ZIGGO Opzeggen?

Started by Arno P, June 14, 2010, 09:38:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Niet dat ik tot nog toe iets te mekkeren heb over Ziggo, maar ik krijg nu net een brief binnen waarmee de druk wordt opgevoerd om toch maar op digitaal over te stappen (ja deze jongen zit nog op analoog met een CRT TV). Als ik dan toch naar digitaal ga, is dit het moment om te overwegen welke aanbieder de beste is zodat ik eventueel kan overstappen. Ik hoef dus alleen maar TV te hebben aangezien internet en telefoon via xs4all lopen.
Wat zijn jullie ervaringen en overwegingen mbt kwaliteit, service, aanbod en kosten (geweest)? En weet iemand waar er bijvoorbeeld een leuk overzicht staat van de zenders per aanbieder (aantal zenders worden genoeg aangegeven, maar ik zou ook graag weten wat die dan zijn)

WickedGame

Ik denk dat je voor kabel geen andere keus hebt dan Ziggo. Dan heb je nog Digitenne maar daar is de beeldkwaliteit lager van dan Ziggo Digitaal. En de storingsgevoeligheid van Digitenne ligt vele malen hoger dan Ziggo.

Dan heb je nog Kanaal Digitaal, dus een schotel. Geen ervaring mee dus hier kan ik weinig over zeggen.

En als laatste heb je TV over je internetlijn of glasvezellijn. Tele2 en andere providers. Maar hierbij moet je dus bij XS4all weer weg wat je niet wilt. Dus ben bang dat je keus redelijk beperkt blijft bij:

- Ziggo
- Digitenne
- Kanaal Digitaal

Vin_cent

Extra kosten heb je niet, behalve de aanschaf van een kaartje en decoder, kost iets van 40 euro meen ik. Een losse kaart kost 15 euro, dan kan je zelf een decoder er bij kopen, 2e hands of een luxere.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Arno P

- Ziggo
- Digitenne
- Kanaal Digitaal

Waarbij digitenne draadloos is (bandbreedte beperkt voor HD? en dus geen voorkeur?)

Kanaal Digitaal vs Ziggo...nog voors en tegens?

En...is er ergens een overzicht van welke kanalen er bij horen?

Arno P

Quote from: Vin_cent on June 14, 2010, 10:38:32
Extra kosten heb je niet, behalve de aanschaf van een kaartje en decoder, kost iets van 40 euro meen ik. Een losse kaart kost 15 euro, dan kan je zelf een decoder er bij kopen, 2e hands of een luxere.

Bij welke keuze?

Vin_cent

Quote from: Arno P on June 14, 2010, 11:13:19
Bij welke keuze?

Ziggo.

Bij Kanaal digitaal zul je een schotel moeten aanschaffen. Digitenne is echt zeer storingsgevoelig en je hebt minder kanalen.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Arno P

Quote from: Vin_cent on June 14, 2010, 11:19:19
Ziggo.

Bij Kanaal digitaal zul je een schotel moeten aanschaffen. Digitenne is echt zeer storingsgevoelig en je hebt minder kanalen.

Kanaal Digitaal is niet alleen op kabel te krijgen?

Vin_cent

Kanaal digitaal opzich niet, wel film 1 etc.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Denon1908

Makkelijkste is toch wel gewoon bij Ziggo blijven als je niet bij XS4All weg wilt. Enige echt goede concurrenten voor wat je nu bij Ziggo hebt, zijn toch de providers waarbij je TV over de internetlijn hebt, dus dan krijg je alles-in-1 pakketten van KPN bijvoorbeeld.

denoontje

#9
Is de druk zo hoog dat je moet overstappen, vraag ze dan een gratis decoder ;-)
Of koop een HD-decoder via mp en een losse smartcard, heb je ook hdmi als je de decoder op bijv een projector wil aansluiten (voetbal, f1 etc etc)

Ziggo verder behoorlijk tevreden, na wat opstartprobleempjes, maar n u alles via ziggo hier

tiptop

Quote from: Vin_cent on June 14, 2010, 10:38:32
Extra kosten heb je niet, behalve de aanschaf van een kaartje en decoder, kost iets van 40 euro meen ik. Een losse kaart kost 15 euro, dan kan je zelf een decoder er bij kopen, 2e hands of een luxere.
En een decoder van 100 euro ;) :-\
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Dat staat er toch al geschreven? :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Quote from: celerontje on June 14, 2010, 19:21:16
Dat staat er toch al geschreven? :P
Er staat dat een kaartje en decoder samen 40 euro zijn. Wel lezen he ;) :P Maar het kaartje is 30 euro en een decoder 100 euro. Dus 130 euro.  ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Lezen:
Quote from: Vin_cent on June 14, 2010, 10:38:32
Extra kosten heb je niet, behalve de aanschaf van een kaartje en decoder, kost iets van 40 euro meen ik. Een losse kaart kost 15 euro, dan kan je zelf een decoder er bij kopen, 2e hands of een luxere.
Hoe luxe kan je dus zelf bepalen! :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

SpeedyAndré

Zoek maar eens op mp naar 'Ziggo' en je wordt overspoeld met decoders en smartcards (of smardcards voor de dommen)  :P
Als je nu 3 tv's hebt dan kan je 3 decoders aanschaffen of wachten tot analoog echt helemaal verdwijnt.
IP-tv via adsl kan ik je afraden als je meer dan 1 tv erop wil aansluiten.
Heb je binnenkort glasvezel in huis dan heb je capaciteit genoeg voor IP-tv, echter zit je dan weer met cat5 kabels door je huis i.p.v. coax of je probeert het draadloos via powerplugs of wifi-n apparatuur (moet wel multicast aan kunnen).
Een schotel kan ook, maar dat wordt een beetje duur met 3 tv's ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

tiptop

Via marktplaats kan je idd misschien een koopje doen met je decoder.

