Geen/weinig Bass uit Onkyo tx-sr701e

Started by JorricK, July 7, 2010, 02:55:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JorricK

Ik heb van alles gelezen over bovengenoemde en zijn kleine oude broertje de 601 maar niet dat de lage tonen erg slecht zijn en laat dat nu net wel mijn probleem zijn.
Op mijn vorige versterker (TX-DS575) had ik een relatief sterke bas uit mijn speakers (jamo power 266)stukken beter en dieper als op de 701. Ik kan hem net zo hard opendraaien als ik wil en dan wordt ik doof van de hoge tonen die relatief goed klinken maar een diepe bas die blijft uit.
Ik hoor wel lage tonen maar zeer, zeer bescheiden.

Ik had natuurlijk al even gezocht en ik kwam het volgende tegen op deze website: hometheaterforum

Een knip uit de topicstart:
Quote2. I also noticed that there is a significant tonal difference between the two receivers. I like my TX-SV727 because it gives out very full-body sound, and I found that the TX-SR701 sound seems to be brighter/crisper (mid-range sound?), but lacks the low-end bass which gives volume and fullness to the sound. The manual says by setting the subwoofer to "no", all frequencies are sent to the front speakers. But, they don't sound the same! Are there other configurations that need to be set/changed?

Ik heb hetzelfde er worden 2 tips gegeven.

QuoteHi Matt,

My question is have you calibrated the receiver? How the channel output levels are set makes a huge difference a receiver's output.

When you begin the cal, the receiver should automatically set the absolute output level to 82 and you should calibrate each channel to 75 db at that point.

This is covered on pages 34 and 35 of your owners manual. I would expect this to make a difference.

Also, you are correct to set to large front speakers, no subwoofer or surrounds.
82db staat hij op idd, (erg vervelend dat dit zo hard moet) Ik heb alleen geen idee wat hij met 75db bedoelt. Front speaker op +12 instellen verandert niks aan mijn bas geluid.

De andere suggestie:
Quotetry this; go to set-up menu and be sure all volume levls are set correctly and evenly. If front speakers are set anywhere but full up you are not getting full power no matter where you turn the volume nob.
Lijkt me een beetje onzin, had front al op +12 gezet maar zoals ik al verwacht had, geen veranderingen.

Als ik kijk bij mijn speaker setup heb ik:
A: subwoofer : No
B: Front L/R: Large
C: Center: Small
D: Surround L/R: Small
E: Surround Back: Small
F: Crossover: 40Hz

Bij de laatste heb ik mijn vraagtekens moet ik deze misschien hoger instellen? keuzes zijn:
40Hz, 60Hz, 80Hz(THX) 100Hz, 120Hz en 150Hz
Ik ben zelf nog maar een beginner, maar er is 0,0 verschil tussen 40Hz en 150Hz. Als je zonder sub luistert en je front L en R staan op Large dan heb je hier toch niks mee te maken?

ik kan de bass wel gewoon naar +2 of +8 draaien, dan hoor ik enigszins wat meer bas ja maar dat klinkt nergens naar.. Het geluid wordt er in zijn geheel niet voller van alleen doffig en meer bassiger.

JorricK

Laat ik maar even op mijzelf reageren.
we (mijn broer en ik) of nou eigelijk hij, kwam op het idee of ik de luidsprekers wel goed had aangesloten. Naar mijn mening wel maar blijkbaar was ik niet helemaal wakker. Ik had de boel dus verkeerd aangesloten. Ik kon het verschil direct horen, meteen een stuk meer lager tonen en kwamen veel dieper dan eerst.

Ik heb daarnaast ook nog een Marantz SR7200 gekregen. Ik ben reuze beniewd hoe die gaat klinken, want ik vond de Onkyo TX-SR701 in surround ook erg goed. Ik mag in ieder geval 1 van de 2 kiezen.