Vorm van de subwooferkast belangrijk of niet?

Started by Kwizi, September 17, 2003, 22:29:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwizi

Beste Allemaal,

Ik zit nog steeds te dubben over de subwoofer die ik aan wil gaan schaffen. Aangezien ik KEF speakers heb, kijk ik ook naar een KEF subwoofer (is gevoels kwestie omdat ik over de andere speakers zo tevreden ben).
Nu is er de PSW2500, deze heeft een ovale kast en kost ong 450 euro
En er is de PSW3000, deze heeft een kubuskast en kost ong 850 euro.

Qua specificaties ontlopen de subwoofers elkaar niet veel, alleen is de ene 250 watt en de andere 300. Nu is mijn vraag, waar zit dit grote prijsverschil dan in, en heeft de ovale kast nog negatieve/positieve invloed t.o.v. de kubus vormige kast.

Mvrg Paul de Hoog

patrick_vdb

Hi Paul,

Dat de specs elkaar niet veel ontlopen wil nog niet zeggen dat er dan ook weinig verschil tussen beide subs zal zijn. De constructie bv kan heel erg verschillend zijn zonder dat dit in de specs direct zichtbaar is maar het effect wel positief op het hoorbare is ;)

De vorm als zelfstaand iets is ook niet doorslaggevend op de kwaliteit.

Beide subs zelf beluisteren blijft alweer een goed advies ;)

Mvrgr

Patrick

Kwizi

Hai Patrick,

Ik ben idd van plan om dit weekend te gaan luisteren/beslissen.
Nu staat er in de specificatie nog een verschil, maar ik weet niet precies wat dat betekend:

PSW2500:
Crossover frequency n/a
Sensitivity (2.83V/1m)  100mV for full Output

PSW300
LF Corner -6 dB  28 Hz  
Sensitivity (2.83V/1m)  Active system

Kunnen jullie mij misschien uitleggen wat deze waardes betekenen?

Mvrg Paul de Hoog  

Starred


gervenr

Volgens Thielaudio (die van de beroemde ceramische units) maakt het wel degelijk uit hoe met name de baffle gevormd is.

Zie de volgende link: http://www.thielaudio.com/THIEL_Web/Pages/diffraction.html

Richard

Kwizi

Hai,

Ik heb alleen de PSW 3000 beluisterd, PSW 2500 is niet leverbaar kreeg ik te horen.
Ik vondt de PSW 3000 te duur voor het 'geluid' wat er uitkwam en heb nu gekozen voor een CANTON AS25, nu nog wachten tot die bezorgd wordt ::)

Mvrg Paul de Hoog