24 seizoen 1 of 2 welke is het beste ?

Started by J.A.F._Doorhof, September 18, 2003, 01:53:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

welk seizoen van 24 is het beste ?

1
7 (25%)
2
21 (75%)

Total Members Voted: 26

J.A.F._Doorhof

Net vanavond seizoen 2 afgekeken van 24 en ik moet zeggen dat ik er een hard hoofd in had dat seizoen 1 verbeterd kon worden, maar op ALLE punten vonden wij seizoen 2 beter. Meer intrigues, meer spanning, beter verhaal, betere karakter ontwikkeling en wederom TE SPANNEND op de clifhangers  ;D.

Ik kan me niet indenken dat mensen dit op TV kijken en dan een week kunnen wachten, brrrrrrr. ik zou zenuwepatient worden.

Voor ons was 2 dus beter dan 1 (hoewel 1 al een 10 kreeg  :-\).

Ben benieuwd naar jullie meningen, en wat verwacht je van seizoen 3 ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Ben het met je eens, Frank. :)

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Heb net wat gelezen over seizoen 3  ;D.

Nog meer lagen en verhaallijnen, en Kim krijgt een betere rol.
Het belooft weer wat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mausje

ben nu 2 aan het volgen op tv, maar vindt hem tot nu toe al spannender dan seizoen 1. Dus ik ga op dit moment voor S2
Receiver: Marantz SR7400   :   DVD Player/Game Console: XBOX   :   VCR: Philips VR960   :   MD: Sony MDS-JE520   :   Fronts: Quadral Aurum 70   :   Center: Quadral Aurum Base Prestige   :   Speakerkabel: VDH CS-122

Del member

Heb vandaag de tweede seizoen box binnen. Eerste wat me opvalt is dat het beeld beduidend minder scherp is dan seizoen1, de gele clock letters zijn soms erg blurry terwijl de ondertitels haarscherp zijn. Dat komt raar over.

Is even wennen, heb niet meer het gevoel naar film te kijken maar eerder naar video terwijl ze opnieuw 24fps gebruiken.

Wat is anders : het nieuwe is er af, dus de verhaallijn moet extra zijn best doen wil het het origineel evenaren. Ben erg benieuwd hoe hget gaat worden maar dit keer ga ik hem niet in een week uitkijken.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Del member

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 14, 2003, 09:18:22
:D
Wedden ?

Gisteren nacht de eerste vier afleveringen al uitgekeken ... kwam wat traag op dreef maar daarna ....

PS: Hoe vind je de scherpte tov seizoen 1 ?

J.A.F._Doorhof

Matig.
Waar ik me redelijk aan stoorde was de enorme ruis die sommige scenes hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Del member

24 season 2 is erg verslavend en krijgt ook mijn vote als best, morgen leg ik gans mijn box in de safe zodat ik nog wat verder kan werken aan mijn projecten  ;D

De erg sterke verhaallijn compenseert ruimschoots voor de beeldkwaliteit die gewoon OK is maar niets bijzonders. Hehe, heb al de helft uitgekeken van seizoen II.


Del member

Nog 4 afleveringen te gaan, na de kernbom kwamen de boeiende plotwendingen. Vooral genoten van de machtsspelletjes met de president.

Alleen wel erg veel "gore" scenes t.o.v. seizoen 1 : ondertussen al drie vettige martelscenes gespot, die scene waar ze Jack laten sterven met die stungun mocht er van mijn part af.

En dan de hele nevenplot met Kim die met haar nieuwe boob job loopt te pronken, de fabriceerde shit waarin ze terecht komt is nogal houterig ineen geknutseld.

j4vine

Ik heb de eerste vier afleveringen van sezoen 3 reeds achter de rug ;-)

Del member

Quote from: j4vine on December  1, 2003, 11:52:27
Ik heb de eerste vier afleveringen van sezoen 3 reeds achter de rug ;-)

Gedownload ?

Melvin

De TV captures kun je idd downloaden ja, lijkt me ook volledig legaal te zijn.

mike

zat-zon alle delen gekeken.ook al was de verrasssing eraf toch erg indrukwekkend. vooral de verhaallijn vader dochter met kernbom a la armageddon met zn vaarwel toespraak. ddurde lang maar had steeds de drang om verder te kijken. verveelde nooit. ook nog 3episodes van s3 gezien. kim bij ctu.jack aan de shit. belooft weer veel goeds. of heb ik te veel verklapt. cya all mike

Welles

Ook ik vond de tweede serie beter. In de eerste helft van de eerste serie ligt het tempo te laag.

