Waanzinnig handig apparaatje.

Started by J.A.F._Doorhof, June 18, 2010, 15:16:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Je kent dit probleem gegarandeerd.
Je hebt, een iPhone, iPad, Laptop, netbook etc. en je wilt ze het liefst allemaal gebruiken natuurlijk, maar om nu overal een abonnement op te nemen of om elke keer je simkaart te wisselen is ook niet ideaal.
Je zou natuurlijk een dongle kunnen nemen en deze op je laptop zetten en daarmee een privat netwerk kunnen maken met internet sharing..... maar dan moet je de laptop steeds meenemen en aan laten staan.

Gelukkig kan het handiger.

We waren deze week in Engeland en ik heb daar een zgn Mifi meegenomen.
Ze worden daar verkocht in combinatie met een "3" prepaid optie, totaal met 1 GB prepaid zit je rond de 59.00 pond.

Mifi ?

De Mifi is een klein apparaatje (kleiner dan de iPhone) met een paar knoppen.
Natuurlijk is er de aan en uit knop, gevolgd door een knop waarmee je wifi activeert en dan nog een knop voor het activeren van je internet connectie.
En daarmee heb je het dan wel gehad.

Je kan eventueel nog een microSD kaart plaatsen waarmee je ook de Mifi kan gebruiken voor netwerk opslag.

Het geheel werkt feitelijk zeer simpel.
Er word een sim kaart geplaatst in de Mifi, je drukt de unit aan en wacht op het antenne signaal (1-2 seconden), daarna activeer je wifi (1-2 seconden) en daarna maak je verbinding met internet (3-5 seconden).
Daarna gaan de lampjes uit en heb je een bubble gemaakt met een omtrek van 10mtr waarbinnen je tot 5 !! apparaten op wifi het internet kan laten delen (plus de microSD kaart opslag).
Natuurlijk is het allemaal beveiligt zodat niet andere met jouw internet er vandoor gaan.

Werking
We hebben de unit in Engeland gehaald met een 3 prepaid kaart van 1GB.
Op de weg terug van Coventry naar Harwich heb ik op verschillende echt onmogelijke plaatsen de Mifi getest en tot mijn verbazing werkte het zelfs in de middle of nowhere in een zeer bosrijke omgeving perfect, 3G snelheid en verbinding binnen een paar seconden.
Nu is Engeland natuurlijk geen Nederland, maar het betekend wel dat de antenne en gevoeligheid van de Mifi dus inderdaad zoals gemeld word in de advertentie (en andere reviews) ENORM gevoelig. Er zijn wat reviews te vinden waar een iPhone met geen mogelijkheid 3G verbinding kreeg en de Mifi gewoon op volle snelheid met dezelfde kaart wel 3G doorgaf.

In Nederland
In Nederland kun je de Mifi ook kopen, echter de prijzen zijn hier een flink stuk hoger (tussen de 150-250 euro), voordeel is dat deze units simlock vrij zijn, ik vind dat echter toch wel wat zonde van het geld helemaal gezien het feit dat je de "3" Mifi in ongeveer 10 seconden en voor 15.00 euro ook simlock vrij maakt via DC unlocker.
Je kan het ook gratis doen, maar gezien het aantal handelingen had ik daar geen trek ik (kan veel fout gaan).

Op dit moment draait de Mifi bij mij met een vodafone kaart en haalt daar op deze locatie gewoon de volle snelheid, terwijl mijn dongle (waar de kaart uitkomt) vaak aangaf een matige verbinding te hebben.

Het enige wat je moet doen is via de meegeleverde software de juist APN gegevens instellen voor de provider en deze default maken.
Ondertussen heb ik al wat profielen aangemaakt die ik denk te gaan gebruiken zodat ik alleen maar een kaartje hoef te kopen in het buitenland en via de webinterface een andere provider kan selecteren.

Conclusie
Als je net als wij verschillende apparaten hebt en je vooral in het buitenland niet gebonden wilt zijn aan of hoger roaming kosten, of aan 1 apparaat, of aan het hotel/freespots om te internetten, maar je wilt geen laptop meeslepen met een dongle dan is de Mifi echt een fantastische oplossing. Als je wilt internetten zit je binnen in totaal 15 seconden online op 3G snelheid, werkt een provider niet goed dan druk je er een ander kaartje in.

