Uitval beeld satelliet Canal Digitaal bij onweer

Started by Robiwan, July 11, 2010, 16:32:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robiwan

Ja hoor gisterenavond was het weer prijs. Geen beeld tijdens het onweer. Oke het onweerde en bliksemde behoorlijk maar irritant is het wel. Mijn schotel staat goed uitgelijnd, signaalsterkte 91%, kwaliteit 82%. Wie heeft dit probleem ook?

Robin

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

bmateijsen

Ik denk bijna iedereen die een schotel heeft, dit is namelijk gewoon 1 van de nadelen.

Quote from: LPlover on July 11, 2010, 16:32:39
Ja hoor gisterenavond was het weer prijs. Geen beeld tijdens het onweer. Oke het onweerde en bliksemde behoorlijk maar irritant is het wel. Mijn schotel staat goed uitgelijnd, signaalsterkte 91%, kwaliteit 82%. Wie heeft dit probleem ook?

Robin



EJ

Quote from: LPlover on July 11, 2010, 16:32:39
Ja hoor gisterenavond was het weer prijs. Geen beeld tijdens het onweer. Oke het onweerde en bliksemde behoorlijk maar irritant is het wel. Mijn schotel staat goed uitgelijnd, signaalsterkte 91%, kwaliteit 82%. Wie heeft dit probleem ook?

Robin


Ik denk iedereen met een schotel? Wij hadden er zelfs vroeger op het kabelnetwerk last van met de commercielen die via de satteliet werden uitgezonden. Dan praat ik toch over een iets ander formaat schotel... ;)

Is niets aan te doen ben ik bang gezien de signaalniveau's. Ik laat me echter graag verrassen. ;)

celerontje

Klopt, hier was 't gisteravond ook feest!

Quote from: bmateijsen on July 11, 2010, 16:34:13
Ik denk bijna iedereen die een schotel heeft, dit is namelijk gewoon 1 van de nadelen.

Ja, dit probleem duurt maar een paar minuten, i.t.t. wanneer iemand met een graafmachientje het mooie coaxje doorhakt! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

frank2

Hier in het oosten was geen onweer, (zo rond 7 uur) toch vielen bij mij alle radiozenders die NL waren weg, dus in dit geval het het te maken met de schotel in upbeamt vanuit hilversum (denk ik)
Radio vlaandren deed het wel.

Als er vanavond zoiets gebeurd, heb ik als backup systeem een digitenne staan, gratis alleen ooit het kastje gekocht, NL 1,2,3, doet ie gratis.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

celerontje

Het ''upbeamen'' gebeurt vanuit Luxemburg, volgens mij.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Quote from: bmateijsen on July 11, 2010, 16:34:13
Ik denk bijna iedereen die een schotel heeft, dit is namelijk gewoon 1 van de nadelen.

Correctie: het enige nadeel  ;)

celerontje

 ;D
Wat kan er met Ziggo allemaal gebeuren:
Kabels doorspitten, oververhitte rammelkassies, onderhoudswerkzaamheden etc. etc. ;)

Gelukkig ben ik voor vanavond ook ''safe'', want onze LCD heeft een ingebouwde DVB-T ontvanger, waar ik een sprietantennetje die in een bloempot staat in de vensterbank op aansloten heb! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ceesv

Het opstralen naar de satelliet gebeurt vanaf meer plaatsen, en is afhankelijk, van welke zender men opstraalt.
Bij het slechte weer van afgelopen middag ging bijvoorbeeld onder meer de uplink van Ned1HD (Uplink in Hilversum) eruit.
Opmerkelijk was, dat kort daarvoor de toevoer van de Tour naar Hilversum het liet afweten, en men het Belgische Forza als backup ging gebruiken.

EJ

Ik ben nog steeds wel nieuwsgierig naar de beeldkwaliteit van HD tegenover de kabel (ziggo) en glas (glashart/lijbrandt)...

celerontje

Quote from: ceesv on July 11, 2010, 17:31:31
Het opstralen naar de satelliet gebeurt vanaf meer plaatsen, en is afhankelijk, van welke zender men opstraalt.
Bij het slechte weer van afgelopen middag ging bijvoorbeeld onder meer de uplink van Ned1HD (Uplink in Hilversum) eruit.
Opmerkelijk was, dat kort daarvoor de toevoer van de Tour naar Hilversum het liet afweten, en men het Belgische Forza als backup ging gebruiken.
Je bedoelt zeker ''Sporza'' ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jantje112

Ondanks dat het momenteel regent, rommelt en onweert heb ik nog wel beeld op de schotelontvanger... Wel is het signaal zwak, dus het moet niet veel gekker worden.

nathalie

Dat is 1 van de bijster weinig voorkomende nadelen van de sat inst.

9 van de 10 keer gaat het goed en heb je een HD aanbod waar je U tegen zegt.
Marantz SR-6005
VIFA Touch  == Heco Aleva Sub 25A
Philips 55PFL7007 3D Blu-Rauy
AC Ryan PlayOn! HD Mini === 1TB Externe

celerontje

Precies, het weer is echt het ENIGE wat de ontvangst stoort, voor de rest... SUPER! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

nathalie

Echt wel CD is echt The NR. 1 op tv aanbod
Marantz SR-6005
VIFA Touch  == Heco Aleva Sub 25A
Philips 55PFL7007 3D Blu-Rauy
AC Ryan PlayOn! HD Mini === 1TB Externe

millon

Quote from: EJ on July 11, 2010, 17:34:08
Ik ben nog steeds wel nieuwsgierig naar de beeldkwaliteit van HD tegenover de kabel (ziggo) en glas (glashart/lijbrandt)...
ik heb Cd en UPC naast elkaar vergeleken.
1 op hdmi1 en 1 op hdmi2.
beide met hd.
en Cd was beter ;D

EJ

Quote from: bert888 on July 18, 2010, 00:26:56
ik heb Cd en UPC naast elkaar vergeleken.
1 op hdmi1 en 1 op hdmi2.
beide met hd.
en Cd was beter ;D
Ah, dank u!

addy

Quote from: Audioloog on July 11, 2010, 16:43:24
Correctie: het enige nadeel  ;)

Zijn der wel meer hoor, op mijn Topfield moet ik regelmatig de zenderlijst weer aanpassen, doet de EPG het meestal niet,
stoor ik me aan het wegvallen van sommige zenders, etc.
Ligt niet alleen aan de tuner denk ik.

BeoMaster

Uitval bij slecht weer is inderdaad ook in mijn ogen het enige nadeel. Je kunt dit wel minimaliseren door een goede tuner in huis te nemen met een wat grotere schotel. Uitval met slecht weer wordt vooral veroorzaakt door het signaal wat zich door de stortbui/onweer heen moet worstelen. Met een iets grotere schotel en een wat gevoeligere tuner heb je iets meer bereik. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Voor wat betreft de kwaliteit van het beeld (zeker HD) is een goede tuner met goede  schotelafstelling ook een pre.
Pioneer AX-5Ai, Pioneer 989 AVi, cinematiq optimizer II plus, KEF Q series, REL Quake 2, Vincent monoblocks, Panasonic Viera, Epson TW 3500, Projecta, Dreambox 800 HD, Xtrend 9000, AC-Ryan Playon HD, Visiosat Big Bisat.

chgroot

Quote from: BeoMaster on March 24, 2011, 21:18:09
Uitval bij slecht weer is inderdaad ook in mijn ogen het enige nadeel. Je kunt dit wel minimaliseren door een goede tuner in huis te nemen met een wat grotere schotel. Uitval met slecht weer wordt vooral veroorzaakt door het signaal wat zich door de stortbui/onweer heen moet worstelen. Met een iets grotere schotel en een wat gevoeligere tuner heb je iets meer bereik. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Voor wat betreft de kwaliteit van het beeld (zeker HD) is een goede tuner met goede  schotelafstelling ook een pre.

Klopt ik denk dat een grotere schotel het probleem voor een groot deel oplost. Ikzelf heb een Visiosat G4 voor ontvangst van astra 1,2,3,HB en heb (bijna) nooit uitval. Mijn ouders hadden een triax met duokop (=compromis) en hadden hetzelfde probleem. Wat voor schotel heb jij?

frank2

een 84 cm schotel geeft veel kijkplezier en stortbuien en onweer zullen dan het enige zijn die dit vergald. Ongeacht hoe groot de schotel bij onweer vlak boven je of iets verder weg heb je bijna altijd last van uitval.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

viceadmiraal61

Nu ben ik het zat met de wokschotels (heb er twee).ga nu over op glasvezel..digital.

frank2

succes, hoor ik ook zeer slechte verhalen over....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

EJ

Het hangt helemaal af van het gebied, en van de provider. Blijf weg bij KPN, ook al gaan er geruchten dat ze in het najaar de bitrate gaan opvoeren. Als je in een WGDO gebied zit dan heb je geluk en kun je via XMS of Lijbrandt een prima beeld krijgen.