RipNas en Qnap Nas

Started by WouterK, July 18, 2010, 21:34:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WouterK

Ik ben van plan om een RipNas aan te schaffen samen met een Qnap Nas TS 110 of 119. De Qnap wil ik gebruiken als back-up voor de muziekverzameling die op de RipNas staat en om de muziekverzameling van mijn vriendin op te zetten. Zij wil niet door mijn verzameling van ca 1400 cd's bladeren vandaar een tweede Nas voor haar muziek (misschien 150 cd's). Via een Linn DS wordt de muziek dan naar de versterker gestuurd.

Omdat de Ipad nog niet in Nederland officieel uit is, zal ik in het begin KinskyDesktop gebruiken als Control Software maar later op de Ipad Songbook.

Als ik het goed heb begrepen staat op RipNas Asset UPnP en op de pc Windows Home Server. Op de Qnap is Twonky geïnstalleerd.
Nu lees ik op het Twonky forum het volgende: http://www.twonkyforum.com/viewtopic.php?f=2&t=8233. Heeft dit consequenties voor hoe ik het wil uitvoeren?
De handleiding om Twonky en WHS met elkaar te verbinden vindt ik erg technisch.

Loop ik nu tegen allerlei problemen aan?

Kan ik op de Qnap beter ook Asset UPnP laten installeren? En ben ik dan van eventuele problemen af?
Of kan ik nog beter een andere Nas kopen waarop reeds Asset UPnP geïnstalleerd is? Zo ja, hebben welke Nas dan?

Een hoop vragen ,maar er komt zoveel software op je af dat je door de bomen het bos niet meer ziet. 

Alle ideeën en oplossingen zijn welkom.

Wouter