Batterij MacBook kaduuk?

Started by reMC, June 13, 2010, 22:43:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

De batterij van mijn MacBook heeft het in de twee en een half jaar dat ik de MacBook heb altijd heel goed gedaan: ik heb nooit gemerkt dat de batterij minder lang meeging dan in het begin. Maar vandaag...: lijkt de batterij ineens helemaal kaduuk! Dat wil zeggen: het lampje is groen, op mijn scherm staat 'opgeladen', maar zodra ik de oplader afkoppel gaat het hele systeem uit (en gaat niet meer aan totdat ik de adapter weer aansluit).

Kaduuk of een oplosbaar probleem met de huidige spullen? In het eerste geval: ga ik in de Apple-store een nieuwe batterij krijgen...?

P.S. Ik weet dat batterijen een zwak punt zijn in Apple computers...

Raphie

batterijen hebben een beperkete levensduur, krijgen zal niet gaan, aanschaffen wel....
JBL PRX Power!

reMC

Mag je niet verwachten dat een batterij het langer dan 2 en half jaar volhoud? En daarnaast: de batterij deed het van het ene op het andere moment niet meer. Verder geen enkele veroudering waargenomen, lijkt dus echt defect?

Raphie

Quote from: reMC on June 13, 2010, 22:50:47
Mag je niet verwachten dat een batterij het langer dan 2 en half jaar volhoud? En daarnaast: de batterij deed het van het ene op het andere moment niet meer. Verder geen enkele veroudering waargenomen, lijkt dus echt defect?
Weet niet wat de Apple policy hierin is, maar normaal gepsroken zijn accus'al uitgesloten van garantie en moet je al heel erg je best doen om binnen de garantie periode (1 jaar) iets gedaan te krijgen) een batterij is een consumable en daar zit juist de marge op  ;D
JBL PRX Power!

reMC

Apple policy is 1 jaar op productiefouten... Maar goed, ik ga wel even de Mac-store in...

reMC

En ow ja, het gekke: bij 'staat' van de batterij staat 'normaal'...

reMC

Voor de volledigheid dan nog:

  Resterende lading (mAh):   3950
  Volledig opgeladen:   Ja
  Bezig met opladen:   Nee
  Volledige laadcapaciteit (mAh):   3952
  Statusinformatie:
  Aantal cycli:   544
  Conditie:   Normaal

Erik

Los draadje? Apple kennende gaat je dat 400 euro kosten om te repareren  :D
Of je moet Apple care hebben dan kost het nog steeds 400  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

reMC

Quote from: Erik on June 14, 2010, 00:01:34
Los draadje? Apple kennende gaat je dat 400 euro kosten om te repareren  :D
Of je moet Apple care hebben dan kost het nog steeds 400  :D

:) Ik zat net ook al te denken aan een defectJE, inderdaad als in: draadje los. Ga vanmiddag wel even langs de Apple Store. Goede ervaringen tot nu toe!