Welke Pronto ?

Started by Arno P, September 15, 2003, 22:51:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Volgens mij zijn er nieuwe en oudere typen pronto's zijn er verschillen cq voor- nadelen te geven waar ik op kan letten voordat ik over ga tot aanschaf? ???

markvl

Arno,

Er zijn een paar belangrijke verschillen:
  • Oudere typen hebben geen 'harde' cursor toetsen, en die zijn toch wel comfortabel bij DVD menu besturing.
  • Nieuwere types hebben een iets groter scherm en meerdere grijstinten of zelfs kleuren (voor mij persoonlijk niet echt belangrijk).
  • Nieuwe modellen hebben een 'ingebakken' set met codes voor erg veel apparaten. Maar je zult altijd zien dat je net een apparaat hebt dat er niet in zit.
  • Verder is de computer aansluiting bij oude modellen serieel, en bij de nieuwe via USB.
  • En de nieuwe modellen zijn natuurlijk redelijk aan de prijs... :P
Ik heb zelf pas een 950 gekocht (ter vervanging van mijn 890) met als hoofreden dat er meer 'harde' toetsen op zitten. Dat maakt het gebruik in het donker wat makkelijker.

Het is dus een kwestie van op een rijtje zetten of de verschillen belangrijk genoeg zijn ten opzichte van het prijsverschil.

Groeten,
Mark

Ps. De 890 wil ik binnenkort te koop aanbieden.
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Arno P

Mark, mag ik aannemen dat de functionaliteit van oud en nieuw dus nagenoeg dezelfde is?

markvl

Je kunt met zowel oud als nieuw:
- via je PC de layout wijzigen
- configuraties van bestaande apparaten van Internet (Remote Central) gebruiken
- andere afstandsbedieningen 'inleren'
- meer dan genoeg apparaten kwijt

Dus inderdaad is de functionaliteit gelijk; het verschil zit in de details.
Mocht je dus niet te veel willen uitgeven dan is een oud model zeer geschikt.
Ik heb er zelf ook bijna 3 jaar zonder problemen mee gespeeld.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Arno P

En...hoe hoger het typenummer hoe beter?

Scarp

Quote from: Arno P on September 17, 2003, 19:31:06
En...hoe hoger het typenummer hoe beter?
Eerder "hoe duurder" :)

Arno P

ok...got the message.....functionaliteit hetzelfde alleen de looks beter met hogere nummers hogere nummers=hogere prijs  ;D

Scarp

De 950 is een verbetering tov z'n voorgangers ook op het aantal grijstinten. Ook vormgeving en meer harde toetsen.

Arno P

De 950 staat in mijn geheugen gegrift...bedankt