Yippie

Author Topic: Wat is jouw laatste Kabel - aanwinst?  (Read 263716 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline chansig

• Forever Addicted
  • Trade Count: (+126)
  • Total likes: 1171
  • Doof en slechte set...neem dat mee in wat ik post.
Re: Wat is jouw laatste Kabel - aanwinst?
« Reply #1450 on: October 12, 2018, 15:08:54 »
Je neemt me in de maling, niet? Zit jij nou echt zo te luisteren naar je set?

Nope...dua ik neem je niet in de maling. Maar je bent niet de enige met dit type reactie.

Mijn set staat op zolder. Daarmee kan ik vraag ik ver gaan met bv akoestische ingrepen die lelijk ze in. Niemand heeft er last van en het gaat mij hierin om de weergave. In de woonkamer zou ik dit niet op deze manier kunnen doen.

Gr. Hans
« Last Edit: October 12, 2018, 15:16:38 by chansig »
Dutch & Dutch 8M, Arendal Sub 2, BK XXLS 400, Paradigm PW Link,

Offline chansig

• Forever Addicted
« Reply #1451 on: October 12, 2018, 15:11:41 »
Set zal in de loop van volgende week wel wat veranderen zoals eerder beschreven maar dit is een foto van zoals hij nu is;

(Image removed from quote.)

Naim speakers? Kan het op de telefoon niet zo goed zien. Idem voor de apparatuur.

Gr. Hans

Offline Drikus

« Reply #1452 on: October 12, 2018, 15:24:23 »
Ja Naim Ovator S-600's, rest van de set bestaat uit een dCS Puccini Player + Puccini U-Clock, Apple MacBook Air i7 2017 en Music First Audio Senlac SJE monoblokken.
Linn Klimax DSM/2 Katalyst__Linn Klimax Solo Dynamik (2x)__dCS Puccini Player__dCS Puccini U-Clock__Naim Ovator S-600__REL Gibraltar G1__ISOL-8 Substation Integra

Offline chansig

• Forever Addicted
« Reply #1453 on: October 12, 2018, 17:49:24 »
Mooie speakers om te zien. Ken ze qua weergave verders niet. Net zoals de rest van de apparatuur niet. En een lekkere stoel om in te hangen.

Gr. Hans

Offline Contour

« Reply #1454 on: October 12, 2018, 18:24:00 »
Ziet er erg fraai uit, Hans zijn systeem scoort inderdaad dan lager qua looks.

Gr. Walter

Offline Blue-Eyes

« Reply #1455 on: October 12, 2018, 18:40:54 »
Stel er had Xiapo op gestaan.....was het dan ook gaaf om te zien ?

Speakers, draaitafel, versterker etc snap ik qua design en mooi vinden nog wel. Maar een kabel ?

Nog los van wat ze wel/niet brengen.

Gr. Hans

Ik zat er nog even over na te denken, en schoot mij nog wat te binnen. Ik heb zelf mijn LS kabels gemaakt. Ook deze zijn "opgeleukt" : mooie connectoren (ok, gekocht om de kwaliteit), krimpkous, snakeskin en kabel geleider.
Afgezien van de kabel en connector alles puur voor de looks :)

Speakers: front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, sub: Velodyne DD15, Atmos: Revel W783 ; App.: PRE: Linn Akurate DSM/1 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200, 2*Arcam P429, Bron: Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: ISOTEK; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synergy NAS, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO

Offline chansig

• Forever Addicted
« Reply #1456 on: October 12, 2018, 18:43:12 »
Ziet er netjes uit.

Gr. Hans

Offline Sirius666

« Reply #1457 on: October 12, 2018, 23:03:24 »
Ziet er erg fraai uit, Hans zijn systeem scoort inderdaad dan lager qua looks.

Gr. Walter

Heb je Hans zijn akoestische hoed van kaasdoek wel meegenomen in je besluit? :D

Offline buizesmurf

« Reply #1458 on: October 13, 2018, 18:48:17 »
Een paartje tasker XLR kabel van 3 meter voor de sub amps....dit bij een forum sponsor.. :tounge:

https://www.allekabels.nl/xlr-kabel/8/1052607/xlr-kabel-professioneel.html

Offline Maximus_Aurelius

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+22)
  • Total likes: 64
« Reply #1459 on: October 15, 2018, 13:39:14 »
Dank U!

De digitale kabels zijn zoals gezegd vandaag geleverd. Is toch een heel andere sound dan de Furutech Digifluxen die ze vervangen, erg verslavend.

