Author Topic: Wat is jouw laatste Kabel - aanwinst?  (Read 291071 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline eduard

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 59
    • mijn woonkamer HT
Re: Wat is jouw laatste Kabel - aanwinst?
« Reply #1825 on: April 3, 2020, 18:21:53 »
Vandaag weer een tuinslang binnen gekregen voor 17 euro gekocht bij Alie. Weet nog niet precies waar ik hem voor ga gebruiken. Voorlopig even in gebruik als power cable voor een mijn HTPC.
Heb ook nog een andere in bestelling staan.

https://www.aliexpress.com/item/33034056390.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d7UoPlF

Offline Raymen

• geen junior maar
  • Trade Count: (+31)
  • Total likes: 58
  • Pffff blijft geld kosten !!!!
« Reply #1826 on: April 3, 2020, 18:25:30 »
GVD
Dat is een serieuze kabel zeg
Ook 17€ inc verzendkosten en geen invoerkosten
LG Oled 77c8 -Marantz sr8012 CM-marantz MM 8077 CM-Dune Hd Pro 4K-Zidoo z1000-Apple tv 4K-Bluesound node 2i-Silent Angel Bonn N8-next(ziggo)- audiomaat 9 soc -2 x S VENERE 3.0-2 X SF SONETTO WALL- 1 X SF SONETTO CENTER 2- 4X Kef inbouw 161-2X SVS Sb13 ultra -Keces p3 powerconditioner -3x1m,2m Audioquest coffe hdmi-3 X Supra xl annorum LCR-powercord CM- Aq powercable -2 X Qed signature sub kabel-1x Aq diamond optical-1X Aq vodka ethernet-5xAq cinnamon ethernet-synology 1512+(5x10t)

Offline mijkie

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+48)
  • Total likes: 196
« Reply #1827 on: April 3, 2020, 19:34:37 »
Daar koop je net aan een paar knappe stekkers voor hier, dan zit er een kabel bij en komen ze het nog brengen ook
Adam ARTist 6 + Zaor Isoplane * NAD C658 * NO Sub * Grimm TPR * Belden/Supra netwerk & powercords

Offline eduard

• HT forum donateur
    • mijn woonkamer HT
« Reply #1828 on: April 3, 2020, 23:58:32 »
die 17 euro was inclusief verzenden, je bent geen belasting verschuldigd voor bestelling onder 22 euro

Offline JunkO

« Reply #1829 on: April 4, 2020, 09:34:59 »
Ik ben wel benieuwd of zo'n kabel ook een beetje degelijk afgemonteerd is. Misschien kun je de connector open schroeven om dit te checken?

Dit zullen velen hier vast kunnen waarderen.   :worship:
Arcam FMJ A38 | Metrum Acoustics Quad DAC | Steljes Audio MS2 streamer + iFi Audio iPower | ELAC 512 Jet | Thorens TD320 MKII | Van Damme Black Series | RU Connected interlinks

Offline AudioEnZo

• Luister nou eens een keer!
  • HT forum donateur
  • senior member
  • Total likes: 83
  • Alles is onmogelijk, als je maar wil...
    • Audio En Zo
« Reply #1830 on: April 4, 2020, 10:33:16 »
Vandaag weer een tuinslang binnen gekregen voor 17 euro gekocht bij Alie. Weet nog niet precies waar ik hem voor ga gebruiken. Voorlopig even in gebruik als power cable voor een mijn HTPC.
Heb ook nog een andere in bestelling staan.

https://www.aliexpress.com/item/33034056390.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d7UoPlF
Ziet er goed uit, ben ook wel benieuwd of dat in de stekkers allemaal een beetje knap is afgemonteerd.

Ik snap wel dat een kabelset bij Ali vandaan meer om het uiterlijk gaat dan om de kwaliteit, maar ze hebben het bij Ali over Connector Color: gold plated, op de foto's aldaar zie je inderdaad een "geel" kleurtje op de stekkerpootjes. Op jouw foto zijn de pootjes echter vernikkeld?!

Offline eduard

• HT forum donateur
    • mijn woonkamer HT
« Reply #1831 on: April 4, 2020, 20:32:29 »
Polen zijn wel verguld alleen is dit op de eerste foto niet goed zichtbaar. Zie bij gevoegd 2 nieuwe fotos.
Het openmaken van de connector ging al niet makkelijk. Maar het weer dicht schroeven ging zeker niet zonder problemen. Ik had veel moeite met de trekontlasting. Ik heb deze dan ook niet meer 100% het zelfde gekregen. Maar de trekontlasting functioneert zeker weer. Enige is er hoort tussen de behuizing en de schroeven nog een half rond stukje plastic wat tegen de kabel aan drukt deze kreeg ik er niet meer tussen. De contra waar de schroeven in vast grijpen lukte wel dus de trek ontlasting zit nu niet meer optimaal. Maar dit moet geen probleem zijn.
Verder is de aansluiting van de aders niet goed te zien de mantel loopt tot aan de stekker.

