Book of the Dead, Wie...... ?

Started by shit_happens1, February 8, 2002, 10:44:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shit_happens1

Hoi,

Ik heb net Book of the Dead besteld ( http://www.horrordvds.com/extras/bdpreview/ ). En het leek mij geinig om te zien wie deze film nog meer in bestelling hebben. Vandaar deze post, wie o wie ..??   ;D

Groet,

Sylvester

J.A.F._Doorhof

#1
Tja,
Ik heb hem ook net gepreordered.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

#2
Ik heb de Elite LD van de film. Er is nogal wat controverse over de nieuwe AnchorBay versie, aangezien deze is gematte naar 1.85/1.78:1. Het origineel is namelijk full-screen (4:3). Immers, het is een 16 mm film. Bovendien is de commentary track dezelfde als op de Elite uitgave.

Maar alleen eigenlijk al vanwege de verpakking wil je de nieuwe versie hebben...

J.A.F._Doorhof

#3
The smell of fresh rubber in the morning, who doesn't like that  ;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

#4
;D Precies. Jij snapt het  ;D

Film gooi ik weg, het gaat mij om de verpakking...

Geintje :)

J.A.F._Doorhof

#5
En de review van The digital bits.

http://www.thedigitalbits.com/reviews2/evildeadbod.html

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

#6
Erg leuk geschreven....

Was het maar vast 5 maart  :P

Sum1

#7
Ik heb ook maar ge-preordered! ;D

Past mooi bij m'n Limited Edition Army of Darkness... 8)

shit_happens1

#8
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Army of Darkness vorige week voor het eerst heb gezien .... Wat een wereld film :) . Ik heb me echt de klere gelachen  ;D

J.A.F._Doorhof

#9
Nou ja, foei toch !!!!

Ken je ED II dan wel ?

Dan moet je nu voor straf eerst Dead Alive / Braindead en dan Bad Taste (beide van Peter Jackson) gaan kijken.

Als je het over lachen hebt, dan kom je dan niet meer bij.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sum1

ED2 en Dead Alive (Braindead) zijn idd erg goed! ;D  Dus ik sluit me aan bij de tip van Frank...

Bad Taste kan ik nog geen oordeel over vellen, die heb ik nog niet gezien... :-[

Zijn Dead Alive en Bad Taste trouwens goed op dvd? Zo ja welke regio?

Bart_M

#11
Ik heb Dead Alive bij een vriend gezien op een R2 dvd. Volgens mij ooit verkocht bij Blokker.
Hij is verkrijgbaar, maar ik denk dat je goed moet zoeken.
Net als Bad Taste zo'n slechte film dat je gierend van het lachen op de bank zit, en daarom toch heel goed is...  ;D

J.A.F._Doorhof

Dead Alive is geen slechte film, foei.

Dat is een echt meesterwerk, het is allemaal met opzet zo gespeeld. Het is een beetje een kruizing tussen een stomme film (het piano muziekje continue op de achtergrond) en een moderne gore horror film, met ongeloofelijk veel humor (en gore). Er worden trouwens behoorlijk wat knipogen naar bekende films gegeven, kijk maar eens heel goed. Je vindt stukjes terug van Psycho, Canibal Holocaust, Zombie, Charlie Chaplin, De kungfu films van Bruce Lee, etc. etc. Elke keer als je weer kijkt zie je weer meer, geniaal. Maar inderdaad apart gefilmd.

"I kick ASS for the LORD"
(kungfu priester tegen zombies)

Bad Taste, is inderdaad een slechte film, maar wel zo slecht dat je van je stoel rolt van het lachen. Ik heb de Regio 1 versie en die is goed, je kunt kiezen voor de Regio 1 SE, maar je betaald meer en je krijgt alleen een docu van ik dacht 20 minuten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mr._Custard

Laat ik die nou hebben ;) De SE van Bad Taste is werkelijk een schitterende release. De verpakking is echt heel mooi, met zo'n plaatje dat beweegt als je het kantelt (2 vingers / 1 vinger ;) ). En "Good Taste, the making of Bad Taste" hoort zo erg bij de film, dat hij eigenlijk niet mag ontbreken. Deze docu is bijna net zo goed als de film. Vooral de uitleg over hoe de super low-budget effecten tot stand zijn gekomen is stoer. Bovendien krijg je van de docu pas echt een idee van wat voor genie Peter Jackson eigenlijk is.