Voordeel in Nederland is dat je de Mifi direct terug verdiend hebt als je hem in combinatie gebruikt met de iPad.
Ik heb geen 3G iPad omdat ik op dat moment het nut van de 3G versie niet in zag, nu ik de iPad meer en meer gebruik had ik toch wel spijt van het missen van 3G.
Met de Mifi is dit echter opgelost, tevens zijn er geen problemen meer met deadspots in bv een vakantie huisje, zoek de perfecte ontvangst en leg daar gewoon de Mifi neer.

Met de accu zou je 4 uur continue moeten kunnen internetten, maar de unit doet het ook als hij opgeladen word in het stopcontact dus op vakantie lijkt het me helemaal ideaal.

Zelf hebben we een Tmobile duo sim kaart besteld voor de Mifi, ben heel benieuwd of de problemen met 3G ontvangst inderdaad bij Tmobile verbeterd worden met de Mifi tov de iPhone.

HIGHLY RECOMMENDED.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

egraaf

Ziet er inderdaad wel leuk uit. Ik gebruik op mijn Nokia een applicatie die JoikuSpot heet, die doet ongeveer hetzelfde, andere apparaten kunnen via mijn Nokia met wifi het netwerk op. Probleem is alleen dat de batterij van de Nokia redelijk snel op is dan.

angel1978


J.A.F._Doorhof

@egraaf,
Dat kan ook met de iPhone maar dan moet je hem jailbreaken en de accu gaat inderdaad zeer snel op zo een moment, en je blijft zitten met een matige ontvangst.

@Angel,
ITC kan ze leveren maar alleen de simlock vrije versies en die vind ik gewoon te duur, als je toch in Engeland bent gewoon 1 meenemen.
We gaan volgende maand weer dus als iemand echt wil :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

angel1978

eerst maar eens de ipad aanschaffen.
Gisteren er een gezien ( live ) en nu weet ik zeker dat ik er een wil...
Vraag is alleen hoe, waar en wanneer  ::)

CineSmurf

Klinkt wel handig. Hoe werkt dat unlocken dan?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

J.A.F._Doorhof

Met de DC unlocker software is het simpelweg 1 knop indrukken.
Doe je het handmatig zijn het een flink aantal stappen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sol

Zat laatst nog te denken of een dergelijk oplossing al bestond, gewoon je internet letterlijk en figuurlijk overal mee naartoe nemen op elk apparaat dat je bezit.
Wel een beetje prijzig in Nederland inderdaad, maar het lost wel een flink aantal 'problemen' op.
Hoe lang gaat een accu van de Mifi overigens mee (bij continu gebruik)?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

CineSmurf

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 18, 2010, 17:03:41
Met de DC unlocker software is het simpelweg 1 knop indrukken.
Doe je het handmatig zijn het een flink aantal stappen.

Ik zat al te kijken op die website. Ik krijg de indruk dat je iets met de simkaart moet doen, maar het apparaat is toch gelocked?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

DVDGuy

Kreeg hem vandaag ook onder ogen vanuit een Nederlands internetbedrijf; prijs was ruim boven de € 100,-
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

J.A.F._Doorhof

@Sol,
QuoteMet de accu zou je 4 uur continue moeten kunnen internetten, maar de unit doet het ook als hij opgeladen word in het stopcontact dus op vakantie lijkt het me helemaal ideaal.

@Cinesmurf,
Je hoeft niets met de sim te doen.
Software starten, uitlezen.
Credits aanmaken en account invullen bij server.
UNLOCK indrukken en klaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

Ok. Klinkt goed. Ik ga eens kijken, want mijn iphone heeft me in 2 weken 200 euro gekost in Frankrijk...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

angel1978

QuoteWe gaan volgende maand weer dus als iemand echt wil

ga je nog steeds Frank ? ;)
Heb namelijk zelf wel interesse en weet nog wel iemand die er ook wel een wil !