Offline fasteddie

« Reply #1832 on: April 9, 2020, 21:22:03 »
Maar is er nu sprake van een beetje kwaliteit los even van de geluidsbeleving? 8)

Online Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+55)
  • Total likes: 151
  • Note to my self: Don't lose it!!!
« Reply #1833 on: April 9, 2020, 22:24:34 »
Zonder keurmerk heb je een probleem met je verzekering volgens mij?
STEREO 1: Audio Research SP-10 | Jeff Rowland model six | Acoustat model one + one | Mac mini | Michell | Mark Levinson 39 CD-speler | Sennheiser HD800
STEREO 2: Audio Research SP-10 | Audio Research DAC2 | Audio Research V70 | Tannoy DC10T
STEREO 3: Plinius 8150 | Cyrus DAC XP | Acoustat model one gemodificeerd door Audiofiel & STEREO 4: Dual CS510 platenspeler | Akai AM75 | Sonos | Mission 752
HT:  Samsung 82 inch| Classe SSP-600 | Acoustat one

Offline eduard

• HT forum donateur
    • mijn woonkamer HT
« Reply #1834 on: April 9, 2020, 23:11:41 »
wat ik kan zien lijkt me een nette kabel ik kan helaas de aders niet bekijken dit zit tot aan de mantel in de stekker. Of het ook wat toevoegt aan het geluid, ik denk het niet.
Ik hoor geen verschil tussen mijn standaard net snoer en deze. Voor 17 euro vond ik het het gokje waard. De stekker zit stevig in het stopcontact en de contra pas goed in de pc. Ik laat hem er verder tussen zitten. Misschien dat ik over een paar weken nog keer wissel.

Offline Jack_D

« Reply #1835 on: April 10, 2020, 00:37:53 »
Composiet video + analoog L/R kabel, vergulde tulp stekkers, afgeschermd, 2.5 meter, nieuw gekocht.
Ja, ik weet het, dit is zo ongeveer antiek, ik schaam me bijna om de aanschaf hier kenbaar te maken.... :D
Nodig voor een hobby projectje.
« Last Edit: April 10, 2020, 00:39:06 by Jack_D »

Offline chansig

« Reply #1836 on: April 10, 2020, 08:21:52 »
Is dat de voorloper van de scart kabel ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 1x Rythmik F12,  Paradigm PW Link met ARC, akoestische aanpassingen en het onmisbare REW.

Offline W.Otter

• Trade Count: (+15)
  • Total likes: 43
  • ik ben het, W.Otter
« Reply #1837 on: April 10, 2020, 08:40:39 »
Dat iemand dat nog in het assortiment heeft

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Offline VANZOMERENG

« Reply #1838 on: April 10, 2020, 10:03:23 »
Inakustik XLR   75 CM  (nieuw 44 euro incl.verzendkosten voor stereo-paar)

Leuk kabeltje toch, voor niet te veel centjes.

Reken maar dat dit kabel het zwaar voor de kiezen krijg,  gisteren een stress-test uitgevoerd om te beoordelen: kosteloos terugsturen of behouden?
Zo waar een hele box van 10 CD's  Zangeres zonder Naam afgespeeld en de soldeerverbindingen hebben het waarachtig goed doorstaan  ;D

Aanrader voor mensen die geen goed gevoel hebben bij dropveterkabels en voor weinig geld gewoon een no-nonsens,
een goede afschermde, degelijk gebouwde XLR-kabel willen hebben.
« Last Edit: April 10, 2020, 10:17:35 by VANZOMERENG »
LS: Dynaudio Focus 260, Amp: Rotel RA-1592, DVD: Denon DVD-3800BD, Streamer/Dac: Pioneer N70-A, Koptelefoon: AKG-701

Offline Muziekliefhebbert

• HT forum donateur
  • full member
  • Total likes: 343
  • Hoe duurder hoe beter, toch?
    • WHV Brienenoord
« Reply #1839 on: April 10, 2020, 11:03:31 »

Zo waar een hele box van 10 CD's  Zangeres zonder Naam afgespeeld en de soldeerverbindingen hebben het waarachtig goed doorstaan  ;D
^^ :clapping: :D
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Offline Jack_D

« Reply #1840 on: April 10, 2020, 12:04:28 »
Is dat de voorloper van de scart kabel ?

Gr. Hans

Jep, volgens mij wel..... :D

Dat iemand dat nog in het assortiment heeft (Image removed from quote.)

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Ik vermoed een beetje dat dit ouwe voorraad is, denk niet dat ze nog veel van dit soort kabels verkopen en zeker niet produceren. Maar ik was al lang blij dat er nog een goed kabeltje te koop was.
Wat nog wel veel te vinden was waren de dunne niet-afgeschemde dropveters kabbeltjes, maar een nette afgeschermde 2.5 meter was nog even zoeken.

