subwoofer vraag

Started by johanus, September 16, 2003, 16:09:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johanus

hi
ik heb een vraag over mijn sub (mission m5 as).
op de sub zitten 2 aansluit mogelijkheden.
ik kan zowel via tulp alswel speaker kabel aansluiten hier heb ik
speaker links en rechts aansluitingen voor.
ik vroeg mijnzelf af of het mogelijk is of ik beide mogelijkheden
tegelijk kan aan sluiten .
aangezien ik op mijn denon avc a10se 1 paar fronts kan aan sluiten vroeg ik mijn ook af of het mogelijk is om de sub dan
via dubbele aanluiting via versterker te laten lopen.
dus zowel speaker als sub op conectors .
dit wil ik alleen doen als het mogelijk is om zo aan te sluiten zoals ik hierboven al uitlegde.
groet johanus

Scarp

De speaker aansluitingen van een subwoofer gebruik je eigenlijk alleen als je hem gebruikt als passieve subwoofer. Echter als je receiver (en die denon heeft dat) een subwoofer uitgang heeft, dan gebruik je die, omdat daardoor het bassmanagement correct gaat.

Allebei de manieren lijkt me niet echt praktisch. Het kan wel denk ik, maar is gewoon onpraktisch en niet bijster nuttig.

Point7

#2
Je krijgt ook problemen met het volume en de crossover instellingen.

bv. het kan zijn dat je het volume van de sub op 50% moet zetten als je de speakeraansluitingen gebruikt en op 30% moet zetten als je de sub out gebruikt.

Ook de crossover zorgt voor problemen. Voor HT staat de crossover best 100% open en gebruik je het bassmanagement van de receiver, maar dan ga je teveel lage tonen doorlaten voor de speakeraansluiting.

Bij REL subs gaat het wel, maar daarbij zijn beide manieren ook appart in te stellen op de subwoofer.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

johanus

hoi jongens.
bedankt voor jullie advies.
groet johanus.