UPC mediabox - welke modellen

Started by audiolover, July 14, 2010, 06:09:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiolover

Ik heb 2 mnd geleden bij UPC een abonnement afgesloten: "standaard digitale TV" zónder HD, op basis van die bestelling heb ik de mediabox Pace DCR7111 ontvangen. Deze heeft een méér dan goed beeld via HDMI.
Nu heb ik plotseling (sinds een week ongeveer) ook HD zenders erbij, dat blijkt ook als ik naar mijn factuur kijk waarop nu óók HD berekend wordt.
Contact opgenomen met UPC en na een hoop "héén en wéér" gezeur geeft UPC inderdaad toe dat ik het standaard pakket besteld had zónder HD.
UPC geeft aan dat ik t.b.v. ontvangst van het standaard pakket een andere mediabox opgestuurt ga krijgen, vreemd eigenlijk want het is een kwestie van het "administratief/technisch" omzetten van het abo zodat de HD zenders geblokkeerd zijn.

VRAAG:
De andere modellen mediaboxen van UPC hebben géén HDMI uitgang maar alléén scart, ga ik zichtbaar in beeldkwaliteit inleveren via scart?
Kent iemand die andere boxen en zijn die kwalitatief minstens zo goed als de Pace? 
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Nahpets

UPC, never a dull moment.

Was voor ons de voornaamste reden om te verhuizen van Almere naar een gebied waar geen UPC zit  :devil:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Oranje

Hi,

Ik heb de "normale" versie van de UPC box incl een hdd. Het beeld is goed, ik bekijk het op een 50" en dit loopt via mijn receiver. Zeker geen reden om te gaan verhuizen naar een gebied waar geen UPC is.... :notify: Snap wel dat je weg wilt uit Almere..!!!

Ejorne

Quote from: audiolover on July 14, 2010, 06:09:52
VRAAG:
De andere modellen mediaboxen van UPC hebben géén HDMI uitgang maar alléén scart, ga ik zichtbaar in beeldkwaliteit inleveren via scart?
Kent iemand die andere boxen en zijn die kwalitatief minstens zo goed als de Pace? 

Hoewel de scartsignaal van de standaard mediabox volgens mij helemaal niet zo slecht is, zul je wel degelijk verschil gaan merken ben ik bang...

Madhouse

Ik heb beiden versie's gehad.

Versie met scart (had er een goede scart kabel tussen hangen) zag er op zich wel goed uit. Ik heb nu de HD box (Philips) en daar zie je toch beduidend verschil in kwaliteit.

Het is helaas niet zomaar een administratieve handeling bij UPC omdat de producten aan serienummers van de boxen hangen, vandaar dat je een andere box moet hebben (ik heb er gewerkt).

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raphie

Je hebt bij het callcentre lopen zeuren over HDMI, dat is door een handige agent vertaald als "HD" en je hebt dus gewoon een HD abbo gekregen
proberen om de HDMI receiver te houden is nog nooit iemand gelukt
je abbo wordt pas stop gezet als deze retour is ontvangen........

Je bent dus veroordeeld (net zo als de rest van NL trouwens) tot  Thomson mediabox (of je moet voor HD willen blijven betalen)

Als je niet voor HD wilt betalen, moet je niet zeuren, dan is good old RGB SCART ook goed genoeg

JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: Nahpets on July 14, 2010, 08:35:14
UPC, never a dull moment.

Was voor ons de voornaamste reden om te verhuizen van Almere naar een gebied waar geen UPC zit  :devil:

Niet voor UPC maar wel voor wat anders....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

#7
Quote from: Raphie on July 14, 2010, 09:13:01
Als je niet voor HD wilt betalen, moet je niet zeuren, dan is good old RGB SCART ook goed genoeg



Klopt....  ;D

Is trouwens bij Ziggo niet anders....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Nosoforos

Het is wel bloedje irritant dat ik speciaal voor die UPC box nu weer zo'n ouderwetse scartkabel aan m'n tv moet hangen... Ik ga daar maar eens een omvormer voor regelen ofzo, zodat het toch via mijn receiver kan en er tenminste niet meerdere kabels naar mijn tv lopen.