J.A.F._Doorhof

We gaan zeer zeker. Echter je kan ze nu ook online bestellen.
Via www.three.Co.uk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Etiennevh

Even voor het goed begrijpen:

Je koopt dus een Mifi, je unlockt hem, je stopt er je Nederlandse Simkaart met Iphone internet in, en je kunt hem als hotspot voor bijv. je Ipad gebruiken?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Even als aanvulling.
Heb ondertussen een nieuwe firmware van Brightspot erin zitten en kan nu via wifi gewoon met een webinterface the Mifi benaderen en de APN's invullen.

MAW je kan dus nu letterlijk in de winkel op locatie de kaart halen, de iphone gebruiken om de APN in te vullen en direct online.
Met de oude firmware moest je dit nog via de laptop met windows doen.
Word dus steeds interessanter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacerpower

bestellen online gaat niet of ik doe wat verkeerd iemand een idee,
sturen ze dan ook naar ned.?

Pos

Quote from: cyberkoe on June 24, 2010, 10:58:34
Even voor het goed begrijpen:

Je koopt dus een Mifi, je unlockt hem, je stopt er je Nederlandse Simkaart met Iphone internet in, en je kunt hem als hotspot voor bijv. je Ipad gebruiken?

Je moet dus wel twee simkaarten hebben anders ben je niet telefonisch bereikbaar?
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

coned (banned)

Dit is dus een portable 3G naar WiFi router ?
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

sj0er-D

Wifi Router voor WM6.5 werkt ook erg goed!

Erik

Quote from: Pos on June 24, 2010, 12:42:22
Je moet dus wel twee simkaarten hebben anders ben je niet telefonisch bereikbaar?
vroeg ik me ook al af, je kan toch niet de simkaart uit je iphone halen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Etiennevh

Quote from: Erik on June 24, 2010, 14:01:07
vroeg ik me ook al af, je kan toch niet de simkaart uit je iphone halen?

Je kunt gewoon je provider bellen dat je een nieuwe auto hebt waar een simkaart in de handsfree moet. Dan sturen ze er een op. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

J.A.F._Doorhof

Hi,
Je hebt niet 2 simkaarten nodig.
Sterker als je een duosim aanvraagt, wat trouwens gewoon kan bij Tmobile en ik neem aan ook andere providers, moet je er rekening mee houden dat als je de Mifi gebruikt de telefoon NIET meer werkt, het is altijd de kaart die als laatste aangemeld word.

Wat een betere oplossing zou zijn als je hem in Nederland wilt gebruiken is een simpele pre-paid kaart of een klein abonnement per maand, er zijn bv oplossingen waar je maximaal 4.50 per dag betaald met ongelimiteerd data transport op een pre-paid kaart.
Gebruik je het een dag niet heb je dus geen kosten.

Wat ik beter vind is bv het goedkoopste Vodafone abonnement waar je voor rond de 10.00 per maand klaar bent.

Ik heb hem zelf echter ook voornamelijk voor het buitenland.
Daar heb ik namelijk de meeste problemen met internet, in Nederland kun je veel doen met de iPhone en ben je meerdere dagen weg kun je de pre-paid kaarten gebruiken.

Voornaamste voordeel van de Mifi is dat je niet verplicht bent een 2e abonnement te nemen voor je iPad, een dongle voor je laptop etc. Je neemt feitelijk of een duo sim (en bent dan telefonisch niet bereikbaar, maar daar hebben we voicemail voor) en je hebt dan gratis datatraffic. Of je neemt het goedkoopste abonnement bij bv Vodafone of prepaid en je hebt in principe altijd dekking (door 2 providers te kiezen).

Wat de Mifi doet is feitelijk gewoon fungeren als router voor maximaal 5 apparaten die via wifi verbinding maken met de Mifi.
Extra voordeel is dat applicaties die het normaal niet doen op 3G het nu wel doen omdat ze denken wifi verbinding te hebben.

Bij het buitenland word het helemaal interessant.
Daar ben je namelijk (tenzij je roaming kosten leuk vind) helemaal niet met internet bereikbaar tenzij je een wifi hotspot vind en vaak kosten die bv in Engeland 25.00 pond voor 4 dagen, nu koop je voor 10 pond een kaartje van bv "3" en je hebt continue een wifi bubble met internet.
Op de hotelkamer met de laptop of iPad en on the road met de iPhone, maar ook in de auto etc.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"