Offline BenW

« Reply #1841 on: April 28, 2020, 07:21:26 »
Een AudioQuest NRG 1.5 om de B&W ASW610 Subwoofer mee te voeden.
Arcam AVR550, Samsung 55KS7000, PS4 Pro, Zappiti Mini 4K HDR met iFi iPower X, Apple TV 4K, Auralic Altair G1, B&W CM10s2, CM8s2, CM Centre s2, ASW610 en AudioQuest bekabeling.

Offline MFfan

« Reply #1842 on: May 5, 2020, 11:23:08 »
kemp power cord plus voor de AV
AQ NRG-Z2 voor BS I2

en Powerstrip plus met 3m Kabel

Vnvnd istaleren en beginnen testen
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

Offline BenW

« Reply #1843 on: May 12, 2020, 14:17:20 »
Een Audioquest Boxer subwoofer kabel, toch wel een stukje dikker dan de Irish Red

(en een iFi iPower voeding voor het Ziggo modem)
Arcam AVR550, Samsung 55KS7000, PS4 Pro, Zappiti Mini 4K HDR met iFi iPower X, Apple TV 4K, Auralic Altair G1, B&W CM10s2, CM8s2, CM Centre s2, ASW610 en AudioQuest bekabeling.

Offline Cyreg

« Reply #1844 on: May 12, 2020, 14:22:46 »
kemp power cord plus voor de AV
AQ NRG-Z2 voor BS I2

en Powerstrip plus met 3m Kabel

Vnvnd istaleren en beginnen testen

en....? is het allemaal OK?  of voldoet toch net niet aan je verwachting?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure XXXV INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' (op Ikea Oddvar)
netspul: huiswcd > HT PRO AC11 met FI-35/15 > Supra MD06-EU MKIII > AH!TriAC (XXXV), ArtSpeak (FM7) en ArtSpeak+ (8SE)

Offline MFfan

« Reply #1845 on: May 13, 2020, 23:21:58 »
Zo we zijn nu een weekje verder

veel geluisterd en de muziek ook zachtjes laten draaien s'nachts (op de nacht teller

Ik moet toegeven dat het nog niet perfect is of toch nog niet helemaal zoals ik wil maar het wordt beter.

Nog altijd wat rommelig in het midden gebied dat wel maar de nasleep in het laag is veel minder al is die er nu nog wel.

Nu had mijn dealer mij afgeraden s'nachts te laten inspelen en gewoon wanneer ik luister. Dit heb ik niet gedaan en ik merkte al kleine verschillen na elke nacht. Dus ik stond op zetten alles af en ging werke en pas bij het thuis komen alles weer aanzetten.

Dit maakt dat ik het niet gewoon werd maar duidelijker kon analyseren elke avond.

Mijn conclusie het vernieuwde kabel gedeelte geeft absoluut een meer waarden hoop ik dat het nog beter word tuurlijk.

Roby
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

Offline JunkO

« Reply #1846 on: May 14, 2020, 09:45:50 »
Een 3.5mm jack naar RCA kabel van de bekende Chinese webshop. Deze komt tussen m'n Steljes streamer en versterker:

Voor de € 11,- die ik kwijt was voelt hij super degelijk aan en ziet er ook stukken beter uit dan de standaard dropveter die bij de streamer zat. Meer voor mijn gemoedsrust aangeschaft dan voor de klankverbetering.  :)
Arcam FMJ A38 | Metrum Acoustics Quad DAC | Steljes Audio MS2 streamer + iFi Audio iPower | ELAC 512 Jet | Thorens TD320 MKII | Van Damme Black Series | RU Connected interlinks

Offline El Nino

• senior member
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 46
  • “Don’t loose sight of the bigger goal”
« Reply #1847 on: May 17, 2020, 16:16:01 »
Chrystal cable jewel boxes have arrived:

« Last Edit: May 17, 2020, 20:52:37 by El Nino »
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo

Offline Kerkhoffd

« Reply #1848 on: May 17, 2020, 20:00:56 »
Fraaie aanwinsten!
Linn Akurate DS/1 - AudioQuest Diamond Digital Coax v2 BNC to RCA - Devialet 400 - AudioQuest Diamond Digital Coax v2 RCA to AES/EBU - MIT Matrix 28s luidsprekerkabel - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - AudioQuest Carbon 72v DBS RFI filters - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - AudioQuest Diamond v2 netwerkkabel - Qobuz Sublime

Offline Maximus_Aurelius

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+24)
  • Total likes: 96
  • Na Oiso Warum ned Glei So
« Reply #1849 on: May 17, 2020, 21:25:35 »
Welke Crystal Cable zijn het?
Messdaten können Aussagen über das elektrische System und die handwerkliche Qualität eines Gerätes machen. Über den tatsächlichen Klang des Gerätes erfährt man durch reine Messungen indessen wenig. Diese Tatsache kann allein dadurch bewiesen werden, dass es möglich ist, zwei Geräte mit identischen Messdaten zu bauen, die völlig unterschiedlich klingen.

Nür Stereo: Lindemann 832/850,MB10 / YG Acoustic Carmel/ Siltech 770, Crystal Cable Power ref, Nordost Heimdall USB / Akustik: Boldz und RTFS