Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: HJ2 on July 15, 2020, 02:31:09
Die laatste dus.

Leermomentje 1: een tweeter is ook een driver?
Het klopt nog steeds niet  :nopompom:

Voor zover ik kan zien is de terminal plate op de dancer 1 identiek aan die van de dancer 2. Ik houd het op een abusievelijk geplakte sticker van de 1 op mijn 2...

Toch raar.
Misschien leuk om foto's te plaatsen van én de luidspreker én het plaatje. Trouwens, het merk Usher komt uit Taiwan, niet uit Japan, hoewel ik zelf vind dat ik niks te klagen heb qua kwaliteitscontrole :angel!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HJ2

#1726
Ja, foto is wel handig, maar als ik met insonia het plafond lig te bewonderen is het niet het juiste moment om uit bed te sluipen en foto's te gaan nemen :-)

Het is ook geen rocket science. Dit zijn mijn speakers:


En zo ziet het er dan van achteren uit:


Het stickertje van de One op de back plate van de Two!  ???
Een soort van Franken-Usher
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Tabcam

Heb nog even bij de mijne gekeken, maar daar staat inderdaad 2. Ik zou de foto met serienummer naar Usher sturen.

Aan de andere kant denk ik dat weinig kenners het uit zal maken. Het uiterlijk zegt al genoeg over welke Usher het gaat.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rusher

Ik zal morgen ook eens kijken op mijn "twees" met beryllium tweeter.
Nu tukkie doen.

Rusher

"Morgen" is wat langer geworden... Excuus!
Mijn stickertje komt overeen met wat ik gekocht heb, een Usher Dancer Mini-Two Beryillium. En ik hou nog steeds van hem...


HJ2

Thanks!

Toch wel raar. Ik waag er eens een mailtje aan denk ik.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

HJ2

Het mailtje is er nooit meer van gekomen. Ik ben nog veel te druk met luisteren naar deze fantastische speakers die me toch met enige regelmaat doen verbazen (kwam dat nu net uit mijn speakers?)

Zeker na de upgrade naar de HEGEL H360 rijg ik eindeloos het ene nummer aan het andere nummer.
Nee, voorlopig ben ik er nog niet klaar mee  :clapping:

Zo, nu weer verder genieten....
If you always do what you always did, you always get what you always got...

HJ2

Even afstoffen hier...

Zijn alle Usher luisteraars intussen met stille trom vertrokken? Of leeft er hier weinig omdat iedereen gewoon tevreden zit te luisteren...

Ik was benieuwd hoe de ervaringen zijn met de MDII m.b.t. het indraaien (toe-in) van de speakers.
Ik ben weer eens aan het schuifelen geslagen en heb nu een stevige toe-in met de kruising ca. een meter achter mijn hoofd.

Ik ben nieuwsgierig hoe de ervaringen bij anderen zijn.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Tabcam

Quote from: HJ2 on November 17, 2021, 22:07:32
Even afstoffen hier...

Zijn alle Usher luisteraars intussen met stille trom vertrokken? Of leeft er hier weinig omdat iedereen gewoon tevreden zit te luisteren...

Ik was benieuwd hoe de ervaringen zijn met de MDII m.b.t. het indraaien (toe-in) van de speakers.
Ik ben weer eens aan het schuifelen geslagen en heb nu een stevige toe-in met de kruising ca. een meter achter mijn hoofd.

Ik ben nieuwsgierig hoe de ervaringen bij anderen zijn.
Uche uche uche, zeker stoffig hier :P.

De Ushers één meter achter me kruizen is ook de toe in waar ik op uit kwam in mijn oude huis. Heb in mijn nieuwe huis altijd Dirac nodig gehad en helaas heeft het daar nooit zo goed als in mijn oude huis geklonken. Ze staan nu in mijn Covid19-zolderwerkkamer lekker te rocken :headbanging:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

leon.

#1734
Ik ga nu na mijn Martin logans ESL x te hebben verkocht het toch weer doen wederom een setje minidancers dmd  halen de nieuwste in high gloss ze zijn weer iets verbeterd IVM het scheidingsfilter.
Dit word mijn derde  set minidancers
Ik kom er steeds op terug op de een of andere manier vind ik toch een zeer fijne  speaker
Ik heb nu de devialet pro 220 zou ze graag eens proberen op de Hegel
Luisteren of het een groot verschil is

Dutch2

Erg stil hier; geen Usher nieuws meer?

HJ2

Nee, niemand die de oude wegdoet  :headbanging:
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Alex Groningen

En ik maar denken dat ze een beetje stil stonden met het uitbrengen van nieuwe modellen.
Blijkt dat ze al een tijdje erg mooie monitoren in het assortiment hebben staan.

Alex Groningen

#1738
Ik dacht ik ga vanavond eens kijken welke winkel ze in het assortiment heeft staan. Blijkt dat ze een beperkt aantal gaan fabriceren vanwege hun 50 jarig jubileum

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

Alex Groningen

Zekers zeer fraai. Mocht ik een keer een setje vinden, dan ga ik ze zeker beluister. En wie weet.
De sound van Usher luidsprekers blijf ik fantastisch vinden.