Iemand ervaring met de Xindak XA-6950?

Started by koosnaampje-audiofiel, June 12, 2010, 15:53:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

koosnaampje-audiofiel

Iemand ervaring met de Xindak XA-6950.


Op de Specs na lijkt mij dit een zeer fijne versterker, die grote potentie heeft voor de eventuele upgrade in de toekomst naar de Usher 63 serie.

Iemand ervaring met de versterker, klankmatig, levensduur en in combinatie met voorlopig mijn kleine Ushers 520 monitors?

Deze is niet in het bezit van een phono, meen ik.

Dat wel iets wat ik erg jammer vind.
Klipsch, Denon.

John Wx

Wel over de Marantz PM-16 incl. RC-3200 :P


Zal als ik jouw was bij MMM vragen

is het met DAC
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: jwx on June 13, 2010, 09:31:10
Wel over de Marantz PM-16 incl. RC-3200 :P


Zal als ik jouw was bij MMM vragen

is het met DAC

Ze hebben de Xindak niet op voorraad, dus zal besteld moeten worden, maargoed dat is het probleem niet.
Als mensen die het wel weten nou eens zouden reageren in dit topic of dat met DAC is zou handig zijn.

Ik twijffel tussen de Xindak en primaluna.....maargoed mensen zeggen dat de primaluna overkill is voor mijn huidige LS maargoed ik hou ik nog een jaartje dan wil ik naar de 63 serie.

Jij met je PM16....ik wil een nieuwe versterker het liefst of de garantie op de 2dehands van audiozaak....ik kan me geen reparaties meer veroorloven....in de toekomst ook niet.

Jammer dat niemand op voorhand wat kan vertellen over de Xindak.
Klipsch, Denon.

John Wx

Quote from: koosnaampje-audiofiel on June 13, 2010, 14:26:19
Ze hebben de Xindak niet op voorraad, dus zal besteld moeten worden, maargoed dat is het probleem niet.
Als mensen die het wel weten nou eens zouden reageren in dit topic of dat met DAC is zou handig zijn.

Ik twijffel tussen de Xindak en primaluna.....maargoed mensen zeggen dat de primaluna overkill is voor mijn huidige LS maargoed ik hou ik nog een jaartje dan wil ik naar de 63 serie.

Jij met je PM16....ik wil een nieuwe versterker het liefst of de garantie op de 2dehands van audiozaak....ik kan me geen reparaties meer veroorloven....in de toekomst ook niet.

Jammer dat niemand op voorhand wat kan vertellen over de Xindak.


Wie zegt het dat het overkill is ?
Heb ook een paartje Audiolab Minax Cd nieuwprijs ooit 1200 gulden paartje op de PM-16 dat klinkt gewoon erg goed veel controle etc.etc.etc.

Zelf denk ik dat een goede 2de hands Marantz bv: PM-14 15 16 17 of een Accuphase 205 206 207 langer mee gaat dan een nieuwe Xindak puur alleen op het gebruik van de componenten en de bouw van het produkt

Niks ten nadele van de Xindak maar daar was is de prijs ook naar
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB MARANTZ

Quote from: koosnaampje-audiofiel on June 12, 2010, 15:53:21
Iemand ervaring met de Xindak XA-6950.


Op de Specs na lijkt mij dit een zeer fijne versterker


Welke specs zijn niet goed volgens jou?

Quote
Iemand ervaring met de versterker, klankmatig, levensduur en in combinatie met voorlopig mijn kleine Ushers 520 monitors?

Deze is niet in het bezit van een phono, meen ik.

Dat wel iets wat ik erg jammer vind.

Wanneer correct ontworpen zal deze niets anders klinken dan je huidige versterker.
Of het een echte klasse A versterker is die 360 graden versterkt waag ik te betwijfelen.
Ik denk eerder dat het een hooggebiast type is.
Persoonlijk hou ik niet van die heethoofden.

Geen phonotrapje is met een losse pre pre op te lossen.
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

Former member 78

Ik heb er geen ervaring mee...
Maar heb wel uit betrouwbare bron, dat het een erg muzikale versterker is voor het geld!


SB MARANTZ

Wat is een ''muzikale'' versterker?

Kan die noten lezen?
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

koosnaampje-audiofiel

Quote from: SB MARANTZ on June 16, 2010, 10:19:10
Welke specs zijn niet goed volgens jou?



Op de specs na die zijn wel oke.....vroeg me af of iemand zelf ervaring met xindak had.
Klipsch, Denon.

Former member 78

Quote from: SB MARANTZ on June 16, 2010, 10:46:07
Wat is een ''muzikale'' versterker?

Kan die noten lezen?

Ja, en hij veegt zijn eigen kont af na een toilet bezoek.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: SB MARANTZ on June 16, 2010, 10:19:10


Wanneer correct ontworpen zal deze niets anders klinken dan je huidige versterker.
Of het een echte klasse A versterker is die 360 graden versterkt waag ik te betwijfelen.
Ik denk eerder dat het een hooggebiast type is.
Persoonlijk hou ik niet van die heethoofden.

Geen phonotrapje is met een losse pre pre op te lossen.

Van phonotrapje weet ik, dat is opzich geen probleem.

Maar jou stelling is dus dat er geen muziekaal verschil is tussen versterkers?

Of misschien beter gezegd, tussen mijn PM80 en de Xindak?

Wanneer wel dan?

Klipsch, Denon.

HermanW.

Ook ik zou wel eens willen weten wat een "muzikale" versterker is. Deze term komt zo vaak voorbij hier op het forum.
Wie o wie legt het eens goed uit. Ik heb ook wel vaak het gevoel dat het maar een kwestie is van elkaar napraten.

SB MARANTZ

Quote from: ArjanR1 on June 17, 2010, 00:18:32
Ja, en hij veegt zijn eigen kont af na een toilet bezoek.


Proest....maar goed dat ik net mn koffie op heb.... :D

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Toni71

Zat vorig jaar ook te kijken , naar deze versterker, en nog wat andere versterkers , made in China.

Op aanraden van een dealer hier in Nederland ,Pacific audio , de Shanling a300 aangeschaft.

Niet eens veel duurder , maar klinkt als een klok.

Heb hem nog steeds trouwens, gaat voorlopig ook niet meer weg.Geen upgrade nodig.

Hun kunnen je ook meer vertellen over de Xindak.

Vr.gr.Tony





Ghanzzzzz

Zo zijn er een aantal van die Chinese pareltjes met (mijns inziens) een zeer sterke prijs/kwaliteitsverhouding

Denk bijvoorbeeld aan de bovengenoemde Shanling, de Dussun V6i of V8i (zelf heb ik de V6i), de Jungsons, Sheng Ya en Bada
Of als je houdt van de buizensound maakt Meixing erg mooie dingen

Zeker geen slecht idee om eens bij Pacific Audio langs te gaan

aMUSEd

Quote from: HermanW. on June 17, 2010, 09:12:27
Ook ik zou wel eens willen weten wat een "muzikale" versterker is. Deze term komt zo vaak voorbij hier op het forum.
Wie o wie legt het eens goed uit. Ik heb ook wel vaak het gevoel dat het maar een kwestie is van elkaar napraten.
Een zeer subjectief begrip. Voor mij betekent het dat een component in staat is emotie over te brengen op de luisteraar.

Quote from: SB MARANTZ on June 16, 2010, 10:19:10
Wanneer correct ontworpen zal deze niets anders klinken dan je huidige versterker.
Welke specs praten we dan over? 2 identieke versterkers zullen inderdaad hetzelfde klinken  ;)

aMUSEd