Ik heb de eerste serie overigens op de tv gezien en de tweede serie gedownload. Van de derde heb ik inmiddels negen afleveringen uit een nieuwsgroep gedownload, allen svcd of divx en van een hdtv satelliet gecaptured. Ik kijk er pas naar als ik de serie compleet heb. Ik geloof dat ik serie 2 in vier dagen gekeken heb.

Donovan

Wel minder dat seizoen 3 niet op de BBC zal worden uitgezonden:

http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2003/12_december/05/24.shtml

QuoteBBC statement on third series of 24

"We know that viewers will be disappointed that the BBC and Fox have not been able to agree a deal over the rights to the third series of 24.

"After long and protracted negotiations we were unable to agree scheduling and timescales that met the needs of both parties.

Del member

Vond geen betere thread om dit te posten, maar toen ik Franks nieuwe avatar zag dacht ik even bij mezelf Frank Bauer  ;D

H'mm misschien dan toch maar s/Frank/Jack/i ...

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Oracle

Niet helemaal eerlijk, maar tot nu toe vind ik seizoen 1 beter. Seiz.2 komt erg langzaam op gang, en ook lang niet zo spannend. Komt hopelijk nog... We zijn nu bezig aan aflevering 6, dus er is nog genoeg gelegenheid om e.e.a. wat op te peppen.

Ik vind het verhaal hier en daar wat geforceerd nl. Ook de vaart zit er niet in, zoals in deel 1.

Is jullie trouwens ook nog die snafu aan het eind van seizoen 1 opgevallen?

Andre Drazen zegt tegen Jack dat hij hem om exact 10:45 zal bellen. Als hij dan belt, zie je ook de tijd in beeld: 10:37 ....  :P  'Tis dus toch niet altijd real-time...

Groet,
Mark

Del member

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 24, 2004, 08:07:26
Huh ?
Explain.

Vind dat je nieuwe avatar er een stuk beter uitziet, is ie gewoon cooler. Die nieuwe foto doet me denken aan Jack Bauer van 24.

Oracle


R

Ligt er een nuke op ontploffen;

"Heb je even voor mij..." :D

squeek

hi,

ik woon in belgie en bij ons wordt 24 uitgezonden op het netwerk kanaal 2. het rotte gedeelte hieraan is dat kanaal 2 een contract heeft gemaakt met het bedrijf die de dvd's van 24 verspreid en nu blijkt dat bij ons de reeks pas in oktober mag worden verkocht, zes maanden na het einde is getoond op tv!!!! gelukkig voor mij woon ik in antwerpen, aan de grens dus en ben ik snel even naar roosendaal gereden voor mijn eigenste kopietje te gaan halen  O0 en ben ik één van de weinigen hier die eentje hebben. lucky me i guess.

ik moet zeggen, kvond de tweede reeks stukke beter dan de eerste terwijl ik de eerste al bijna in één dag heb gezien (kben enkele uurtjes gaan slapen  ::) :P ) ik vind het om één of andere reden realistischer dan deel één. kvoel me persoonlijker aangesproken door dit deel omdat deze keer ni iemand wordt bedreigd, maar gewoon het normale volk zoals wij, dit komt sterker over. kheb vandaag het einde gezien en ik kan ni wachten op deel drie.enig idee wanneer die uitkomt op dvd?

greetz squeeky
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Del member

Quote from: squeek on March  4, 2004, 21:15:02
hi,

ik woon in belgie en bij ons wordt 24 uitgezonden op het netwerk kanaal 2. het rotte gedeelte hieraan is dat kanaal 2 een contract heeft gemaakt met het bedrijf die de dvd's van 24 verspreid en nu blijkt dat bij ons de reeks pas in oktober mag worden verkocht, zes maanden na het einde is getoond op tv!!!!

Belachelijk dat ze zulke afspraken maken ... waarom :

- 24 is in 16:9, eerste seizoen wordt in 4:3 uitgezonden op kanaal 2, weet niet of het tweede seizoen ook nog verkracht wordt vertoond

- audio compressie kanaal2 zuigt gewoon

- dan heb je nog reclame blokken

- en het blijft inferieure analoge televisie

Geef mij maar de R1 USA boxen van beide seizoenen, die heb ik met veel plezier gekocht.

Gaeje

ik heb nu ook net seizoen 2 afgerond, ook een import kopie vanuit nederland en het was wel weer heel erg in orde. ik vond seizoen 1 op sommige vlakken wat spannender (jack heeft daar echt vaak gewoon GEEN kant meer om op te gaan) maar seizoen 2 is emotioneler, de karakters worden inderdaad meer uitgediept en het blijft gewoon iets dat je aflevering na aflevering blijft kijken, tot ze op zijn  ;D

iemand een idee wanneer we seizoen 3 kunnen verwachten?