Is een Apple monitor z'n geld waard?

Started by CineSmurf, June 14, 2010, 17:38:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Ik wil een nieuwe monitor hebben voor bij mijn Mac. Nu valt het me op dat de 24'' schermen van Apple veel duurder zijn dan alternatieven. Betaal je dan vooral voor het marketing budget van Steve of zijn die monitors echt een stuk beter?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

EJ

Denk wel dat die monitoren beter zijn, maar het hangt er natuurlijk helemaal van af wat je er mee doet... Als je stabiele kleurweergave nodig hebt (fotobewerking en dergelijke) dan zijn ze beter dan el-cheapo monitoren. Ze zullen niet beter zijn (wel mooier om te zien) dan dure iiyama's en andere monitoren in die prijsklasse.

Als je een beetje tekstverwerking enzo doet: ga voor de el-cheapo monitoren! Scheelt je een hoop geld. ;)

CineSmurf

Het is wel de PC waar ik de foto's en video's mee bewerk, maar het ik ben niet echt een professional... Staat ook in de woonkamer, dus op zich mag het er best een beetje mooi uitzien. Het is jammer dat er zo'n gat zit tussen elcheapo en de apple monitors. Een strak exemplaar (zonder zwarte glimmende randen) van 400 euro zou ik zo kopen, maar 800 euro voor een monitor is een beetje veel van het goede. Ga nog maar eens een beetje zitten twijfelen denk ik - dat is het goedkoopst.  ;D
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Hanky Panky

Kijk dan eens naar een Dell 2410Ultrasharp. Als het design je ding is heb je voor een stuk minder geld vergelijkbare beeldkwaliteit (en een DisplayPort).

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=nl&l=nl&s=bsd&cs=nlbsdt1&sku=294998
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Ik denk van niet.
Ik gebruik zelf een Lacie 324 die een stuk beter is dan de Apple displays maar ongeveer op dezelfde prijs zit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

Ik ga denk ik inderdaad toch maar voor een wat goedkopere monitor. Hier bij de Saturn stond de 24'' iMac voor 1000 euro, is dat hetzelfde scherm? Dat betekent dat je voor 200 euro een mac erbij hebt...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Erik

#6
Zo werkt het niet helemaal, maar wat ik begreep is hij goed genoeg voor een niet pro ;)

Leuke machine btw voor niet veel geld
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

CineSmurf

Klopt. Maar voorlopig heb ik met mijn powermac en mac mini genoeg hier... Op termijn ga ik er nog wel een door een iMac vervangen, dus in die zin inderdaad wel slim om een goedkopere monitor voor nu te hebben.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Raphie

schermen ziijn allemaal, SAMSUNG, TATUNG of SEIKO
je betaald dus voor wit iPastic.....
JBL PRX Power!

CineSmurf

Quote from: Raphie on June 15, 2010, 13:47:06
schermen ziijn allemaal, SAMSUNG, TATUNG of SEIKO
je betaald dus voor wit iPastic.....

En een beetje iLuminium denk ik.  ;D
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Raphie

Quote from: CineSmurf on June 15, 2010, 13:49:41
En een beetje iLuminium denk ik.  ;D
dat is ook iPlastic, zit geen lichtmetaal in de cover...
JBL PRX Power!

CineSmurf

Quote from: Raphie on June 15, 2010, 13:52:04
dat is ook iPlastic, zit geen lichtmetaal in de cover...

Ok. iLookLikeAluminium dan...  ;)

Maar duidelijk verhaal. Zonde dat die dingen zo overprijst zijn. Ze zien er wel erg strak uit.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Audiofiel

Quote from: Raphie on June 15, 2010, 13:47:06
schermen ziijn allemaal, SAMSUNG, TATUNG of SEIKO
je betaald dus voor wit iPastic.....

En nog wel meer merken dan alleen die drie. Maar je vergeet het belangrijkste, zelfs een fabrikant als Samsung produceert meer dan tien verschillende schermen. Je hebt onder meer TN panelen (dat zijn de meeste schermen, feitelijk is dat 6 bit met dithering), IPS, MVA, PVA... En daartussen zitten de grote kwaliteitsverschillen en ook de prijsverschillen.

Daarnaast nog een verschil in backlighting die de oude kwikbuis kan zijn of de nieuwere LED's.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.