalleerd worden, daarvoor heb ik Werner van Home@themovies aangesproken.

een eerste proefopstelling is er al.











blackball147

#23
en alles staat nu zoals het hoort ;-)

gisteren is het scherm en projector geinstalleerd, alles nog eens gecallibreerd en genieten maar!

frontstage









projector








totaal zichtje en sweetspot





hier nog eens een overzichtje van de apparatuur:

projectie: epson TW5000 met DIY scherm met Thommydoek van 180*101 zichtmaat
voorversterker: Rotel RSP-1570
eindversterker: Marantz MM8003
Blurayspeler: denon BD 3800 verbonden met W&M audio HDMI kabel
Cdspeler: Denon DCD-700AE
Ipod Wadia 170i docking, digitaal verbonden met Apogee Wyde Eye
Telenet Digicorder verbonden met konig HDMI kabel
luidspreker front: B&W CDM 9NT
luidspreker rear: B&W CDM 1NT op atacama nexus 6 stands
center:B&W CDM CNT
sub: B&W ASW CDM
luidsprekerbekabeling: QED Silver anniversary allen afgewerkt met WBT spades en bananaplugs
sublink: VDhul, the first
interlinks: W&M audio LC-01 ( 5 stuks )
Supra HDMI 6 meter als verbinding tss VV en Projector
verbinding tss VV en Cdspeler: signal cable analoge 2
solidsteelrack 6.3
stroomvoorziening: Monster powercenter HT800
philips pronto RU940 om de wirwar van AB's wat in de perken te houden


moet er nog iets veranderen? niet echt, alleen moet ik langere lengtes LS kabel kopen om alles mooi weg te kunnen leggen, nu liggen de kabel voor de Center en linkse front over de vloer, onder de zetel door, gevaar voor struikelen, en minder handig om te poetsen ;-)

het scherm hangt op +/- 1 meter hoogte wat vrij hoog is. aangezien we echter meer liggen dan zitten bij het film kijken lukt het wel. ik heb evenwel de mogelijkheid om het scherm te laten zakken, ( iets wat ik op mijn appartement niet kon omdat de projector op zijn laagste stond, echter met de nieuwe huidige beugel heb ik meer speling ) en via lensshift het beeld mee te laten zakken tot 70-80 cm hoogte. de toekomst zal uitwijzen of we dit gaan doen voor het comfortabeler te maken.

voordeel is ook dat ik hier alles vrij donker kan maken mbv rolluiken. naar de toekomst toe komen er ook nog gordijnen, maar dat is toekomst muziek.






raptile

Mooie set hoor!
Wat zul je blij zijn om weer te mogen genieten van een eigen HT!

Ik moet zelf ook nog rolluiken halen en behoren ook tot de toekomst plannen :)
Ik moet wachten tot het donker is totdat ik films kan kijken, jij zit er nog goed bij zo hahaha :D