Welkom bij de Siltech club  :clapping:
Zelf heb ik ook Siltech maar de Classic ann. Serie. Plus aangevuld met Crystal Cable ;).
Stereo:
Lindemann 832 / Lindemann 850 / Lindemann Musicbook 10 / Apple - MacMini > Roon > Qnap ts 131 3TB & Synology Ds916+ 8gb / YG Acoustic Carmel /  2x Siltech 770i XLR  / Siltech Classic Anniversary 770L / NordOst Heimdall 2 USB Cable / Crystal Cable Reference Diamond Powercords  / AudioQuest Niagara 1000 low-Z power|Noise-dissipation system/  Acoustic by Boldz / Boldz Acoustic chunkz /R-T-F-S Big Blocks B / Furutech WCD FT-SWS(R) NCF / Harmonix 909x Spike-Base

Offline Kees-O

« Reply #1460 on: October 18, 2018, 09:38:32 »
Mijn Goldkabel Executive Gold powercord vervangen door de Goldkabel Executive Jubilee Supercord.

Mijn vorige kabel was voor het mooie iets te lang, een vriend zijn kabel te kort dus heeft deze overgenomen. Erg leuke aanbieding gekregen op de nieuwe kabel, werd uiteindelijk maar een kleine bijbetaling.

Maakt het verschil tussen een goede kabel naar een iets betere powercord? Op details wel, klinkt iets luchtiger en een fractie meer aan detaillering. Maar zeker hoorbaar verschil.

Offline papito

« Reply #1461 on: October 21, 2018, 10:31:46 »
Cinemike HDMI kabel ter vervanging van mijn Audioquest HDMI kabel tussen mijn Cinemike Oppo en Cinemike AV. Wow, alles komt los van de speaker, levendiger/sprankelender, meer diepte en controle in het laag, vocals beter verstaanbaar. Zelfs een vriend die kwam luisteren en enigszins sceptisch is over bekabelingen gaf toe dat het een behoorlijk groot verschil was.

thanks Viktor!!

Offline Drikus

« Reply #1462 on: October 21, 2018, 20:45:36 »
2x Siltech Royal Signature Golden Ridge XLR's. Is de vorige uitvoering maar kon ze kopen voor een erg mooie prijs. Zijn digitale kabels maar perfect te gebruiken als analoge, wat ik ook ga doen.
Linn Klimax DSM/2 Katalyst__Linn Klimax Solo Dynamik (2x)__dCS Puccini Player__dCS Puccini U-Clock__Naim Ovator S-600__REL Gibraltar G1__ISOL-8 Substation Integra

Offline solitaire

• https://daily.audio/ user
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+18)
  • Total likes: 98
  • Hinterm Horizont geht's weiter.
« Reply #1463 on: October 22, 2018, 19:53:59 »
interlink, 3 meter, Belden 8402, in een opzet bekend geworden door Shirokazu Yazaki (zie bv. hier)
2ch: ProAc Tablette10 Sig ■ AudioInnovations First Triode ■ Trichord Orca NC ■ Rega SaturnR ■ TelluriumQ / EupenEMC ■ Synergistic / AmCan & DIY rack  
PC: Infinity InfiniTesimal RS0.1 ■ Pioneer M22 ■ Questyle CMA400i ■ ZMF Ori ■ Shunyata / StraightWire / Wireworld ■ SolidAir
TV: MonitorAudio Mass10 & Sunfire HRS8 + AntiMode ■ NAD C338 ■ Oppo 101 & 93 ■ Samsung UE46F8000 ■  NVA / Audioquest
slp.: 3D Sonics Transparence ■ Naim NAIT2 ■ Cambridge Azur540Dv2 + Audiomagus magiDAC ■ Chord / Isoda

Offline michel69

« Reply #1464 on: October 25, 2018, 13:25:08 »
Furukawa powercord 2x.

Verstuurd vanaf mijn TRT-LX1 met Tapatalk

Stereo : Sonus Faber Liuto tower-Audio Research LS 17-Spectral DMA-150 -Marantz AV7701 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range - MIT exp1-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline

Offline dre73

« Reply #1465 on: October 25, 2018, 13:27:45 »
En? :D
Classe cp-45,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Black Lion Red Sparrow,Sonos Magna,zelfbouw luidsprekers en subs.

Offline Drikus

« Reply #1466 on: October 25, 2018, 21:25:55 »
2x Siltech Royal Signature Golden Ridge XLR's. Is de vorige uitvoering maar kon ze kopen voor een erg mooie prijs. Zijn digitale kabels maar perfect te gebruiken als analoge, wat ik ook ga doen.

Gisteren geleverd maar zal helaas nog een tijdje moeten wachten om ze te gebruiken daar de cd/sacd-speler net binnen is voor een nieuwe laser.

Offline michel69

« Reply #1467 on: October 25, 2018, 22:21:55 »
En? :D
Koopje via het forum ze vervingen diy kabels die ik een paar jaar geleden ook via hier had overgenomen die zaten echter nu ter overbrugging aangezien de transparent die ik daarvoor had een mismatch waren met ARC.

Ben niet zo goed in het verwoorden van de verbeteringen maar goed wat me gelijk opviel was meer rust en vooral de plaatsing van instrumenten is beter geworden en wat meer controle over het laag!

