Waanzinnig handig apparaatje.

Started by J.A.F._Doorhof, June 18, 2010, 15:16:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


J.A.F._Doorhof

ook interessant, even afwachten wat ze gaan kosten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

ondertussen eigenaar van een MiFi 2352, met een vodafone abo. Ontvangst is bizar veel beter dan met tmobile tussen utrecht en adam. Als er vragen zijn dan hoor ik het graag.

Misschien iets meer werk dan een ingebouwde 3g maar je krijgt er veel extra's voor terug.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Etiennevh

ik ben benieuwd als ik zo'n mifi in mijn auto leg in het dashboardkastje ofzo, of ik dan zeg maar rond om mijn auto bereik heb? Dat zou namelijk super zijn, kan ik altijd in de auto internetten..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: Etiennevh on August 14, 2010, 00:10:07
ik ben benieuwd als ik zo'n mifi in mijn auto leg in het dashboardkastje ofzo, of ik dan zeg maar rond om mijn auto bereik heb? Dat zou namelijk super zijn, kan ik altijd in de auto internetten..

Correct, bij beide merken (of zijn er nu meer) kan je zelfs een aansluiting voor de auto krijgen voor de stroom. Wat mij nog niet duidelijk is of het 'ok' of zelfs slimmer is om hem niet uit/aan te zetten. Frank wat doe jij zet je hem echt uit elke keer ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Aangezien ik hem voornamelijk in het buitenland gebruik zet ik hem uit.
ECHTER, als we gewoon in de auto zitten voor een lange rit, staat hij gewoon continue aan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 14, 2010, 10:55:54
Aangezien ik hem voornamelijk in het buitenland gebruik zet ik hem uit.
ECHTER, als we gewoon in de auto zitten voor een lange rit, staat hij gewoon continue aan.

Zal eens wat testjes doen. vooral dat de datateller zich elke keer reset baal ik een beetje van. Misschien is in standby een betere oplossing. die datateller in de 2352 is vaag gezien ze wel een 'herstart op datum' hebben lijkt gewoon een bug.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

coned (banned)

gewoon een audi A8 kopen, heb je dat ding nooit meer nodig:

"Audi's A8 luxury sedan will be the first vehicle with a factory integrated mobile hotspot  when it ships this fall with an adapter capable of connecting up to eight devices via WiFi or Bluetooth. Audi integrates a WLAN module and antenna on the roof, using technology from chip-maker Marvell and Harman Automotive. The company says its WiFi software architecture is optimized for extremely low power consumption on battery-powered consumer electronics, enabling passengers to connect to the vehicle's network without affecting the battery life of their connected devices. The Audi system, called the Marvell Mobile Hotspot, will support any combination of smartphones, tablets, laptops, digital cameras, and gaming devices."

reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 14, 2010, 20:20:07
Maar wel een abo nodig.

en een auto meenemen gebouwen in is ook best lastig :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

FredBeamer

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 24, 2010, 18:09:27
Hi,
Je hebt niet 2 simkaarten nodig.
Sterker als je een duosim aanvraagt, wat trouwens gewoon kan bij Tmobile en ik neem aan ook andere providers, moet je er rekening mee houden dat als je de Mifi gebruikt de telefoon NIET meer werkt, het is altijd de kaart die als laatste aangemeld word.

Wat een betere oplossing zou zijn als je hem in Nederland wilt gebruiken is een simpele pre-paid kaart of een klein abonnement per maand, er zijn bv oplossingen waar je maximaal 4.50 per dag betaald met ongelimiteerd data transport op een pre-paid kaart.
Gebruik je het een dag niet heb je dus geen kosten.

Wat ik beter vind is bv het goedkoopste Vodafone abonnement waar je voor rond de 10.00 per maand klaar bent.

Ik heb hem zelf echter ook voornamelijk voor het buitenland.
Daar heb ik namelijk de meeste problemen met internet, in Nederland kun je veel doen met de iPhone en ben je meerdere dagen weg kun je de pre-paid kaarten gebruiken.

Voornaamste voordeel van de Mifi is dat je niet verplicht bent een 2e abonnement te nemen voor je iPad, een dongle voor je laptop etc. Je neemt feitelijk of een duo sim (en bent dan telefonisch niet bereikbaar, maar daar hebben we voicemail voor) en je hebt dan gratis datatraffic. Of je neemt het goedkoopste abonnement bij bv Vodafone of prepaid en je hebt in principe altijd dekking (door 2 providers te kiezen).

Wat de Mifi doet is feitelijk gewoon fungeren als router voor maximaal 5 apparaten die via wifi verbinding maken met de Mifi.
Extra voordeel is dat applicaties die het normaal niet doen op 3G het nu wel doen omdat ze denken wifi verbinding te hebben.

Bij het buitenland word het helemaal interessant.
Daar ben je namelijk (tenzij je roaming kosten leuk vind) helemaal niet met internet bereikbaar tenzij je een wifi hotspot vind en vaak kosten die bv in Engeland 25.00 pond voor 4 dagen, nu koop je voor 10 pond een kaartje van bv "3" en je hebt continue een wifi bubble met internet.
Op de hotelkamer met de laptop of iPad en on the road met de iPhone, maar ook in de auto etc.

Kun je zo'n kaartje ook kopen voor andere landen bijvoorbeeld new york. Ik ga binnenkort naar new york. Heb een iPad 16Gb Wifi om hoge kosten met roaming te voorkomen. Je kunt dan wel bijvoorbeeld naar een McDonalds voor gratis wifi maar dat is niet zo gezond voor je lichaam.
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

AbZ

#37
.

J.A.F._Doorhof

wifi in amerika is redelijk normaal inderdaad.
Als je de ANP settings hebt kun je AT&T gebruiken maar in NY zou ik dat niet doen.
Voor Ierland en de UK adviseer ik zonder twijfel 3.
Heb nu ook 2GB voor 10 euro in Ierland en dat draait erg rap en zonder problemen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

egraaf

Als ik bij three.co.uk kijk dan lijkt het erop dat ze daar niet de Novaltel 2352 leveren, maar de Huawei E5, en die wil ik denk ik niet. De Novatel krijgt zo te zien toch wat betere reviews, maar ik zou graag wat minder dan tussen de 180 en 230 euro betalen (afhankelijk van of je hem uit de Ukraine wilt bestellen of in Nederland ...)

Kan iemand me uitleggen waar ik een gelockte versie kan vinden die ik dan hopelijk kan unlocken?

Mijn dank is groot.