Een goede ouderwetse kabeldiscussie op zijn tijd is niet verkeerd. 
Gr. Hans
Ik ben zo’n voorbeeld van iemand die jarenlang niet meer gepost heeft. Dat kwam inderdaad doordat het forum energie vrat door negatieve reacties.
Ooit heb ik topics geopend over stroomverbeteringen en audiogroepen. Ook verschillen in HDMI kabels ingebracht. Ik behoorde indertijd tot de eerste groep gebruikers met HDMI en een groot scherm. De meesten keken en luisterden nog analoog. Als je dan over geluids en beeldverschillen begint.....pfoei...dan trek je echt een andere deur open.
Het leuke is dat jij (Hans) en ik er altijd wel uitkomen. Ik hoor en zie duidelijk verschillen tussen kabels, stekkers, zekeringen, richtinggevoeligheid en nog veel meer. Voor mij is het hobby.
De afgelopen vijf jaar hoorde ik GEEN verschillen meer. Heb zelfs mijn oren laten testen.
Oorzaak : een verbouwing en wijzigingen in de set waardoor het niet werd weergegeven.
Heb drie jaar gezocht (zonder drukte of noodzaak hoor 😁).
Ik snap dus heel goed ieders denkwijze.
Primeurtje : ben op zoek naar betere aansluiting in de meterkast. De audiogroep probeer ik op een hoger plan te krijgen. Ik test nu diverse verbindingkabels tussen hoofdschakelaar en groep. Een bijzondere zekering is vanuit het buitenland onderweg.
Ik heb een oude hobby weer opgepakt, gewoon leuk. Zal mijn onderschrift eens een keertje aanpassen want daar klopt echt niets met van 😱.
Maar mijn laatste aanwinst : optische kabel van RU Connected omdat goede kabels niet veel geld hoeven te kosten.