Madhouse

Quote from: Nosoforos on July 14, 2010, 15:52:20
Het is wel bloedje irritant dat ik speciaal voor die UPC box nu weer zo'n ouderwetse scartkabel aan m'n tv moet hangen...

Dat is toch echt je eigen keuze! Neem je HD dan heb je gewoon HDMI.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

EJ

Quote from: Raphie on July 14, 2010, 09:13:01
Je hebt bij het callcentre lopen zeuren over HDMI, dat is door een handige agent vertaald als "HD" en je hebt dus gewoon een HD abbo gekregen
proberen om de HDMI receiver te houden is nog nooit iemand gelukt
je abbo wordt pas stop gezet als deze retour is ontvangen........

Je bent dus veroordeeld (net zo als de rest van NL trouwens) tot  Thomson mediabox (of je moet voor HD willen blijven betalen)

Als je niet voor HD wilt betalen, moet je niet zeuren, dan is good old RGB SCART ook goed genoeg


Nee, UPC heeft bevestigd dat zij het verkeerd hebben gedaan. Niet betalen voor HD. UPC mag geen kosten in rekening brengen voor iets dat niet is besteld. HD kosten van het abo aftrekken en de rest betalen. Zie maar waar het schip strandt. :) Stress the system.

celerontje

Quote from: ajbeefde on July 14, 2010, 09:40:24
Is trouwens bij Ziggo niet anders....  ;)
Nee hoor, bij Ziggo kan je gewoon zelf een ontvanger met HDMI kopen en daar je smartcard indouwen, ook al heb je geen HD abbo.

Quote from: Madhouse on July 14, 2010, 09:06:11
Het is helaas niet zomaar een administratieve handeling bij UPC omdat de producten aan serienummers van de boxen hangen, vandaar dat je een andere box moet hebben (ik heb er gewerkt).
Diegene die dat bedacht heeft mag met z'n reet op de hete kolen gaan zitten! :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

audiolover

#12
Quote from: Madhouse on Today at 09:06:11
Het is helaas niet zomaar een administratieve handeling bij UPC omdat de producten aan serienummers van de boxen hangen, vandaar dat je een andere box moet hebben (ik heb er gewerkt).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit klopt niet (meer), ik heb vanmorgen nog contact met UPC gehad met een uitermate vriendelijke medewerker (!!) die me het volgende kon vertellen:

QUOTE: op dit moment wordt de omschakeling van "mét HD" naar "zónder HD" doorgevoerd en het zou per direct/vandaag al klaar kunnen zijn omdat het simpelweg het "omzetten" van een optie in de abonnement administratie is. UNQUOTE.

Dit lijkt te kloppen want ik heb sinds vanmorgen op mijn Pace géén HD meer met de melding van de decoder: "U heeft géén abonnement op deze zender".
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Madhouse

Quote from: audiolover on July 14, 2010, 16:10:16
Quote from: Madhouse on Today at 09:06:11
Het is helaas niet zomaar een administratieve handeling bij UPC omdat de producten aan serienummers van de boxen hangen, vandaar dat je een andere box moet hebben (ik heb er gewerkt).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit klopt niet (meer), ik heb vanmorgen nog contact met UPC gehad met een uitermate vriendelijke medewerker (!!) die me het volgende kon vertellen:

QUOTE: op dit moment wordt de omschakeling van "mét HD" naar "zónder HD" doorgevoerd en het zou per direct/vandaag al klaar kunnen zijn omdat het simpelweg het "omzetten" van een optie in de abonnement administratie is. UNQUOTE.

Dit lijkt te kloppen want ik heb sinds vanmorgen op mijn Pace géén HD meer met de melding van de decoder: "U heeft géén abonnement op deze zender".


