Bluray : Back to the Future

Started by riwi, July 5, 2010, 03:35:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

Quote from: Etiennevh on July  9, 2010, 23:40:30
Ik heb hier nog een 4 dvd box (jaja 3 films 1 extras) sealed in de kast liggen, volgens mij ook silvercase.. Maar het blijkt dus een goede film te zijn ook? Toch maar eens kijken dan :)
:nopompom: :nopompom: :nopompom:

Geniaal in zijn tijd!! :D :D :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Ik heb ze nog nooit gezien, maar als ik wat over het plot lees lijkt 't me erg leuk! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HAL

Quote from: celerontje on July 10, 2010, 00:06:49
Ik heb ze nog nooit gezien, maar als ik wat over het plot lees lijkt 't me erg leuk! :pompom:

Ga je schamen! Deze horen verplicht in elke collectie, samen met The Godfather, Starwars en Indiana Jones.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Quote from: HAL on July 10, 2010, 09:36:19
Ga je schamen! Deze horen verplicht in elke collectie, samen met The Godfather, Starwars en Indiana Jones.
Alleen die laatste heb ik! :-X
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Quote from: celerontje on July 10, 2010, 16:57:12
Fluxcondensator, whahaahahahaha! :clapping:
is echt een goede film! vooral in de toekomst :D ik ben het nog niet tegengekomen zo :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

riwi

Eergisteren deel 1 en 2 zitten te kijken van de Back To The Future serie.
Echt een beetje nostalgie voor mij. Zeker deel 1 heb ik al zo vaak gezien dat ik hem kan dromen en alle dialogen letterlijk in mijn hoofd kan afdraaien.

Kwa beeld is het erg wennen hoor (deel 1). Hij is mega scherp, bijna onwerkelijk, er is behoorlijk wat sharpening toegepast waardoor soms de personen als het ware op de achtergrond geplakt lijken te zijn en er echt halo's te ontwaren zijn. Ook de kleuren hebben een enorme boost gekregen, het rood en groen knalt werkelijk van het doek af. De rode stoepranden in 1955 springen er echt uit. Ik vind het jammer dat ze hierin zo ver zijn gegaan. Desondanks vind ik het een mooie schijf. Kwa detail en scherpte is ie (ondank de verscherping) een enorm stuk mooier dan de DVD.

Als je dan deel 2 kijkt. Die is een stuk rustiger gedaan. Gewoon veel detail, minder sharpening toegepast en de kleuren ook niet zo extreem aangedikt. Echt mooi dus. Ook kwa geluid is het genieten met beide films. Vanavond zal ik deel 3 er eens in doen :)

O ja de tin editie is zeer compleet. Er zit in :
2 posters, de foto van Marty met broer en zus die langzaam vervaagt als je hem kantelt, de Grays sports almanac, blueprints van de deLorean, designs van de hoverboards, een out-a-time nummer bord, en nog veel meer kleine dingetjes die gewoon wel aardig zijn voor een BTTF fan. Meerdere kranten artikelen uit de lokale bladen van de verschillende tijden :)

Ik ben er wel blij mee. Op het ABHDTV forum werd gezegd dat het niet om aan te zien was (deel 1) en dat iedereen hem maar terug moest sturen. Ik zie wel wat ze bedoelen, maar zo erg vind ik het niet. Het is niet zoals met Gladiator dat ze de deLorean met DNR hebben weg gepoetst  ::)

celerontje

Overdrijf je niet een beetje?
http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-ray_reviews52/back_to_the_future_blu-ray.htm
Er is wat EE te zien, maar is-ie compleet anders qua kleur dan de DVD?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Quote from: celerontje on October 28, 2010, 12:47:45
Overdrijf je niet een beetje?

Nee ik overdrijf niet. Ik geef juist een afgewogen mening. Ik brand hem niet compleet af zoals ze op abhdtv doen (ze noemen het een fail-ray ipv een bluray). Heb je niet gezien dat op ieder shot de halo's te zien zijn praktisch? En wat vind je van het rood bij bv het drumstel en de gitaarband om zijn schouder. Huidstinten zijn wel weer goed.
Ik denk dat ze zaten met het feit dat er in de bron veel verschil in kwaliteit was tussen 1 en 2+3. Ze hebben dat geprobeerd te vereffenen. Op zich vind ik het goed dat ze verbeteringen doen waar het kan. Origineel in de bios was bttf ook al niet een zeer scherpe film. Ik denk dat ie nu scherper is dan ie ooit was.

celerontje

Kan me goed voorstellen dat-ie er in de bioscoop minder goed uitzag, want qua interpositief is-ie niet helemaal 100% en dan ook nog kopieën daarvan getrokken op high-speed... ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

squeek

Quote from: riwi on October 28, 2010, 13:21:55
Nee ik overdrijf niet. Ik geef juist een afgewogen mening. Ik brand hem niet compleet af zoals ze op abhdtv doen (ze noemen het een fail-ray ipv een bluray). Heb je niet gezien dat op ieder shot de halo's te zien zijn praktisch? En wat vind je van het rood bij bv het drumstel en de gitaarband om zijn schouder. Huidstinten zijn wel weer goed.
Ik denk dat ze zaten met het feit dat er in de bron veel verschil in kwaliteit was tussen 1 en 2+3. Ze hebben dat geprobeerd te vereffenen. Op zich vind ik het goed dat ze verbeteringen doen waar het kan. Origineel in de bios was bttf ook al niet een zeer scherpe film. Ik denk dat ie nu scherper is dan ie ooit was.

