Author Topic: Wat is jouw laatste Kabel - aanwinst?  (Read 347136 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline brt

Re: Wat is jouw laatste Kabel - aanwinst?
« Reply #2025 on: September 8, 2021, 11:34:58 »
Ik probeer altijd (heel) scherp in te kopen. Wat ik niet uitgeef, hoef ik ook niet af te schrijven. Meestal koop ik bij dealers, met factuur natuurlijk. En als ik dan verkoop en mensen vragen om de factuur, dan krijg ik altijd gedoe over mijn lage inkoopprijs. Stel bijvoorbeeld een kabel kost 1000 euro retail en ik koop hem voor 650 euro. En ik verkoop hem voor 600 euro, dan krijg ik nadat de deal gesloten is en mensen vragen om de factuur vaak een hele discussie dat ik de kabel te duur verkocht heb. Wat natuurlijk onzin is, want de waarde van de kabel is er niet ander om.

Daarom lever ik vaak de factuur niet meer mee bij de verkoop van apparatuur en bied ik aan de garantie via mij te laten verlopen.

Ik zou zelf de garantie niet via de verkoper willen laten lopen; het is nog maar de vraag of hij iets van zich laat horen als je hem nodig blijkt te hebben. Jouw koopprijs zegt idd niks over de waarde van de kabel, want die lijkt me gebaseerd op de adviesprijs.
Line Magnetic LM219IA | Focal Sopra 1 | Innuos ZENith MK2 | Sonnet Morpheus | Isotek Aquarius Evo 3 | Audioquest Tornado en Hurricane | Chord Company Signature | Synergistic Research Orange | Tidal Hifi | Roon

Offline Maximus_Aurelius

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+24)
  • Total likes: 208
  • Na Oiso Warum ned Glei So
« Reply #2026 on: September 8, 2021, 19:57:37 »
Al flinke discussies gehad met onze marktplaatserts.
Volgens mij zitten daar enkele naaiers bij. Zonder bon en serienummer geen deal.

Heb je ook met Furutech netkabels aanbiedingen op MP. Vooral duurder segment zoals de Powerfluxen. Worden (te) goedkoop aangeboden en komen steeds weer terug. Vraag je voor aankoopbon, dealer etc, krijg je steeds hetzelfde antwoord terug.
Scientific data cannot be a measure of reality of the reproduced music. The only measure that can measure reality of the reproduced music is "the life that lives me"

Nür Stereo:
> Lindemann 832 > Lindemann  858 > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Nordost Heimdall USB > Silent Angel N8 & F1 > Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Harmonix Spike base 909x

Offline Kerre

« Reply #2027 on: September 11, 2021, 00:46:24 »
Wat kabels van Audioquest. 2x Chicago RCA sets van 2 meter. (Het kan niet altijd de Earth uitvoering zijn, ik moet ook op de kleintjes letten.) Daarnaast zouden die eventueel in de toekomst de Atmos kanalen kunnen aansturen. Mocht ik toch ergens Earth kabels goedkoop kunnen vinden.
« Last Edit: September 11, 2021, 08:44:40 by Kerre »
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106” 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR - AQ Cinnamon
Geluid: NAD T758v3 - 3x Lindemann Musicbook 55 - NAD 916 [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto III - 2x Sonetto I - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 - IsoAcoustics Gaia III - AQ Earth - AQ Chicago - AQ Forrest
Analoog: Sansui SR222 & Ortofon 2M Red - Yaqin MS-23B - B&O Beogram 3000
Tuin: Philips 42PFL7606 - 2x HomePod mini