Echt.. de SE is the way to go!

BTW, over Dead Alive... dit is een verknipte, US-versie van de film. Ook in de andere versies die uitgebracht zijn is geknipt.  Bij mijn weten is er nog geen uncut versie op DVD verschenen. (Maar misschien wel op VCD). Als iemand wat anders weet, hoor ik het graag!

J.A.F._Doorhof

#14
Van Dead Alive is een BLOODRED versie uit, ik dacht in DLD en die schijnt WEL uncut te zijn.

Is die docu echt zo de moeite waard, je hoort daar wisselende meningen over ?
Is het een single layer DVD (maw < 4,3GB ?)

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mr._Custard

#15
Tja, ik vind de making-of erg OK. Hoe vaak krijg je nou de ouders van de filmmaker te zien?  (En ze vertellen ook nog erg grappig over de vreemde hobby van hun zoon...) Over over hoe PJ met zich zelf een gevecht aangaat en dat ook nog eens filmt ??  ;D

Persoonlijk heb ik lever één extra van deze kwaliteit, dan 10 gemiddelde DVD vullers ("de beste scenes achter elkaar geplakt!" of "Directors Commentary van John Woo!" (Kan er iemand ook maar iets van verstaan?))

Afgaande op de inhoud van de tweede DVD is het een idd. een single layer.

J.A.F._Doorhof

#16
Kun je die mischien een keer een dag missen, wil hem heel graag even zien  ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#17
Alvast een preview/review:

http://www.dvdmg.com/evildead.shtml
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Sum1

#18
M'n BotD is gisteren verstuurd! Als het een beetje meezit dan heb ik 'm woensdag in huis... A&B Rulez!  ;D

Tnx voor de info over Bad Taste... zal de SE binnekort eens bestellen. Voor Dead Alive loont het misschien de moeite om te wachten op de bloodred versie...

shit_happens1

#19
ik ben ge-invoiced op 26 feb. Dus toen is mijn botd verstuurd. Knap overigens om iets te versturen wat nog niet officieel uit is. Maar je hoort mij niet klagen :)

J.A.F._Doorhof

#20
Ik heb net mijn eerste rubberen DVD binnen gekregen  ;D, wat een prachtige verpakking, echt helemaal te gek, voelt alleen wel wat vreemd aan, en dit is zeker een DVD met een luchtje  ;), hoewel niet zo sterk als je op internet doet vermoeden.

Zal dit weekend de kwaliteit eens kritisch gaan bekijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

#21
Bij Boxoffice vandaan ..?
Ik heb hem namelijk nog niet....  :(

Geduld is een schone zaak he....

J.A.F._Doorhof

#22
De Beeldkwaliteit van de film zelf is zoals verwacht, goed met inachtneming van het origineel, Geluid is wel een stuk beter geworden.

De Extra's zijn ZEER de moeite waard, vooral de docu over Bruce en over het fenomeen ED zijn ZEER intressant en leuk.

De stank is toch wel irritant aanwezig, Annewiek kwam binnen lopen en die merkte direct dat er iets niets al te lekker rook  ;D. Maar dat gaat vanzelf weg (hoop ik).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sum1

#23
Tsja, hij ruikt nogal...

Maar na drie dagen ben ik er al behoorlijk aan gewend geraakt, enne ik voel me wel lekker high!  ;D

shit_happens1

#24
Gisteren (eindelijk) pakje in de bus, en ja hoor Book of the dead....Coool was het eerste wat ik dacht toen ik het open maakte. En inderdaad wat een lucht joh  ;D.

Ik heb werkelijk nog nooit zo'n mooie verpakking van een dvd gezien en/of gevoeld. Wat me opviel is dat hij ook heel raar aanvoelt alsof er een soort gel of gelei onder de rubber laag zit. Vast een paar kleine stukjes van de dvd gezien, en ziet er erg goed uit. Ook moet ik toegeven dat de film een stuk spannender word door toevoeging van 5.1ex geluid. Vanavond tijd maken om hele film te zien...