Ik heb deel één gisteren gezien, deel twee vanmiddag en het derde deel zo dadelijk. ik moet toch eerlijk bekennen dat ik het beeld helemaal niet wauw vindt qua scherpte  :-\ zelfs naar de slechte kant toe. Als je kijkt naar de transfer van the godfather bijvoorbeeld dan is deze trilogie toch wel jammerlijk tov de dvd versie. Kleuren etc lijken wel beter te zijn maar die kan ik erg moeilijk beoordelen momenteel aangezien men lamp aan vervanging toe is. Ik heb de lichtsterkte een boost gegeven om toch nog degelijk te kunnen kijken maar kleur en vooral zwartwaarden lijden hier enorm onder.

Anyhow, de films zelf zijn natuurlijk fantastisch en alleen daarvoor koop je ze al.

Quote from: celerontje on July 10, 2010, 00:06:49

Aangezien dit voor velen van ons jeugdsentiment is wil ik wel eens weten hoe oud jij bent  :crazy:
Ik heb ze nog nooit gezien, maar als ik wat over het plot lees lijkt 't me erg leuk! :pompom:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

manco401

#40
Weer een verloren kans want naar mijn mening is dit een afgrijselijke release. De gestaureerde master is waarschijnlijk prachtig maar hij is duidelijk daarna volledig plat gefilterd met DNR en zowet ieder shot bevat EE. Wanneer zullen ze het leren pff.. De bitrate lijkt ook niet al te hoog en de compressie bij blu-ray is al enorm.. Men had beter de filtering achterwege gelaten en de gemiddelde bitrate naar het max van 40 getrokken ipv 25..

celerontje

Bullshit, 25 is een prima bitrate. (of het 25 of 40 is ga je echt niet zien op de meeste schermen)
Ooit van quantizing algoritmes gehoord? Nee? Prima, maar zeg dan niets! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Quote from: celerontje on November  7, 2010, 13:44:41
Bullshit, 25 is een prima bitrate. (of het 25 of 40 is ga je echt niet zien op de meeste schermen)
Ooit van quantizing algoritmes gehoord? Nee? Prima, maar zeg dan niets! ;D

40 is beter dan 25, en natuurlijk zie je een verdubbeling van bitrate wel. Zeker in bewegende beelden.
Heb jij de bttf release eigenlijk wel gezien? Zo niet : klets dan niet zo!

Zoals ik hierboven ook al heb gezegd is de bewerking die ze losgelaten hebben op zeker bttf1 niet goed.

Ik heb wel wat jaartjes wiskunde gehad dus quantizing algoritmes ken ik wel. Het is echter absoluut niet van belang of je voldoende wiskundig onderlegd bent om deze techniek te begrijpen. Je kan namelijk gewoon de beeldkwaliteit bekijken en beoordelen om te weten dat het bij bttf1 een beetje mislukt is. Misschien is een opticien voor jou dan een betere tip ;)

celerontje

Tuurlijk is een hogere bitrate beter, maar dat is echt niet het probleem van deze transfer.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Quote from: celerontje on November  8, 2010, 21:04:38
Tuurlijk is een hogere bitrate beter, maar dat is echt niet het probleem van deze transfer.

Dat zegt toch ook niemand. Het is de filtering en de edge enhancement die is toegepast die niet goed zijn (zoals met zo veel releases de laatste tijd).

mijavere

gelukkig nog een heleboel mede bttf-ers. Dit is en blijft mijn favoriet. Jammer dat Michael zo ziek is, toendertijd was er sprake van een 4e deel.

HAL

Quote from: mijavere on October 29, 2011, 16:50:04
gelukkig nog een heleboel mede bttf-ers. Dit is en blijft mijn favoriet. Jammer dat Michael zo ziek is, toendertijd was er sprake van een 4e deel.

Hij heeft 2 (of was het 3?) afleveringen van The Good Wife gedaan. Was erg leuk!

Lightspeed

QuoteHij heeft 2 (of was het 3?) afleveringen van The Good Wife gedaan. Was erg leuk!
Michael J Fox heeft laatst ook nog in Scrubs meegespeeld.

Laatst (eindelijk  :-[) eens de bonus/extra's op de Blu-ray's bekeken.
Hoe de verhaallijnen en de opname-technieken tot stand kwamen en 't verschil tussen '84/'85 en '89/'90 daarmee.
Het blijft een fascinerende film-reeks.  :satisfied:

Waar kun je nou eens zo'n 'hoverboard' kopen?? Of zijn we nog niet vér genoeg in de future?  ;)
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

HAL

Quote from: Lightspeed on January 12, 2012, 13:14:32

Waar kun je nou eens zo'n 'hoverboard' kopen?? Of zijn we nog niet vér genoeg in de future?  ;)

Hoverboard nog niet gevonden maar de flux capacitor is al een tijdje te krijgen:
http://www.bttf.net/Back_to_the_Future_Part_II_Flux_Capacitor_p/21014.htm