Ik had het nog over nieuw. Een kaartje kostte mij iig 30 euro. En je kan de luxe idd zelf bepalen, Celerontje. Wil alleen een decoder of een HD-decoder, of ook interactieve mogelijkheden. Wil je kunnen opnemen of zelfs twee programma's tegelijk opnemen? Het kan allemaal en voor elk iets een andere decoder. tot 400 euro voor de uitgebreide.

En via mp dus wat goedkoper. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

vinnie411

Zelfbouw Buizen eindversterker met kt88 JJ 4x
Zelfbouw Buizen Phone-pre o.b.v. Phonodude met JJ buizen
Zelfbouw Passive Volume/source met stapped attenuator Takman weerstanden.
Denon dcd725 SRM Tech arezzo ultra platenspeler.

Vin_cent

#17
Quote from: tiptop on June 14, 2010, 21:40:22
Er staat dat een kaartje en decoder samen 40 euro zijn. Wel lezen he ;) :P Maar het kaartje is 30 euro en een decoder 100 euro. Dus 130 euro.  ;)

Dan is de prijs onlangs gewijzigd.

Ik krijg regelmatig nog Ziggo aanbiedingen met voor 40 euro een kaartje en decoder. Losse kaartjes zijn naar mijn weten 15 euro, maar misschien was dat ook een aanbieding.

Quote from: SpeedyAndré on June 14, 2010, 22:31:20
Als je nu 3 tv's hebt dan kan je 3 decoders aanschaffen of wachten tot analoog echt helemaal verdwijnt.

Voor elk extra kaartje moet je 10 euro administratiekosten betalen per jaar.

EDIT:

van de Ziggo site:
Quote
Digitale ontvanger € 99 ncl. smartcard, toebehoren, kabels en handleiding
i.c.m. Alles-in-1 € 39

EDIT 2:

Een smartcard kost nu € 29,95



Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

AndreF

Als je nu een flatscreen tv koopt met CI+ en Ziggo gecertificeerd kan je voor 79 Euro een Smartcard met een encryptie card kopen. De HD ontvanger zit dan in je tv  ;)

2 vliegen in een klap
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

Marcel_T.

Quote from: Vin_cent on June 15, 2010, 06:45:24
Voor elk extra kaartje moet je 10 euro administratiekosten betalen per jaar.

Niet bij Ziggo hoor.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

RonG

Quote from: Marcel_T. on June 15, 2010, 10:41:31
Niet bij Ziggo hoor.

klopt, heb er 3 en nooit iets extras voor betaald (behalve de aanschaf dan).

Ben zeer tevreden over TV van ziggo, WK in HD ziet er top uit. Icm met bv een humax 5050c (wel duurder) kun je ook nog mooi in HD opnemen enz en een andere zender digitaal kijken.
Denk dat ziggo het beste alternatief is of je moet een schotel willen gaan hangen. heb hier helaas geen ervaring mee.

Digitenne zou ik niet doen, minder zenders en erg storings gevoelig.


reMC

Hier TV van Ziggo. Nu een jaar ongeveer, niets te klagen ;)

riwi

Ik zou Ziggo alles in 1 plus nemen, 52 euro volgens mij.

Kwa internet snelheid beter dan wat xs4all biedt.
Telefonie kan je dan overzetten naar Ziggo (nummer behoud). Scheelt je 5 euro p maand.

Je kan om je mail adressen te behouden nog kiezen voor xs4all-pack. Da's xs4all zonder internet aansluiting, maar je houd wel je mail boxen, web site etc. Is wel 10 euro per maand wat je daarvoor betaalt.

Ziggo A-1-Plus : 52 euro (Echt 20 mbit + bellen + digitale TV met 5 extra kanalen).

Xs4all lite (16mbit) 39.95 + telefoon (5 euro) + analoge TV ziggo =16.95 totaal dus 62 euro
Xs4all start (8mbit) 29.95 + telefoon (5 euro) + analoge TV ziggo =16.95 totaal dus 52 euro

Ik had xs4all de snelste optie met bellen, ik heb nu xs4all start zonder bellen EN ik heb Ziggo Alles-in-1 extra (50 mbit) :)

Natuurlijk heb je een decoder en zo nodig, die krijg je bij overstap erbij of met korting. Ik zou er een nemen met HDMI uitgang voor als je straks je CRT TV de deur gaat wijzen. Een Humax iHDR5050 bv. als je ook wel eens wat op neemt.

Spekkie99

Kwalitatief is ziggo digitaal de beste keuze, qua prijs zijn ze ook netjes.
Als je overweegt om een nieuwe TV te kopen dan kan je de smartcard in een gecertificeerde CI+ tv doen en heb je geen gehannes met losse kastjes.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Ghosty J

Quote from: Spekkie99 on June 16, 2010, 11:40:05
Kwalitatief is ziggo digitaal de beste keuze, qua prijs zijn ze ook netjes.
Als je overweegt om een nieuwe TV te kopen dan kan je de smartcard in een gecertificeerde CI+ tv doen en heb je geen gehannes met losse kastjes.
Precies, een Panasonic plasma :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase