Help ? Met zenders

Started by J.A.F._Doorhof, July 28, 2011, 22:46:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hi,
We hebben een canalplus Abbo en op zich hebben we nagenoeg alle zenders
Ik krijg alleen met geen mogelijkheid :
History HD, Discovery investigation en eredivisie live 2 gevonden ?

Iemand een idee ?
Heb al de lijst van King of sat aangehouden met pids voor history en Discovery maar niets.
Eredivisie live 2 komt niet eens in het overzicht voor ?

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cappie

Frank,

ik heb net even op mijn tv gekeken, alleen even History HD Dutch, die staat bij mij op de 12110.

Bij kingofsat zag ik hem op 12109 staan.

Misschien scheelt dat ?

cappie
Marantz SR7005/UD5005 - Dune Prime 3.0 - Thorens TD 145
Humax 5200C - LG Oled 55C7V - Epson EH TW2900
Jamo Concert 11 (front) - Jamo Concert Center - Jamo D 8Sur (surr.) -

J.A.F._Doorhof

Heb alles gereset en ben aan het scannen. Zal het Zo bekijken. Thx.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Pffff uiteindelijk gelukt maar wel heel apart.
Er schijnt een fastscan voor canal plus te zijn die toevallig door mijn receiver ondersteund word kwam ik bij toeval achter.
Alles word wel in hun volgorde gezet (maar dat is op te lossen via de favorieten natuurlijk) de namen zijn totaal anders als dat je het handmatig invoert en zenders die je handmatig invoert met de juiste frequentie, feq en zelfs pids worden nu wel correct weergegeven als je de fast scan gebruikt.

Bizar voorbeeld van "hier kom je niet uit als je niet weet dat je een fastscan optie hebt" aangezien die optie er niet was toen ik de receiver kocht staat er dus ook niets in over in de manual, kwam er nu bij toeval achter toen ik een nieuwe manual downloade van een ander model en daar de fastscan vermeld zag.

Ga naar kanalen zoeken, advanced en druk de gele knop voor een C+ fs.
En zie daar dat werkte wel.

Nog steeds vind ik het bizar dat als je het handmatig doet je of totaal andere namen krijgt of simpel weg een melding dat er geen kanaal op die frequentie zit.

Maw je moet een c+ goedkgekeurde unit hebben MET fastscan anders kun je het vergeten.
En kom daar maar eens uit ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

#4
Quote from: J.A.F._Doorhof on July 29, 2011, 08:47:08
Maw je moet een c+ goedkgekeurde unit hebben MET fastscan anders kun je het vergeten.
En kom daar maar eens uit ;)
Nee hoor, heb hier een vu+ duo met pli erop, even nieuw henksat zenderlijst erop en de zenders stonden er gewoon netjes in 1x bij. Is geen scan aan te pas gekomen ;)

J.A.F._Doorhof

Zou misschien via de PC software kunnen, nog niet aan gedacht, is een goede :D
Blijft vreemd dat als ik hem handmatig invul dat het niet werkt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Softpower

Goeie tip.. Bij mij werkte rtl8 niet. Na fast scan deed ie t meteen hoefde m niet eens op nieuw op te zoeken..
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Softpower

Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E