Ok, dan is dat veranderd, voorheen was dat wel zo. Maargoed ben al 3,5jaar weg daar en toen waren we net bezig met ontwikkeling van HD. Er werden toen maar 2 soorten boxen uitgegeven en die hingen vast aan serienummers. Maar mooi dat het correct is opgelost.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Nosoforos

#14
Quote from: Madhouse on July 14, 2010, 15:54:13
Dat is toch echt je eigen keuze! Neem je HD dan heb je gewoon HDMI.
Sorry, maar ik ga echt niet nog meer betalen om slechte televisie met een beetje betere kwaliteit te bekijken. Daar worden de programma's niet beter van. (Ik kijk eigenlijk voornamelijk journaal, dat is wel heel fijn van digitale tv: journaal 24)

Madhouse

Quote from: Nosoforos on July 14, 2010, 16:23:01
Sorry, maar ik ga echt niet nog meer betalen om slechte televisie met een beetje betere kwaliteit te bekijken. Daar worden de programma's niet beter van. (Ik kijk eigenlijk voornamelijk journaal, dat is wel heel fijn van digitale tv: journaal 24)

Nogmaals, dat blijft je eigen keuze  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

erik s.

goed he, bij UPC krijg je digitale tv via scart.... O0
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Nosoforos

Exact, ik bedoel maar. Dat is niet mijn keuze, dat is mijn gebrek aan keuze van de kant van UPC.

Ejorne

#18


Er werd ooit eens gesproken over een mogelijkheid tot het gebruik van je eigen tuner op het upc netwerk.
Is daar al wat meer bekend over?

Raphie

Ja, UPC onderstuend nog steeds geen andere CAMS
en zou me maar niet blindstaren op de dichtgezette zenders, zal eerst de factuur maar eens afwachten.
JBL PRX Power!

audiolover

De UPC medewerker heeft in ieder geval in de computer kunnen zien dat in hun administratie mijn abo nu op standaard zónder HD staat, via de online portal van UPC kan ik zelf dat in mijn abo gegevens nu ook zien.
Ik hou dus moed maar zal de factuur inderdaad moeten afwachten. Ik blijf duimen dat ik géén retourdoos voor een ander modem krijg!
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

jasjenl

Collega van mij heeft ook gewoon een SD abbo en heeft ook deze Pace box gekregen, na diverse andere boxen gehad te hebben die niet goed werkten. De 'stelregel' dat je bij UPC dus gebonden zit aan scart als je geen HD abbo neemt gaat niet (meer) op. Zie ook hier.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Raphie

M'n Thompson box was stuk, vandaag ook de nieuwe kleine box mét HDMI gekregen. werkt prima......... op SCART
m'n SAMSUNG Plasma is niet HDCP compliant. ik zie dus wel de overlay menu's maar niet het signaal zelf.

Ticket gelogd bij SAMSUNG Carecentre, kijken of er een SW update beschikbaar is.
JBL PRX Power!

audiolover

De Pace HD-Mediabox heeft bij mij tot nu toe 1 probleem opgeleverd:
Als je de mediabox uit standby haalt start hij soms niet volledig op maar blijft hangen. Het bedienen van de aan/uit schakelaar achterop de box lost het probleem op.
Volgens UPC lijkt het erop dat er soms een communicatie (handshake) probleem is tussen de HDMI van de box en de TV waardoor dit probleem optreed?
Ik heb de box nu tijdelijk via scart aangesloten om te zien of het probleem zich dan inderdaad niet meet voordoet.
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

This Game

Ligt het aan mij(n box) of worden er de afgelopen weken 2-3 firmware updates per dag gedaan? . Meestal tussen 18u en 21u en ook net als er iets spannend/interessants op tv is waardoor je net de clou mist als dat ding ff een minuut of 2 pissen is.

Wel goed om te horen dat er een kans is dat je de pace box krijgt bij storing, want een 2de hd-box is al maanden niet leverbaar
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e