Sony DVP-S9000ES

Started by CarnivorousVulgaris, July 4, 2010, 08:46:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CarnivorousVulgaris

Omdat ik hier nieuw ben en even wil laten weten wat voor een Sony fan ik ben, kan natuurlijk mijn juweeltje niet ontbreken: De Sony DVP-s9000es champagne.

Ik ben van mening dat dit nog steeds (een van de) beste dvd-spelers is welke Sony ooit gemaakt heeft. Zelf ben ik ook een enorme audiofan en dit beestje heeft werkelijk alles in huis (behalve het afspelen gebrande cd's dan.....  :'(). het loopwerk van deze speler overklast reguliere cd-speler uit een hoge prijsklasse naar mijn mening.

Was erg benieuwd wat jullie mening over dit beestje is en uiteraard wat jullie ervaringen zijn.

Alvast bedankt en groeten,

Kevin
#1: Rotel RA1570 + RB1572  Monitor Audio GX100   Monitor Audio R380   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PP   Gramofon   #2: Sony TA-FB930QS   Sony SCD-XB790QS   Gale GS401A

Nahpets

Zo  :o jij het een verzameling Sony staan zeg  :crazy: en in totaal 5 loopwerken (CD/DVD)  :pompom:

Ik heb de 9000 nooit gehoord. vind hem erg erg sexy uitzien. De reviews zijn allemaal laaiend enthousiast en ook de 2e hands waarde blijft hoog.

Volgens mij heb je inderdaad een juweeltje in huis.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ajbeefde

De 9000? Als deze speelde een mooi plaatje, maar deze weigerde op een bepaald moment nogal veel sacd en dvd's.
Was blij dat ik deze destijds nog goed kon inruilen op een nwe Denon dvd2900  ;)

Kwa ontwerp een mooie speler om te zien.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

CarnivorousVulgaris

O ja, deze bugs schijnen er in gezeten te hebben voordat ik hem kocht. Zijn vorige baasje heeft hem daarvoor langs van Medevoort gestuurd  :devil: Daarnaast is hij ook regiovrij gemaakt, maar daar heb ik nog nooit gebruik van gemaakt.

Thanx, voor de feedback!

Gr,

Kevin
#1: Rotel RA1570 + RB1572  Monitor Audio GX100   Monitor Audio R380   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PP   Gramofon   #2: Sony TA-FB930QS   Sony SCD-XB790QS   Gale GS401A

johnhifi

#4
Ah, de DVP-S9000ES... Het is inderdaad een zeer mooi apparaat. Ik heb er twee! :)

De champagne versie staat in de HT, naast de TA-N9000ES, TA-E9000ES, ST-SA3ES en SDC-555ES. Deze wordt exclusief voor DVD's gebruikt. In de woonkamer staat een zwart exemplaar die enkel dienst doet als (SA)CD speler. (Ik overweeg deze laatste trouwens te verkopen. Ik heb te weinig SACD's om hem enkel daarvoor te behouden en qua cd weergave hoor ik te weinig verschil tussen de 9000ES en mijn andere spelers.)

Ze spelen beide perfect en pakken alle schijfjes probleemloos. Helaas geen gebrande cd's, maar ja, wie brandt er tegenwoordig nog cd's? Voor audio zonder fysieke media heb je streamers of MP3 spelers. ;)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).