JVC HD350 3d compatible ?

Started by audi-s3, June 11, 2010, 23:22:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audi-s3

kan ik met de jvc hd350 ook 3d beelden kijken met een zgn shutterbril ? ( kan niet echt iets vinden of dit gaat werken of niet )


celerontje

Nopes! (tenzij met 30hz per oog, maar dat knippert te veel.)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

audi-s3


ajbeefde

Quote from: celerontje on June 11, 2010, 23:35:25
Nopes! (tenzij met 30hz per oog, maar dat knippert te veel.)

ja dat gaat niet echt relaxed 3D kijken  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

bmateijsen

Ja, maar dan moet je er nog 1 bij plaatsen ;), dus stand-alone is deze niet geschikt.
Overigens zijn er op dit moment nog maar weinig full HD projectoren die 3D geschikt zijn.

MaxxMark

#5
Volgens mij bedoelde Celerontje dat je gewoon 1 hd350 gebruikt. En aangezien hij 60hz maximaal kan, zou je hem in theorie 2x30hz (of 2x24hz) 3d beeld kunnen laten weergeven.

Je wordt dan uiteraard helemaal gestoord van het geflikker, dus dat zal al reden genoeg zijn om zoiets niet te willen :)


(als je 2 hd350's zou hebben zou het gewoon met polarisatie gedaan kunnen worden en heb je geen last van de flikkering als gevolg van shutter. Dan heb je alleen nog wel hardware nodig om een 3d signaal te splitsen zodat je iedere pj zn eigen signaal kunt geven)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

celerontje

Klopt.

Beter opletten voortaan! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Quote from: celerontje on June 12, 2010, 13:24:59
Klopt.

Beter opletten voortaan! ;D

Er staat toch nergens dat ik je tegenspreek? Ik zeg alleen dat het wel kan als je er 2 ophangt.. ... wijsneus.. ;D

celerontje

Ooooh, you weren't talking to me? Right... ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

lcaufrie

Er is nu een kleine box van optoma (3D-XL). Met deze box, u kunnen hebben 3D met projector verenigbaar DLP link

J.A.F._Doorhof

Realiseer je wel dat voor die switch de projector wel 3D READY moet zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Quote from: lcaufrie on March  8, 2011, 19:52:03
Er is nu een kleine box van optoma (3D-XL). Met deze box, u kunnen hebben 3D met projector verenigbaar DLP link

Misschien handig om gewoon in de oorspronkelijke taal te posten? :)

pascal_ht

Quote from: MaxxMark on June 12, 2010, 11:49:45


als je 2 hd350's zou hebben zou het gewoon met polarisatie gedaan kunnen worden en heb je geen last van de flikkering als gevolg van shutter. Dan heb je alleen nog wel hardware nodig om een 3d signaal te splitsen zodat je iedere pj zn eigen signaal kunt geven

Hallo,

hierbij heb ik 2 (3) vraagjes:

1) Is het licht uit de HD350 dan helemaal niet gepolariseerd?
2) waar kan je de hardware nodig om een 3d signaal te splitsen kopen om van HDMI 1.4 3D naar 2 HDMI's te gaan (in meerdere beeldresoluties?

Heeft er al iemand zo'n opstelling werkend gezien (op internet) eventueel met andere beamers?

Pascal

MaxxMark

Het is sowieso de vraag of je wel in die richting wilt gaan denken aangezien het een flink bewerkelijke opstelling zal worden die veel tweaking en prutswerk nodig zal hebben. Zeker als je niet goed thuis bent in het hoe en wat zou ik het niet aanraden.

Licht uit de HD350 is inderdaad geenszins gepolariseerd. Het is een gewone 2d projector en polariseren van het licht is dan overbodig (onwenselijk).

Als je 2 HD350's hebt kan je bij diegene voor het linker oog voor de lens een horizontaal polarisatie filter zetten en voor de lens van de andere een verticaal polarisatiefilter.

Als je dan een bril hebt welke voor het linker oog het tegenovergestelde filter hebt (dus vertical) en voor het andere horizontaal, dan heb je de scheiding tussen links en rechts voor elkaar (je linkeroog zal dan het beeld van PJ1 en het rechter oog van PJ2  zien).

Het probleem is dat je een hobby oplossing hebt, en dat je dus een BluRay stream met 3d beeld zult moeten splitsen in beeld voor links en beeld voor rechts en iedere stream naar een eigen pj moeten sturen. Ik acht de kans ook nog eens groot dat je tegen allerhande andere probleempjes aan loopt.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com