Stereo : Sonus Faber Liuto tower-Audio Research LS 17-Spectral DMA-150 -Marantz AV7701 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range - MIT exp1-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline

Offline cz79

« Reply #1468 on: October 25, 2018, 23:31:02 »
Mooie kabels  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Moon 180 MiND | TaCT RCS 2.0 | Audio-GD R2R 11
Luidsprekers: Scansonic MB 2.5
Kabels: C&D | Grimm Audio | Dion Audio | DNM Reson

Offline michel69

« Reply #1469 on: October 26, 2018, 11:00:57 »
Mooie kabels  :D
Thx Chris wil jouw ook nog een mooie pf geven maar kan die functie niet vinden op tapatalk weet jij waar ik dat kan vinden?

Offline WickedGame

• Trade Count: (+7)
  • Total likes: 16
  • Enjoy The Music!!
    • WickedGame Set
« Reply #1470 on: October 26, 2018, 11:43:42 »
interlink, 3 meter, Belden 8402, in een opzet bekend geworden door Shirokazu Yazaki (zie bv. hier)

Interessant stuk om te lezen.

Heb je uiteindelijk de kabel zelf in elkaar gezet? Of zo aangeschaft? Want kwam in NL weinig tot niks tegen omtrent belden 8402 kabels, en de pluggen die men gebruik al helemaal niet.

Offline solitaire

• https://daily.audio/ user
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+18)
  • Total likes: 98
  • Hinterm Horizont geht's weiter.
« Reply #1471 on: October 26, 2018, 18:32:53 »
Via via over kunnen nemen uit een voorraadje die ontstond nadat iemand die eigenlijk van plan was deze via een eBay shop aan de man te gaan brengen zich toch bedacht (ging meer tijd in zitten dan hij beschikbaar had).

Geen idee hoe de markt hiervoor in NL zit. Los kabel/plug kopen gaat vast wel lukken toch ? Erik / Jouw Hifi verkoopt al vast Belden ...

En persoonlijk heb ik niets tegen kopen in het buitenland, zeker niet als wat ik zoek hier niet te verkrijgen is, of ik hemel en aarde moet bewegen om een verkoper überhaupt in beweging te krijgen ...

edit/ als je me doorgeeft wat je precies zoekt, wil ik ook best even voor je informeren of dit nog aanwezig is 
« Last Edit: October 26, 2018, 18:51:14 by solitaire »
2ch: ProAc Tablette10 Sig ■ AudioInnovations First Triode ■ Trichord Orca NC ■ Rega SaturnR ■ TelluriumQ / EupenEMC ■ Synergistic / AmCan & DIY rack  
PC: Infinity InfiniTesimal RS0.1 ■ Pioneer M22 ■ Questyle CMA400i ■ ZMF Ori ■ Shunyata / StraightWire / Wireworld ■ SolidAir
TV: MonitorAudio Mass10 & Sunfire HRS8 + AntiMode ■ NAD C338 ■ Oppo 101 & 93 ■ Samsung UE46F8000 ■  NVA / Audioquest
slp.: 3D Sonics Transparence ■ Naim NAIT2 ■ Cambridge Azur540Dv2 + Audiomagus magiDAC ■ Chord / Isoda

Offline Drikus

« Reply #1472 on: October 29, 2018, 14:47:58 »
2 Siltech Royal Signature Ruby Hill stroomkabels voor de cd/sacd-speler en clock.

Offline erik s.

• HT forum sponsor
  • Trade Count: (+78)
  • Total likes: 7
  • Jouw Hifi
    • Jouw Hifi
« Reply #1473 on: October 29, 2018, 20:11:21 »
2 Siltech Royal Signature Ruby Hill stroomkabels voor de cd/sacd-speler en clock.

Met echte Bals schuko van 6,95.
jouwhifi.nl o.a. Apogee, Bals, Belden, Cardas, Custom Design, Erzetich, Furutech, GigaWatt, HiFi-Tuning, Home Grown Audio/LOK, IeGo, Inakustik,  Kemp, Lapp, MIT, NorStone, Oyaide, PS Audio, Solid Steel, Soundcare, Viablue, Vicol, WBT en W & M
Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland

Offline Sopper

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+25)
  • Total likes: 55
« Reply #1474 on: October 29, 2018, 20:19:34 »
Met echte Bals schuko van 6,95.

Haha...  8)
#Bron I: HAKAI streamer @ ESI Gigaport HD+ #Bron II: Sony UDP-X800
#Voorversterker: Lejonklou Sagatun Mono #Eindversterker: Lejonklou Tundra Mono
#Luidsprekers: Harbeth SHL5+ 40th Anniversary
#Bekabeling: Mogami Neglex III 2803 - Mogami Neglex III 2804 #Muziek: Qobuz Sublime+ & HAKAI NAS