joyriding

Started by audi-s3, July 10, 2010, 11:56:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Quote from: Tube-freak on July 11, 2010, 12:08:05
Ik snap sowieso niet dat mensen dan hun autosleutels overal in huis laten rondslingeren zodat jan en alleman ze mee kunnen pakken (bijvoorbeeld ook inbrekers).
Ik zou je zoon gewoon voor de schade op laten draaien, dan gaat hij desnoods maar een baantje zoeken voorzover hij dat nog niet heeft.  Ik denk dat dat een wijze les voor hem zal zijn.  Verder gewoon heel simpel gezet je sleutels niet laten rondslingeren zodat hij ook de auto niet kan starten.
Ik wist vanaf mijn jongste levensjaren al waar de autosleutels lagen en ben er nooit met de vierwieler vandoor gegaan, goede opvoeding noemt men dat! :P
Denk je nou echt dat je je autosleutels kan verstoppen voor een 17-jarig iemand? (of je moet er een kat-en-muisspelletje van maken ;) )
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

EJ

Quote from: ajbeefde on July 11, 2010, 17:17:01
Door dit gedrag gaat o.a onze premie weer omhoog, in plaats van mooie adviezen daar wel eens bij stil gestaan?

Dus uiteindelijk betalen wij de rekening, wat mij betreft mag de veroorzaker zelf alles vergoeden.
Ik denk niet dat andere verzekerden dit gaan betalen. Dit is verhaalbare schade, en dat gaan ze ook zeker doen op de veroorzaker, dan wel zijn financiele verantwoordelijke. Geen schijn van kans dat dit door verzekering is gedekt.

ajbeefde

Quote from: EJ on July 11, 2010, 17:20:50
Ik denk niet dat andere verzekerden dit gaan betalen. Dit is verhaalbare schade, en dat gaan ze ook zeker doen op de veroorzaker, dan wel zijn financiele verantwoordelijke. Geen schijn van kans dat dit door verzekering is gedekt.
Lijkt mij ook de enige en juiste gang van zaken.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

audi-s3

ach, leed is al geschied... we zullen zien !!

vertmaori

Ik ken een redelijk vergelijkbaar geval. Hier moest de joyrider voorkomen en de uitspraak loog er niet om. Schade aan staatseigendommen te betalen door de veroorzaker (geleiderail is niet goedkoop), transactie van € 1200 te betalen en daar bovenop nog een ontzegging van de rijbevoegdheid van twee jaar. Rijlessen waren voor de persoon in kwestie pas mogelijk vanaf zijn negentiende en 2 maanden...
Sony 65A1,
Denon AVR X4100W, Denon DBT 3313UD, B&W CM7 afronts, B&W CM Centre, B&W CM1 rears
MJ Acoustics Reference 100 Mk II
PS4 pro

ajbeefde

Quote from: vertmaori on July 18, 2010, 09:04:08
Ik ken een redelijk vergelijkbaar geval. Hier moest de joyrider voorkomen en de uitspraak loog er niet om. Schade aan staatseigendommen te betalen door de veroorzaker (geleiderail is niet goedkoop), transactie van € 1200 te betalen en daar bovenop nog een ontzegging van de rijbevoegdheid van twee jaar. Rijlessen waren voor de persoon in kwestie pas mogelijk vanaf zijn negentiende en 2 maanden...
Nog te weinig en ze zouden de ouders ook nog moeten aanpakken .
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

audi-s3

tuurlijk, heb hier als ouder ook om gevraagd !!,, je zal zelf wel geen kinderen hebben . of je bent er een die denkt ( mijn kinderen doen nooit wat )
oftewel zo naief als de pest.